Tiga

428 28 4
                                    

KEESOKKAN HARINYA

Taehyung pov

"Noona, tae pergi sekolah dulu. Annyeong"

Aku sempat lagi memberi tahu kepada Taeyeon noona. Aku pasang kasut aku kemudian aku pun pergi.

- SKIP -

[ Di SOPA ]

Hari nie aku datang lebih awal dari selalu. Bukan nya apa. Aku nak cari siapa yang tulis surat semalam tu. Eh dah2 balik psl tadi. Aku pun ambil tempat duduk.

Sementara menunggu yang lain datang aku keluar kan phone dan sumpat earphone yang sudah terpasang di phone aku ke telinga. Aku pun melentokkan kepala ke atas meja dan terlelap

[ 4 minit kemudian *kejap nye 😑* ]

Aku terdengar seseorang memanggil aku. Aku membuka mata aku dan aku nampak..

'Yerin ?'

aku menyebutnya dalam hati. Suara yeoja itu yang memanggil aku masa aku tido tadi. Aku pun menegakan badan ku. Aku buat-ii sombong..hehehe

"Awal betul awak datang hari nie taehyung. Ada apa-ii yang penting ke hari nie?"

"Eo, Aku ada hal."

"oh, boleh saya duduk?"

Aku memandang tempat kosong disebelah aku kemudian aku kembali memandang dia. Aku mengangguk. Dia pun duduk di sebelah aku. Kita berdua senyap seketika. selepas itu barulah ada bunyi suara dari aku.

"Emm, Yerin kau boleh tolong aku tak?"

"Tolong apa?"

Aku mengeluarkan surat semalam dari beg sekolahku kemudian aku memberikannya pada Yerin.

"Kau kenal tak dengan orang yang punya tulisan nie?"

End Taehyung pov

⛤⛤⛤⛤

Yerin pov

"Kau kenal tak dengan orang yang punya tulisan nie?"

Bila Taehyung tunjukkan surat yang semalam aku bagi pada dia. Badan aku terasa tiada roh.

"Err..eo saya tak tahu. Kenapa awak nak cari orang tu ek?"

"Oh, Aku nak tanya dia sesuatu. Lepas tu. Aku nak.."

Jantung aku mula berdegup dengan laju. Aku membuat muka biasa sahaja.

"Oh, okey.. maybe nanti dia muncul lah depan awak."

Taehyung menangguk. Aku melepaskan nafasku dengan perlahan * Bukan maknanya aku mati okey -.-' *. Aku melihat pelajar lain sudah mula masuk ke kelas.

"Err, Taehyung saya balik ke tempat saya dulu ya, nanti ada masa boleh saya lepak dengan awak?"

Aku bertanya dengan Taehyung. Rupa Taehyung macam tengah berfikir jawapan.

"Kalau tak dapat takpe lah."

baru beberapa langkah aku berjalan. Tiba-ii aku merasakan tangan aku di tahan oleh seseorang. Aku berpaling, aku melihat Taehyung yang menghalang aku.

"Boleh"

aku tersenyum riang. Aku mengangguk tanda faham. Taehyung melepaskan peganggannya. Aku pun balik ke tempat duduk aku. Hati aku terasa gembira, mana tidak nya Mr. Sombong pujaan hati kita pegang tangan kita lepastu dia bercakap dengan kita selalu nya orang sombong susah nak bawa bercakap dengan orang yang di atak kenal.

©️ 𝑀𝓇.𝒮𝑜𝓂𝒷𝑜𝓃𝑔 𝒫𝓊𝒿𝒶𝒶𝓃 𝐻𝒶𝓉𝒾  × 𝒯𝒶𝑒𝑅𝒾𝓃 ×Where stories live. Discover now