pov Kyra
ik loop de woonkamer binnen en zie iemand op de bank zitten die ik hier niet had verwacht. het is m'n zusje amber. toen onze ouders gingen scheiden, ging mn vader vreemd met een andere vrouw. dat is ook de reden dat ze nu uit elkaar zijn, amber zei toen dat ze mn vader nooit meer wou zien. 'hey, wat doe jij hier?' vraag ik terwijl ik mn jas uit doe en mn tas op de grond leg. 'ik euhm, miste papa.' mompelt ze, ik knik. 'maar wat belangerijker is, hoe ging het met die jongen?? en HOE HEET HIJ?' Roept amber enthousiast. ik grinnik. 'euhm, hoe die jongen heet hou ik nog even geheim, en ik heb geen foto' grinnik ik. amber slaat een diepe zucht. ze moest eens weten....
*VOLGENDE SCHOOLDAG ook weer bij moeder*
ik sla een keer had op me wekker, wrm gaan weekenden altijd zo snel? en wrm draaien ze de schooldagen en de vakantiedagen niet om? zou echt veel chiller zijn! mn moeder komt mn kamer binnenlopen en ze schuift de gordijnen open. ik kreun en trek de dekens verder over mn hoofd.
'Kyra je moet naar school!' Zegt ze vrolijk en ze loopt de kamer uit. Oké zo vrolijk heb ik haar srs nog nooit gezien, oké wel ooit, maar niet na de scheiding.
Ik sla een diepe zucht en stap dan uiteindelijk toch m'n bed uit.
Ik stap in de douche...Ik trek m'n schone kleren aan en doe wat neutrale make-up op, ik hou wel van make-up maar ik hou er niet van als je super dikke lagen op je gezicht hebt, daarom doe ik dat zelf niet. Ik maak ook snel nog een 'visgraat' vlecht
En Loop naar beneden.'Goeiemorgen' zeg ik en ik pak een appel en bijt er een hap uit. 'Goeiemorgen' zeggen m'n zus en m'n moeder in koor. M'n moeder leest altijd de krant s'ochtends, soms stoor ik mezelf er echt heel erg aan. Ze verteld dan altijd het nieuws wat er staat en ik word daar altijd gek van! 'Amber, hoe Heet die band ook al weer waar je fan van bent?' Vraagt m'n moeder. Ik voel dat er een brok in me keel komt. 'B-brave' zegt amber op een duh toon. Ik grinnik. 'Maar wat is daarmee dan?' Vraagt amber nieuwsgierig.
'Ze staan hier in de krant!' Zegt m'n moeder, amber rukt meteen de krant uit m'n moeders handen.
Ik grinnik en amber begint voor te lezen. 'Dioni Jurado-gomez uit de bekende boyband 'bbrave' is vrijdag gespot met een meisje, de 19 jarige zanger was samen met het geheimzinnige meisje op Het strand.' Leest amber in een adem voor, haar mond valt open. 'Neee!! Dat mag echt niet ! Dioni is van mij!!' Schreeuwt ze hysterisch. 'Euhm ik moet gaan, doei!' Roep ik en ik loop de garage en pak m'n fiets.'En ? Hoe ging het?' Vraagt Valentine als ze naar me toe komt lopen. Ik hef m'n schouders. 'Ik Euhm, heb' ik stop met praten, als ik dit vertel gaat ze me echt een hoer vinden. Maar oké Het is wel m'n beste vriendin. 'Vertel' zegt Valentine nieuwsgierig. 'Kom ff mee.' Zeg ik en ik trek haar mee naar de toiletten
'Oké tegen niemand zeggen..' zucht ik. Valentine knikt. 'We Euhm, we hebben gezoend en ik heb bij hem geslapen.' Zucht ik. Valentine haar mond valt open van verbazing. 'Srs?' Vraagt ze half lachend. Ik knik. Ze barst in lachen uit. 'Het is niet grappig!' Zeg ik geïrriteerd. 'Is er iets gebeurd?' Vraagt val nu een stuk serieuzer. Ik schud m'n hoofd. 'Nee, maar we waren ook niet alleen, hij had een 'noodgeval' en toen moesten we naar z'n vrienden, en toen wou ik naar huis, al best laat, en toen wouden ze niet dat ik alleen over straat ging dus..ja.' Zeg ik. Val knikt. 'En je ouders weten dit?' Grinnikt Valentine. Ik schud m'n hoofd.'nee ik heb gezegd dat ik bij jou sliep anders zien ze me echt als slet ofs' zucht ik. 'Ben je ook!' Grinnikt Valentine. Ik kijk haar aan met een heel droog gezicht. 'Grapje schat !' Grinnikt ze. Ik glimlach en we lopen naar de les.
Ik heb val nog niet verteld dat het dioni is, van bbrave. Ik weet ook niet of ik dat mag zeggen! Dus ik hou het nog even geheim..
JE LEEST
Verliefd op m'n stiefbroer? Ft Bbrave
Fiksi PenggemarKyra heeft het zwaar, haar ouders zijn net gescheiden en ze heeft het er erg moeilijk mee, als ze een avondje uitgaat komt ze een interessante jongen tegen.. dioni jurado Gomez Verliefd op m'n stiefbroer? Ft Bbrave