Sepuluh

88 2 0
                                    

|| Di bilik Rawatan Yerin ||

Taehyung duduk sebelah katil Yerin. Tangannya tidak lepas dari memegang tangan Yerin. Yerin yang sedang dibuai mimpi di tenung dengan penuh kasih sayang.

" Sayang, cepat lah sembuh nanti bie boleh bawak sayang jalan-jalan ambik  angin. "

Bunyi pintu di buka dari luar menyedarkan Taehyung. Puan Jung mendekati Yerin dia mengusap kepala Yerin dan memberi kucupan pada dahi Yerin.

" Yerin ada sedar tadi ke? "

" Ada sedar nak minum air je, tapi aunty Yerin kerap cakap dia sakit kepala betul ke tak ada apa-apa ni aunty risau pulak saya. "

Puan Jung tidak menjawab dia hanya memberi wajah yang tenang saja sambil itu dia tersenyum.

" Nanti aunty tanya dokter yang rawat  Yerin semalam. "

Puan Jung lagi sekali mengusap kepala Yerin. Taehyung hanya memerhati sahaja. Dia tahu ada yang tidak kena dengan Puan Jung.

" oh ya, Tae aunty ada bawa makanan untuk kamu. Kamu makan lah jangan tak makan pula ye. Aunty keluar kejap. "

Taehyung mengangguk dan Puan Jung  meninggalkan mereka di dalam bilik itu. Taehyung tekat mahu mengekori Puan Jung. Taehyung berpesan pada Yerin yang di mahu keluar.

" Sayang, Tae keluar kejap tau. "

Taehyung meninggalkan Yerin di dalan bilik. Dia mengekori Puan Jung. Puan Jung menuju ke bilik dokter yang merawat Yerin semalam.

" Dia pergi bilik dokter tu. Aku kena dengar ni. "

Taehyung berada di luar bilik Dokter tersebut. Dia mencuri dengar perbualan mereka.

" Dokter berapa lama sakit kepala Yerin tu akan muncul. "

"  Pening², sakit kepala tu biasanya secara tiba² atau pun dalam beberapa minit macam tu dia akan kerap rasa sakit kepala. "

" tapi dokter boleh ke penyakit nie di rawat secepat yang mungkin. "

" Barah ni. Puan boleh rawat secepat yang mungkin tapi ianya memerlukan kos yang tinggi  Puan. "

Taehyung yang berada di luar terkejut mendengar perbualan mereka. Taehyung kembali ke bilik Yerin dengan perasaan sayu.

" Berapa Kosnya dokter saya sanggup bawa demi anak saya "

" 300K Puan "

" 300K?! Banyak tu dokter. Tak apa lah dokter. Saya akan cuba dapatkan duit sebanyak tu untuk anak saya "

Masih tergiang-ngiang perbualan puan jung bersama dokter tadi. Taehyung masuk ke dalam bilik Yerin. Yerin sedar dari tidurnya.

" Tae, awak dari mana? "

Taehyung memandang wajah Yerin dengan rasa sayu. Taehyung senyum pada Yerin. Yerin pula membebel dengan Taehyung. Taehyung hanya memekak telinganya untuk merenung  setiap inci wajah Yerin.

' Saya akan bantu awak untuk buat pembedahan. Demi cinta dan sayang saya pada awak Yerin '

" Taehyung? Awak dengar tak apa saya cakap nie?  "

" huh? Apa tadi? Oh.. Saya dengar je.. Sambung lah lagi, saya sedia mendengar bebelan awak tu "

Taehyung menayang giginya yang tersusun rapi pada Yerin. Yerin tersenyum dan menampar lembut bahu Taehyung.

" Rin, Saya ingat saya nak kerja lah awak setuju tak? "

" Awak nak kerja? Habis tu nanti kalau kita sambung belajar sama-sama macam mane? "

©️ 𝑀𝓇.𝒮𝑜𝓂𝒷𝑜𝓃𝑔 𝒫𝓊𝒿𝒶𝒶𝓃 𝐻𝒶𝓉𝒾  × 𝒯𝒶𝑒𝑅𝒾𝓃 ×Where stories live. Discover now