D U A B E L A S

1.3K 184 11
                                    

Ji hyo pov

"Jihyun, saya nak keluar boleh?" Tanya aku. Sebenarnya aku sudah pun berjanji untuk keluar bersama baekhyun, honestly aku tak nak tapi nak buat macam mana kan, kalau dah berjanji.

"keluarlah." Jawabnya acuh tak acuh. Matanya tetap tertumpu ke arah screen phone.

"Saya balik lambat sikit." Beritahu aku lagi.

"Ikutlah."

Aku hanya terdiam mendengar jawapannya.

"Aik? kata nak keluar? kenapa tercegat lagi kat sini?"

"Er, nak keluarlah ni." Aku tersengih, dia hanya menjelingku tajam. Aku pun terus berlalu pergi dari situ. Sejak akhir-akhir ni aku selalu nampak dia menghadap phone je 24 jam. Dulu dia mana suka menghadap phone, siap marah aku lagi kalau asyik main phone je masa tengah date. Ok, pelik. Actually tak ada lah pelik mana sangat

--------

Suasana awkward diantara ji hyo dan baekhyun. Baekhyun tak habis-habis merenung ji hyo. Tak selesa dibuatnya. Gila punya baekhyun.

"Kalau saya call nayeon suruh datang sini sekali boleh?" Suara Ji hyo memecahkan kesunyian.

"Buat apa call? saya dah chat dia tadi. Kejap lagi sampai lah tu." Baekhyun tersenyum. Ji hyo hanya mengangguk.

"Lepasni ada nak pergi mana-mana?" Tanya baekhyun.

Ji hyo menggeleng. "Tak."

"Ouh, kalau macamtu awak dengan nayeon bolehlah ya teman saya harini?" Baekhyun nampaknya teruja.

"Teman pergi mana?"

"Jalan-jalan."

"Nak jalan-jalan kat mana ?" Sampuk nayeon dari belakang, entah bila dia sampai.

"Kat hati..." Baekhyun menunjuk ke arah ji hyo. Ji hyo mengerutkan dahinya.

" hati ji hyo?" Nayeon tergelak.

"Mana ade gurau jelah." Ujar baekhyun. Senyuman di bibirnya masih tidak lekang. Ji hyo juga turut tersenyum ragu-ragu.

"Mana boleh baekhyun.. Ji hyo kan dah berpunya." Nayeon memukul bahu baekhyun perlahan.

"Berpunya?" Senyuman baekhyun terus mati.

"Yelah, eh ji hyo, kau tak bagitahu baekhyun lagi ke yang kau tu dah kahwin?" Tanya nayeon.

"T-tak." Kata ji hyo, terasa serba salah.

"Kahwin?" Mata baekhyun membuntang.

"Yelah, kenapa ni baek? terkejut sangat ke?"

"Mestilah terkejut. Ingatkan ji hyo ni single lagi." Kata baekhyun sambil tersenyum nipis. Ji hyo hanya tersengih.

"Mengarut! Tapi kan, kau nak tahu tak? suami ji hyo tu kan, makin lama makin berubah. Ada ke patut dia marah aku masa hari perkahwinan diaorang. Dah lah layan ji hyo nak tak nak je." Adu nayeon tiba-tiba.

"Yeke? berubah macam mana?"

"Eh nayeon, apa kau ni? tiba-tiba buka aib suami aku pulak." Ji hyo memandang nayeon tajam. Nayeon tersengih.

"Mian."

"Kenapa ji hyo? suami awak layan awak kasar ke?" Tanya baekhyun, cuba untuk mengorek rahsia.

"Mana ada!" Ji hyo pantas menidakkan pertanyaan baekhyun.

"Ouh." Sekali lagi baekhyun tersenyum nipis.

** 

Baekhyun pov 🌻

Aku mencampak telefon aku kasar, tak guna betul. Ji hyo dah kahwin? Tak pernah pun dia bagitahu aku yang dia dah kahwin. Aku dah TERjatuh cinta dengan dia, apa yang patut aku buat? Dia dah kahwin.

Tapi

Apa salahnya kalau aku cuba untuk dapatkan dia, kan?

____________________________________________

Takleh tidur sebabtuu author sambung buat ff ni, tapi pendek jela ;-; mian. Btw, baekhyun sukaa ji hyo lah~ ship ji hyo dengan jungkook ke dengan baekhyun? ;-;

           

𝙵𝙰𝙺𝙴 𝙸𝙳𝙴𝙽𝚃𝙸𝚃𝚈♡²⁰¹⁶Where stories live. Discover now