Aku pun bangun pada pukul 5:00 pagi dan terus mandi. Setelah mandi aku pun mengenakan pakaian yang paling sesuai iaitu dengan memakai baju gaun merah yang panjangnya tidak mencecah lutut langsung pun dan bertali nipis.
"Oppa bangun lepas tu mandi. Habis mandi nanti jumpa saeng dekat bawah ye."kata aku kepada Kai.
"Nak pergi mana?"tanya Kai kepada aku.
"Kan saeng berlakon dengan Oppa Suho hari ni."kata aku kepada Kai.
Nama cerita ini ialah My Sweety Boyfriend (kalau korang rasa korang ada nama cerita yang lebih baik sila comment ye).
Selepas Kai mandi dan bersiap-siap dia pun menghantar aku ke sana.
"Kenapa kacau oppa tidur tadi?" tanya Kai kepada aku.
"Saeng mesti datang awal sebab nak memghafal dialog tu dulu." kata aku kepada Kai.
Kami pun tiba di studio tu. Aku pun turun dan melambai Kai kerana dia ingin balik ke rumah sebaik saja menghantarku.
"Okay semua pelakon dah datang jadi jom kita and action."kata pengarah itu kepada kami.
"Annyeoghaseyo nama saya Yoon Hyemi dan saya berasal dari Busan, Korea."kata aku kepada mereka.
"Lah ni ke pelajar wanita yang cikgu cakap bila kita orang jumpa mesti terus tu?"tanya Suho kepada Hani.
Watak Hani Exid adalah sebagai guru dalam cerita ni.
"Ye cantikkan muka dia?"tanya Hani kepada Suho.
"Bolehlah."kata Suho sepatah kepada Hani.
"Kamu boleh duduk di tepi Park Junghyun ye."kata Hani kepada aku sambil jarinya menunjuk Suho.
"Baiklah cikgu."kata aku kepada Hani.
"Nama saya Kim Daeyang dan aku adalah kawan Park Junghyun." kata Seungjae kepada aku.
"Annyeonghaseyo nama saya Yoon Hyemi."kata aku kepada Seungjae.
"Ada boyfriend tak?"tanya Seungjae kepada aku.
"Hahaha."kata aku lupa dialog.
"Cut."kata pengarah kepada aku.
"Sorry."kata aku kepada pengarah.
"Action."kata pengarah kepada aku.
"Ada boyfriend tak?"tanya Seungjae kepada aku.
"Dulu ada sekarang dah single." kata aku kepada Seungjae.
"Aku tengah ni tunggul."kata Suho kepada kami.
Kring kring kringgg...
Loceng sekolah pun berbunyi menandakan masa rehat."Annyeonghaseyo nama aku Jung Hyeri."kata Irene kepada aku.
"Cut. Nama kau Jung Hyeni sepatutnya bukannya Jung Hyeri." kata pegarah kepada Irene.
Watak Irene dalam cerita ni sebenarnya baik tapi dia jenis perempuan yang agak kasar.
"Annyeonghaseyo nama Jung Hyeni."kata Irene kepada aku.
"Annyeonghaseyo nama saya Yoon Hye..."kata aku kepada Irene tapi tergantung apabila Irene menyambung percakapan aku itu.
"Aku tahu nama kau. Jadi aku nak panggil kau apa?"tanya Irene kepada aku.
"Panggil saya Hyemi je."kata aku kepada Irene.
YOU ARE READING
Exo Love Cyan Rose
RomanceNo description! Kalau nak baca tekan read... Kalau suka vote dan comment ye.