L A P A N B E L A S

1.3K 165 6
                                    

Jungkook pov

Dari awal aku terima mesej tu, aku memang syak irene yang hantar, tapi tak mungkinlah? takkan irene sanggup buat macam tu? selama aku kenal dia, dia baik orangnya. Lemah lembut. Tapi sejak kitorang berpisah ni, dia jadi macam bukan irene je. Aku terasa serba salah pula dengan ji hyo, macam mana kalau irene apa-apakan dia? Macam mana pula kalau ji hyo mati kena bunuh dengan irene? Heh, takkanlah sampai tahap membunuh, irene takkan buat macamtu punyalah! Tapi tak mustahil kan ? Aku cuba call irene, tapi tak boleh. Oh ya! rasanya dia dah tukar nombor kot, aku call dia guna nombor yang dia hantar mesej kat aku tadi, Tapi tak diangkat. Bodoh irene! Macam manapun aku still tak putus asa, aku terus call dia sampailah kali keenam, baru panggilan tu diangkat.

"Ji hyo mana?" Tanyaku dingin. Kedengaran suara orang tergelak kecil di hujung talian itu.

"Aku tanya mana ji hyo, yang kau gelak-gelak ni asal? aku ada buat lawak ke?" Tanyaku, menyampah!

"Kau kenal ke aku ni siapa?"

Aku mendengus kasar, dia pikir aku bodoh sangat ke tak tau yang dia ni irene? dengar suara pun boleh cam lah! Yang ni lawak bagi aku, tapi tulah. Tak boleh nak gelak.

"Kau irene. Cepatlah bagitahu aku, ji hyo mana?"

"Wah, pandainya teka! Tak sangka pulak awak boleh teka saya ni irene. Nampak sangat yang awak ni asyik terfikir kat saya je kan?"

Muntah pelangi aku dengar. Tadi guna 'kau-aku' , lepas aku cakap je yang aku tahu dia ni irene, terus guna 'awak-saya' . Gila punya yeoja .

"Perasan!" Kalau boleh nak je aku maki-maki dia, perasan sangat dia ni. Sabor jelah.

"Hm yelah . Kenapa call? rindu ke?"

YA ALLAH, PEREMPUAN NI BODOH KE? PEREMPUAN NI BETUL-BETUL BERUBAH JADI BODOH KE LEPAS KENA BREAK DENGAN AKU? ADE KE PATUT DIA TANYA KENAPA AKU CALL? AKU RASA AWAL-AWAL TADI LAGI AKU DAH TANYA DIA JI HYO MANA.

"Berapa kali kau nak aku ulang? AKU CALL KAU NI SEBAB AKU NAK TANYA, JI HYO MANA. BUKAN SEBAB RINDU, BODOH!" Aku meninggikan suara, lantak lah.

"Eh, rilek lah jeon jungkook. Jangan marah-marah. Manalah saya tahu ji hyo mana. kenapa nak tanya saya pula? awak tak reti nak cari dia sendiri ke apa? isteri awak kan? apa kena mengena dengan saya?"

"Takpayah cakap banyak lah irene, aku cuma tanya ji hyo mana je, itu je. Susah sangat ke nak jawab? aku tahu kau yang culik ji hyo kan? better kau mengaku sebelum aku report polis." Aku cuba nak ugut dia.

"Heh, reportlah. Awak bukan ada bukti."

Aku tergelak sinis mendengarnya, tak sanggup dah aku nak kata perempuan ni bodoh banyak kali, kang tak pasal-pasal aku pulak yang jadi bodoh. Tapi memang bodoh pun.  (To irene fans; sorry gais asyik type irene ni bodoh je dari tadi lol author tak bermaksud pape k)

"Mesej yang kau hantar kat aku pagi tadi tu, boleh je dijadikan bukti, kan?"

Dia terdiam seketika, hah habis ayat lah tu nak cakap.

"Mesej tu saya pakai main hantar je. Tak maksudkan pun. U know me how right jeon jungkook? Saya tak mungkin buat semua tu."

Suaranya kedengaran seperti gadis innocent. Yalah biasanya cakap benda merepek je dia ni.

"Okay up to you lah nak mengaku ke tak. Tapi kalau aku tahu kau yang culik ji hyo, mati kau aku kerjakan nanti." Panggilan terus dimatikan.








_____________________________________________

TBC! Wait for next chap oky i will update ASAP! So don't forget to vote n comment kbye :3

𝙵𝙰𝙺𝙴 𝙸𝙳𝙴𝙽𝚃𝙸𝚃𝚈♡²⁰¹⁶Where stories live. Discover now