Kami pun keluar dari weekly idol. Tengok kiri, tengok kanan tak ada juga D.O. Baru nak suruh dia hantar aku balik tadi.
"Jom oppa tolong hantarkan Hyena balik."kata Baekhyun kepada aku.
"Boleh juga."kata aku kepada Baekhyun.
Kami pun berjalan ke arah keretanya. Setelah sampai di kereta, Baekhyun pun membuka pintu untuk aku.
"Gomawo."kata aku kepada Baekhyun.
"Cheonman-eyo."kata Baekhyun kepada aku.
Di dalam perjalanan...
"Sebelum oppa hantar Hyena balik, kita pergi makan dulu."kata
Baekhyun kepada aku."Boleh juga. Hyena belum lagu makan."kata Aku kepada Baekhyun.
"Belum lagu. Lagulah oppa nak dengar."kata Baekhyun kepada aku.
"Jahatlah oppa ni."kata aku kepada Baekhyun sambil memukul lembut bahunya.
"Hyena tak hairan ke oppa panggil Hyena 'Hyena' bukannya 'Sayang'?"tanya Baekhyun kepada aku.
"Tak pelik pun. Lebih selesa lagi ada."kata aku kepada Baekhyun.
"Oh ya. Kalau macam itu. Oppa panggil Hyena sayang jelah."kata Baekhyun kepada aku.
"Jangan mengada-ada. Panggil je Hyena. Tak payah tersayang-sayang."kata aku kepada Baekhyun.
Setelah 25 minit kemudian, kami pun sampai ke restoran makanan Barat terkenal di Korea.
"Jom masuk."kata Baekhyun kepada aku.
Aku pun membuka tali pinggang keledar. Aku pun keluar dari kereta apabila Baekhyun membuka pintu untuk aku. Aku pun berjalan masuk ke dalam restoran itu dengan berjalan melalaui red carpet.
"Nak duduk dekat mana?"tanya Baekhyun kepada aku.
"Duduk hujung sana je lah."kata aku kepada Baekhyun.
Kami pun duduk meja paling hujung kerana restoran ini telah penuh.
"Menu encik."kata pelayan sambil menghulurkan menu kepada kami.
"Gomawo."kata Baekhyun kepada pelayan itu.
"Nak makan apa?"tanya Baekhyun kepada aku.
Sempat juga aku kerling tag nama pelayan. Nama dia Bora. Patutlah aku macam pernah nampak muka dia. Dia senior aku rupanya.
"Apa-apa je lah. Tak kesah."kata aku kepada Baekhyun.
"Spaghetti Carbonara satu dan Chicken chop satu."kata Baekhyun kepada Bora.
'Ni rupanya kerja sambilan Bora Unnie. Maklumlah dah nak habis belajar.'getus aku di dalam hati.
"Nak minum apa?"tanya Bora kepada kami.
"Oreo milkshake satu."kata aku kepada Bora.
"Saya nak Watermelon juice satu."kata Baekhyun kepada Bora.
"Saya ulang balik order encik. Satu Spaghetti Carbonara, satu chicken chop, satu oreo milkshake dan satu watermelon juice."kata Bora kepada kami.
"Okay."kata Beakhyun kepada Bora.
"Okay. Gomawo. Saya pergi dulu."kata Bora lalu mengambil semula menu itu dan menghantar order kami ke dapur.
"Macam kenal je."kata Baekhyun kepada aku.
"Itu Bora unnie."kata aku kepada Baekhyun.
YOU ARE READING
Exo Love Cyan Rose
RomanceNo description! Kalau nak baca tekan read... Kalau suka vote dan comment ye.