Pagi Hari Jadi Bora amatlah meriah dengan kehadiran Mg, Exo, Bts, Got7, Big bang, Twice, Apink, 4minute dan banyak lagi suasana di dewan yang ditempah khas untuk hari jadinya itu kurang menarik hati semua ahli Exo.
"Bosan betul Hari Jadi Bora ni tak ada makanan sesedap makanan Hyena. Selepas itu, dah lah pakai baju macam orang pergi pasar malam je Bora itu tak tahu maksud hari jadi kot."kata Baekhyun kepada Sehun.
Mereka pun pergi ke meja bulat yang dipenuhi dengan makanan yang lazat.
"Wow nak tak kita makan sekarang ada Chocolate Mountain lah sedap betul rupa nya. Jom lah kita makan perut aku dah berbunyi dah ni."kata Sehun kepada Baekhyun.
"Aku tak nak makan lah tak sedap je rupa makanan tu."kata Baekhyun kepada Sehun.
Lalu ada seorang pelayan hotel keluar dari dapur hotel membawa Lamb chop.
Jom kita makan nak, ada lamb chop lah rupanya sedap je. Jomlah makan."kata Kai kepada Baekhyun.
"Tak nak lah tak sedap langsung pun makanan dan minuman yang disediakan."kata Baekhyun kepada Kai.
"Hai korang tak makan ke?"tanya aku kepada mereka.
"Ye korang tak makan ke tak lapar?"tanya Hyera kepada mereka.
"Hai Hyena. Cantik baju macam Baju Elsa Frozen."kata Lay kepada aku.
"Suka hati Oppa Lay ni kata Hyena pakai baju Elsa Frozen ye."kata Hyera kepada Lay.
"Eh diam lah suka hati aku lah nak cakap apa-apa je."kata Lay kepada Hyera.
"Okaylah kita orang pergi makan sana dulu ye."kata aku kepada mereka.
"Jom kita makan nak Oppa Baekhyun dah lapar dah ni. Jom makan."kata Baekhyun kepada Sehun dan Kai sambil menarik tangan aku.
"Cepat je dia ye. Mentang-mentang je Hyena tadi tanya kita tak makan ke. Terus tarik tangan Hyena kalau aku tahu tadi aku dulu tarik tangan Hyena tu."kata Sehun kepada Kai.
Taeyeon yang melihat kejadian tu terus berubah muka seperti orang cemburu apabila melihat Baekhyun menarik tanganku di depannya.
"Oppa lebih baik kita makan di meja yang berbeza."kata aku kepada Baekhyun.
"Kenapa pula?"tanya Baekhyun kepada aku.
"Sebabnya hmm.. sebab."kata aku kepada Baekhyun sambil memikirkan alasan yang lebih logik daripada hal Taeyeon tu.
"Ya sebabnya?"tanya Baekhyun kepada aku menunggu jawapan.
"Sebab dia nak duduk di sebelah dengan Hyung faham."kata Luhan kepada Baekhyun yang tiba-tiba menyampuk dari belakang Baekhyun.
"Ye betul apa yang Oppa Luhan tu cakap."kata aku kepada Baekhyun.
"Hai Oppa Luhan. Oppa nak makan dengan siapa? Oppa nak makan dengan Yoona ke?"tanya Yoona kepada Luhan.
"Tak ada lah Oppa Luhan nak makan dengan Hyena lah."kata aku kepada Yoona.
"Okay kalau nak apa-apa cakap dengan Yoona."kata Yoona kepada Luhan sambil memegang pipi dia.
Selepas kami menjamu selera, semua ahli Sistar pun mengambil gambar bersama Bora dan kek hari jadinya.
"Hai Oppa Baekhyun. Oppa Baekhyun rindu tak dengan Taeyeon?"tanya Taeyeon kepada Baekhyun.
"Tak ada masa aku nak rindu dekat kau."kata Baekhyun kepada Taeyeon.
Dalam masa yang sama aku juga ada di situ, aku terfikir untuk menyakitkan hati Taeyeon seperti Taeyeon menyakitkan hati Baekhyun suatu ketika dahulu.
YOU ARE READING
Exo Love Cyan Rose
RomanceNo description! Kalau nak baca tekan read... Kalau suka vote dan comment ye.