Hari ini ialah hari jadi Hana pada 30 Mac 2017. Hana membuat parti hari jadinya di rumah Baekhyun pada jam 11:30 malam hingga 8:00 pagi esok."Saeng dah cakap dengan oppa exo ke belum pasal parti hari jadi ni?"tanya aku kepada Hana.
"Belum tapi mestilah dia orang tahu sebab mestilah Oppa Baekhyun dah beritahu dia orang."kata Hana kepada aku.
"Oppa Baekhyun nak beritahu dia orang pasal hari saeng?"tanya aku kepada Hana.
"Ye lah."kata Hana kepada aku dengan yakin.
"Oppa Baekhyun lagi tak tahu bila tarikh hari jadi saeng."kata aku kepada Hana
"Ye ke?"tanya Hana kepada aku.
"Ye lah kalau tak percaya pergi tanya dengan Unnie Hyerin itu. Unnie Hyena nak beli kek kejap ye."kata aku kepada Hana.
"Okay beli kek red velvet."kata Hana kepada aku.
"Eihh tak sedap lah kek red velvet tu😝."kata aku kepada Hana.
"Kalau macam tu beli kek coklat je lah. Saeng nak dua kek satu red velvet untuk saeng seorang makan yang kek coklat tu untuk semua orang."kata Hana kepada aku.
"Ye boleh. Nanti kek coklat tu unnie belanja yang kek red velvet tu beli sendiri ye saeng😜."kata aku kepada Hana.
"Ye lah beli kek coklat je lah. Kalau saeng ada duit lebih nanti saeng beli lah kek red velvet😏." kata Hana kepada aku.
"Saeng dekat mana nak letak kerusi ini?"tanya Hyera kepada Hyerin.
"Letak dekat meja lah tak akan letak dalam peti sejuk."kata Hyerin kepada Hyera.
"Tak lah mana tahu saeng nak letak kerusi dekat luar rumah."kata Hyera kepada Hyerin.
"Annyeonghaseyo noona."kata Sehun kepada aku.
"Eh annyeonghaseyo Sehun. Sehun buat apa dekat sini?"tanya aku kepada Sehun.
"Tak ada lah Sehun sebenarnya tahu hari ini Hari Jadi Hana sebab tu lah Sehun datang ini sebenarnya."kata Sehun kepada Hyena.
"Oh. Sehun je ke yang tahu hari ni Hari Jadi Hana?"tanya Hyena kepada Sehun.
"Mungkin lah macam tu. Ni Sehun tolong Hyena menyapu."kata Sehun kepada aku lalu menarik penyapu di tangan aku.
Aku pun terlihat muka Hana yang marah kerana dia cemburu melihat aku dan Sehun lebih rapat daripada dia dan Oppa Sehun😠.
"Tak apa lah noona boleh sapu sendiri."kata aku kepada Sehun lalu menarik penyapu tu semula.
"Tak apa noona buat je kerja lain nanti Sehun tolong sapu😊."kata Sehun kepada aku lalu menarik penyapu dari tangan aku dan mengeyit matanya ke arah aku. Manakala aku hanya mampu tersenyum simpul kerana malu.
"Unnie kan hari tu saeng dah cakap jangan berani dekat dengan Oppa Sehun lagi."kata Hana kepada aku sambil mengenggam kuat tanganku sehingga merah.
"Ada unnie kesah ke?"tanya aku kepada Hana.
"Unnie lebih baik unnie jauhkan diri daripada Oppa Sehun kalau tak kaki unnie pula patah desebabkan saeng."kata Hana kepada aku.
"Unnie tak takut lah dengan unggutan saeng tu sebab unnie boleh buat lebih teruk daripada tu. Unnie boleh buat saeng mati terus tau."kata aku kepada Hana.
"Oppa Sehun dah habis sapu dah nak buat apa lagi?"tanya Sehun kepada aku.
"Oppa Sehun pergi telefon oppa exo yang lain suruh datang rumah Oppa Baekhyun kata hari ini Hari Jadi Hana."kata aku kepada Sehun.
YOU ARE READING
Exo Love Cyan Rose
RomanceNo description! Kalau nak baca tekan read... Kalau suka vote dan comment ye.