Esok, ji hyo dan jungkook a.k.a jihyun akan sah bergelar suami isteri. (author saja nak cepatkan.) Ji hyo sudah semestinya gembira kerana dia akan bersama orang yang dia sayang, tetapi bagaimana pula dengan jungkoom?
"Ji hyo kenapa tak tidur lagi? esok kamu dah nak kahwin kan?" Tegur puan song apabila menyedari ji hyo yang dari tadi hanya duduk termenung di luar rumah.
"Tak mengantuk lagilah eomma." Ji hyo tersenyum nipis.
"Eh mana boleh macam tu, pergi masuk tidur sekarang. Esok kamu dah nak kahwin, tak elok tidur lambat-lambat."
"Nae nae." Ji hyo hanya menurut.
SKIP
Hari yang dinantikan oleh ji hyo sudah tiba, akhirnya hari ini dia akan berkahwin dengan jungkook a.k.a jihyun. Ji hyo sudah bersiap-siap dengan gaun pengantinnya yang bewarna biru. Harini ji hyo nampak cantikk sangat, tapi kalau jungkook still cakap ji hyo hodoh tak tahu lah nak cakap apa.
Sepanjang majlis perkahwinan tersebut berlangsung, jungkook langsung tidak memandang wajah ji hyo. Kalau pandang pun sikit-sikit je. Dia tunjuk muka poker face dia adalah.
(author skip part diorang kahwin tu sebab tkde idea.)
"Ji hyo!" Jerit seseorang dari belakang.
"Ji hyo! tahniah sebab dah jadi bini orang! excitednya aku! tahniah!" Kata nayeon sambil menepuk-nepuk bahu ji hyo. Ji hyo hanya tersenyum.
"Kau tak jemput baekhyun datang ke?" Tanya nayeon tiba-tiba. Ji hyo terdiam seketika.
"Haah lah, aku lupa weih."
"Hmph , kau memang. dia tahu tak yang kau dah nak kahwin? nope i means dia tahu tak yang kau dah kahwin?" Soal nayeon lagi. Ji hyo tersengih kemudian menggeleng.
"Hmph kau memang, Baekhyun tu di-"
"Baekhyun tu siapa?" Tiba-tiba jungkook muncul entah dari mana dan memotong ayat nayeon.
"Baekhyun tu kawan baru kitorang. Wae kau tanya?" Pantas nayeon menjawab.
"Aku tanya je, salah ke?" Jungkook memandang nayeon tidak puas hati kemudian menjeling.
"Oh memang tak salah." Kata nayeon sambil gelak(gelak yg dibuat-buat) kemudian membuat rolling eyes.
"Ji hyo, pergilah layan tetamu kat sana tu. Ramai lagi kut, yang awak duduk sini layan si nayeon ni buat apa? Dah, pergi sana." Arah jungkook sambil memandang wajah ji hyo dengan serius.
"Nae, nayeon kau jangan balik lagi kay, nanti aku datang balik." Pesan ji hyo. Nayeon hanya membuat isyarat tanda OK. Kemudian ji hyo dan jungkook pun berlalu pergi dari situ.
Sebaik saja mereka sudah jauh dari pandangan nayeon dan tetamu yang lain, jungkook tiba-tiba mencengkam kuat lengan ji hyo.
"Yah! sakitlah!" Marah ji hyo.
"Eh sakit ke? mian mian." Jungkook tersenyum senget kemudian dia melepaskan cengkaman tangan tersebut.
"Saya sebenarnya nak cakap sesuatu ni." Kata jungkook.
"Apa?"
"Malam ni kau tidur atas lantai tau?" Bisik jungkook kemudian terus pergi dari situ meninggalkan ji hyo di belakang. Ji hyo tergamam.
×Ji hyo pov×
"Malam ni kau tidur atas lantai tau?"
Aku tergamam mendengar ayat jihyun.
'KAU'
'TIDUR ATAS LANTAI'
What the-
Aku salah dengar ke tadi? Atau.. Jihyun cuma bergurau je?SKIP
Selepas semua tetamu sudah pun pulang ke rumah masing-masing, ji hyo pun berjalan menuju ke biliknya, Sebaik saja pintu bilik dibuka,
Bukk!
Sebuah bantal tidur terkena tepat ke arah mukanya.
"Ops,mianhae. Tak sengaja. Aku ingatkan siapalah tadi, itulah lain kali ketuk pintu dulu okay?" Kata jungkook sambi tergelak sinis. Tiba-tiba jungkook mencampak sebuah lagi bantal tidur dan selimut ke atas lantai.
"Ingat tak aku bisik apa tadi? kau tidur atas lantai kan? Ha, sila. Aku tak selesa tidur berdua atas katil. Aku ni tidur ganas. tak pasal-pasal kau kena sepak jatuh bawah, daripada kena sepak jatuh bawah baik tidur je terus kat bawah tu. Oklah jaljayo SONG JI HYO." Jungkook menekankan perkataan song ji hyo. Sekali lagi ji hyo tergamam. Bahasa yang digunakan jungkook memang lembut tetapi ayatnyaa, memang betul-betul buat dia terasa. Air matanya mula mengalir perlahan tetapi cepat-cepat diseka.
Dia betul-betul sakit hati dan terasa dengan layanan jungkook kepadanya malam ini.
Dia menahan sedih namun dalam pada masa yang sama dia turut memendam perasaan geramnya.
_______________________________________
Mian sebab part ni bosan and pendek pulak tu. Sebenarnya author dah type panjang2 dah semalam tapi pak cik wattpad ni buat hal lepastu hilang. Ey. Btw abaikan kalau ada typo and ayat yg macam keling tu