Chapter 5

31 8 0
                                    

Kami pun turun ke tingkat bawah iaitu tingkat 2. Kami pun untuk pergi makan di restoren yang mewah.

"Oppa Kai jom kita makan dekat sini Hyena dah lapar dah ni."kata aku kepada Kai.

"Sedap ke makanan dan minuman yang dijual disini?" Tanya Kai kepada aku.

"Jom kita duduk kat dalam dan order lah terus makanan dah lapar sangat dah ni."kata Sehun kepada aku.

"Jom duduk kat meja besar ni. Dah lah ada banyak kerusi dan meja pula besar."kata Sehun kepada aku.

"Okay je. Duduk lah."kata aku kepada Sehun.

"Saya nak order satu mi kimchi ayam dan satu fresh orange." kata Sehun kepada waiteress.

"Sama macam Oppa Sehun lah." kata Hana kepada waiteress.

"Korang nak order makanan yang sama je ya?"tanya aku kepada mereka.

"Kita orang boleh makan apa-apa je sebab Hyung Suho yang belanja. "kata Baekhyun kepada aku.

"Kita semua order yang sama saja."kata Sehun kepada aku.

"Mana ada sama lah Oppa Sehun."kata aku kepada Sehun.

"Jauh betul bezanya kalau eja ayam macam ni A Y A M kalau nak eja daging pula macam ni tau Oppa Sehun D A G I N G."kata aku kepada Sehun.

"Bukan eja ayam macam ni ke ? A Y A H ayam kan?"tanya Sehun kepada aku.

"Pandai betul Oppa Sehun."kata aku kepada Sehun.

"Of course dah lama dah Oppa ni pandai."kata Sehun kepada aku.

"Ye eja ayam pun di ubah sampai jadi perkataan ayah. Pandai sangat."kata aku kepada Sehun.

Lalu seorang pelayan perempuan pun datang ke meja kami dan hantar makanan dan minuman yang kami baru saja order tadi.

"Oppa Sehun pergilah cuci tangan dulu ada singki dekat situ. Pergilah Oppa."kata aku kepada Sehun.

"Kenapa perlu cuci tangan makan mi kan pakai chopstick mana ada tangan kotor. Tak perlulah kan."kata Sehun kepada aku.

"Pergilah cuci tangan dulu Oppa Sehun sebelum makan kan kotor tangan tu lepas korang main kat atas tadi mesti dicuci."kata Hana kepada Sehun.

"Betul tu kau ni pengotor betul Sehun eh."kata Hyerin kepada Sehun.

"Okay Oppa pergi cuci tangan tapi jangan panggil oppa pengotor lagi tau. Mesti janji dulu tau."kata Sehun kepada aku.

Selepas kami semua dah habis makan mereka yang lain pergi jalan-jalan kecuali aku dan Suho

"Jom pergi cuci tangan nanti aku pergilah tandas dulu kau mesti tunggu aku dulu jangan terus keluar dan tak tunggu aku langsung tau. Kalau aku tengok dekat luar kau hilang siap kau." kata Baekhyun kepada Sehun.

"Aku nak ikut juga sebab aku pun nak pergi tandas dah tak tahan dah. Tunggu aku."kata Kai kepada Baekhyun.

"Jom pergi beli ubat sakit perut untuk aku Tao dekat farmasi tu." kata Kris kepada Tao.

"Jomlah aku pun dah bosan dah ni. Farmasi dekat situ je."kata Tao kepada Kris.

"Aku nak ikut aku nak beli coklat sekali."kata Lay kepada Kris.

"Jom kita pergi jalan-jalan Unnie kat bawah."kata Hyerin kepada Hyera.

"Boleh juga jom kita pergi jalan-jalan di tingkat yang bawah sekali."kata Hyera kepada Hyerin.

"Nak ikut juga lah korang berdua jalan-jalan dekat tingkat bawah sekali."kata Hana kepada Hyerin.

"Jom Chanyeol,Chen,D.O dan Luhan kita pergi main permainan video dekat tingkat atas. Jom pergi."kata Xiumin kepada mereka.

"Jomlah aku tak sabar lagi nak lawan dengan Chen dah."kata Chanyeol kepada Xiumin.

"Jomlah aku dah tak sabar lagi nak kalahkan Chanyeol tu."kata Chen kepada Xiumin.

Setelah 20 minit sudah berlalu mereka masih belum balik ke restoran itu semula walaupun hanya seorang.

"Lamanya dia ni. Masih belum balik-balik lagi dari tadi. Satu suara dia orang pun tak ada dari tadi lagi. Hyena dah bosan Oppa. "kata aku kepada Suho.

Selepas 30 minit kemudian timbulnya satu suara dari belakag aku dan aku pun menoleh rupa-rupanya itu adalah Chanyeol, Chen, D.O, Luhan dan Xiumin.

"Lama ke korang tunggu?"tanya D.O kepada aku.

"Lama lah juga dekat nak sejam jugalah tunggu dekat sini dari tadi."kata aku kepada D.O.

"Hyena bosan dan mengantuk tunggu kat sini dari hampir sejam lepas ke?" tanya D.O kepada aku.

"Mana ada dia mengantuk kau tak tahu yang dia dan Suho dari ke semua pergi lagi dia dah start dating."kata Luhan kepada D.O.

Lalu semua mereka sudah berkumpul di restoran mewah tadi dengan membawa makanan.

"Jom kita pergi main Ice skating nak tak?"tanya aku kepada mereka.

"Boleh Oppa Suho dah lama nak main Ice skating dah tak sabar." kata Suho kepada aku.

"Oh jomlah kita pergi main Ice skating dekat tingkat bawah sekali. Jom."kata aku kepada mereka.

"Tapi Oppa Suho dah tak pandai main Ice skating lagi tau Hyena." kata Suho kepada aku.

"Tak apa Hyena boleh tolong ajarkan sebab Hyena pandai main Ice skating."kata aku kepada Suho.

"Oppa D.O pun tak pandai main Ice skating. Boleh tolong ajarkan Oppa."kata D.O kepada aku.

"Boleh Hyena akan ajar semua orang main Ice skating tapi jangan main jauh sangat sebab nanti kalau korang jatuh kena ais itu basah seluar dan baju korang nanti."kata aku kepada mereka.

Kami pun turun ke tingkat paling bawah dengan menggunakan lif yang ada. Aku dan D.O yang di belakang sekali bahagian lif di cermin itu.

"Oppa nak tanya Hyena sikit soalan boleh tak?"tanya D.O kepada aku.

"Hyena dah cakap kalau ada soalan tanya saja."kata aku kepada D.O.

"Betul ke tadi Hyena dan Oppa Suho dating?"tanya D.O kepada aku.

"Kelakar lah Oppa ni. Senang je nak kena tipu oleh Oppa Luhan." kata aku kepada D.O sambil ketawa terbahak-bahak.

"Jomlah kita main. Lagipun tak banyak sangat orang main jadi senang nak main. Oppa Suho tolong daftarkan nama kita semua dengan kaunter tu dan beli kasut, stockin dan kasut sekali sebelum kita main."kata aku kepada Suho.

"Tak apa biar Oppa Luhan je yang daftar nama kita dan belanja semua orang main hari ini. Jangan lupa ajar."kata Luhan kepada aku.

Selepas Luhan mendaftar nama kami. Kami semua terus menukar kasut dan stockin.

"Jom kita masuk tapi masuk jangan laju sangat nanti kalau jatuh susah."kata aku kepada mereka.

Selepas kami bermain dengan sangat puas kami pun balik ke rumah sendiri.

Exo Love Cyan RoseWhere stories live. Discover now