Ji Hyo pov
Pagi tu, aku sediakan makanan untuk jihyun. Jihyun masih lagi belum bangun dari tidurnya, malas nak kacau. Lagipun dia tak kerja harini.
"Ji hyo"
Segera aku memaling ke belakang sebaik saja mendengar seseorang memanggil namaku. Jihyun rupanya, dia dah bangun tidurr lah maknanya kk.
"Nae?"
"Aku nak keluar. Kau tolong iron baju untuk aku." Katanya seraya menuang air masak. Lepas dah kahwin ni, aku tak tahu kenapa jihyun guna 'aku-kau' . Sebelum kahwin ni okay je guna 'awak-saya' .
"Awak nak keluar pergi mana?" Tanyaku ingin tahu.
"Perlu ke tahu?"
"Perlulah sebab saya kan isteri awak."
"Um isteri ek? Hahaha okay okay. Aku nak keluar jumpa kawan aku lah."
"Pukul berapa balik?" Sekali lagi aku menyoal.
"Jangan tanya banyak sangat soalan boleh tak? Pergi iron cepat." Kali ini dia bersuara dingin. Aku hanya mengangguk kemudian terus beredar dari situ.
***
"Irene, are you okay?" Tegur joy, kawan kepada irene. Irene mengeluh perlahan kemudian mengangguk tanda dia okay.
"Kau ada masalah dengan jungkook kan?"
"Hm." Irene mengiyakan.
"Masalah apa? kau dah kantoi ke?" sekali lagi joy meneka.
"Haah lah beb. Jungkook dah tahu pasal hubungan aku dengan wonho." Irene mengeluh.
"Tulah kau, aku dah cakap aw-" Belum sempat joy menghabis ayatnya tiba-tiba ayatnya dipotong oleh seseorang
"Yoww!"
Irene dan joy segera memaling,
"See? baru je tadi kau sebut nama dia, dia dah muncul." Kata joy sambil mencuit bahu irene. Irene menggulingkan bebola matanya. Wonho duduk di sebelah irene tanpa dipelawa.
"Macam mana kau tahu kitorang ada kat sini?" Tanya irene dengan muka menyampahnya.
"What? Saya salah dengar ke? did u just use 'kau-aku' ?" Wonho acah acah terkejut.
"Yes."
"Hahahaha, sejak bila.." Wonho acah-acah sedang mengingati sesuatu,
"Kau blah lah wonho, semak je duduk kat sini apa hal? Kan aku dah cakap kita tak ada apa-apa hubungan, so blah."
Wonho tergelak.
"Hm, aku datang sini nak order makanan je kut." Ujar wonho.
"So pergi duduk tempat lain lah." Irene menjeling tajam. Joy hanya menjadi pemerhati saja dari tadi. Tiba-tiba wonho memegang tangan irene yang diletakkan di atas meja, Mata irene membuntang.
"Kau kenapa pegang-pegang ni?" Segera ditarik tangannya.
"Eleh, sentuh sikit dah marah. Dulu boleh je."
"Tu dulu, dulu dengan sekarang lain!" Suara irene mula meninggi. Tiba-tiba pandangan irene tertumpu ke arah dua orang pelanggan lelaki yang baru masuk ke kedai tersebut.
"Jungkook oppa dengan jhope?" Irene bersuara perlahan. Maka joy dan wonho pun turut memandang ke arah jungkook dan jhope. Mereka berdua tidak sedar akan kewujudan irene n the geng dekat kedai tu. Irene segera bangun dari tempat duduknya, niat dia adalah untuk pergi ke arah jungkook dan jhope tetapi dihalang oleh wonho.
"Tak payah nak menggatal pergi sana." Wonho bersuara dingin. Irene menepis kasar tangan wonho.
"Kau siapa nak halang aku? dia tu namchin aku so suka hati aku lah nak pergi kat dia pun!"
"What? namchin? kau dah lupa ke pasal kejadian haritu, bukan ke kau dengan dia dah tak ada apa-apa? kan?" Ujar wonho dengan sinisnya.
"Kau jangan cabar aku!"
"Aku cabar kau apa?"
"Eh korang berdua senyaplah sikit. malu nanti orang pandang." Tegur joy sambil matanya mula meliar melihat keadaan sekeliling.
Meanwhile situasi jungkook dan jhope;
"Tengok tu, pasangan pakwe makwe gaduh." Kata jhope sambil menunjuk ke arah pasangan tersebut. (irene dan wonho) Actually jungkook duduk membelakangi mereka.
"Takyah cara hal orang lah." Jungkook hanya tertumpu ke arah screen fonnya dari tadi. Tengok apa pun tak tahu lah.
"Cakap je."
Suasana sunyi untuk beberapa saat,
"Tapi muka yeoja tu familiar." Sambung jhope lagi. Jungkook hanya diam saja dari tadi.
"Cuba kau tengok muka yeoja tu. Kau rasa macam siapa?"
"Bisinglah jhope! Biar dia lah muka macam siapa pun. Lagipun dalam dunia ni ada tujuh orang muka sama kan?" Jungkook menjeling tajam ke arah jhope.
"Eleh, moody je tau!" Kali ini jhope pula yang menjeling jungkook. Jhope tak habis-habis tenung wajah yeoja itu dari tadi. Dia cuba ingat semula. Tiba-tiba jhope menepuk meja makan dengan kuat.
"Eh eh..!" Tiba-tiba air tertumpah ke arah jungkook disebabkan seorang pekerja kedai itu, actually pekerja tu tertumpahkan air tu kat atas jungkook sebab kebetulan masa jhope tepuk meja tu, dia lalu so dia terkejut lah sampai tertumpahkan air tu. (paham dok?)
"Aigo.Mian, tak sengaja.." Kata pekerja tersebut lalu menghulurkan sekotak tisu dari meja sebelah kepada jungkook.
"Hish! menyusahkan betul lah!" Marah jungkook. Pekerja itu turut membantu jungkook mengelap bajunya yang sudah basah.
"Gwaenchana, pergi buat kerja kau." Kata jungkook. Sebelum beredar pekerja itu sekali lagi meminta maaf.
"Hmph kesian baju basah." Jhope tergelak perlahan.
"Aku sebenarnya nak cakap tadi yang muka yeoja tu macam muka ir...Rene? irene.. Ha irene." Sambung jhope lagi. Jungkook memandang jhope tajam. Kemudian dia menoleh ke belakang,
Ya.
Irene.
Waktu itu jugalah mata mereka bertembung. Pantas jungkook menoleh semula. Menyampah. Dah lah sebelah dia ada wonho.
_______________________________________
TBC!