D U A P U L U H S E M B I L A N

1.2K 146 0
                                    

TIK.

Lampu ruang tamu dibuka.

Jungkook mula berjalan menuju ke biliknya.

Langkahnya terhenti apabila ji hyo tiba-tiba muncul di hadapan tangga.

"Yah song ji hyo, kenapa kau ni tak tidur lagi? dah lewat ni kan? tunggu aku?"

"Ya saya tunggu awak." Jawab ji hyo spontan.

"Lain kali tak payah tunggu dah. Dah pergi masuk tidur."

"Kejap!"

"Yas? kenapa? ada apa?" Tanya jungkook. Ji hyo mula mendekati jungkook.

"Kenapa awak sanggup buat saya macam ni ya? apa masalah awak sebenarnya? apa motif awak kahwin dengan saya?"

Jungkook terkedu seketika.

"Em aku tak faham apa maksud kau."

"Awak bukan jihyun kan? awak jungkook kan?"

Jungkook terdiam. Mana dia tahu ni?

"Jawablah. Jujur dengan saya. Lagipun tak ada apa yang nak diselindungkan lagi, saya dah tahu perkara sebenarnya."

"Ya aku bukan jihyun tapi jeon jungkook."





             

×                       ×                         ×                   ×










"Kau minta cerai dengan dia ."

"Dia tak nak."

"Habistu kau nak hidup dengan penipu tu sampai bila bila ke?" Nayeon mula hilang sabar dengan ji hyo.

"Bukan aku yang taknak, dia yang taknak. Kau tak faham ke?" Ji hyo mengetap bibirnya. Geram dengan sikap nayeon yang tiba-tiba menyalahkannya.

"Kau paksalah dia. Aku tak suka kawan aku hidup dengan orang macam tu. Jijik."

"Nayeon.." Ji hyo terkejut dengan kata-kata nayeon.

"Betul tu, awak paksa lah dia ceraikan awak. Dia tu bukan jihyun. Dia tu jungkook." Baekhyun membela nayeon.

Ji hyo mengeluh perlahan.

"Memang saya dah minta dia ceraikan saya tapi dia tak nak!" Ji hyo mula hilang sabar, mereka berdua suka memaksanya.

"Ok mian." Baekhyun meminta maaf. Wajahnya mula kelihatan tegang.

"Saya nak balik."

"Tak payah. Kau balik je rumah aku nae? Kau takyah balik rumah kau tu. Tak pasal pasal kena hadap dengan fake jihyun tu." Kata nayeon.

"Tapi..."

"Balik jelah rumah nayeon." Sampuk baekhyun pula.

---------





Jungkook pov


Pukul 11.00 malam. Tepat.

Ji hyo dah tahu pasal penyamaran aku. Dia siap minta aku ceraikan dia.

Bukan ke aku sepatutnya gembira? kenapa nak sedih pula?

Bukan ke aku sepatutnya ceraikan je dia terus? tapi aku sendiri tak mampu.

Aku tak faham dengan perasaan aku.

Benci ke sayang?

Well, aku rasa menyampah dengan diri sendiri pula.

Aku kena cari dia malam ni juga.

𝙵𝙰𝙺𝙴 𝙸𝙳𝙴𝙽𝚃𝙸𝚃𝚈♡²⁰¹⁶Where stories live. Discover now