Empat

396 28 6
                                    

Keesokkan harinya

Unknown pov

Taehyung keluar dari rumahnya agak awal kerana dia ingin berjumpa dengan XRin. Dia akan memberitahu hal yang sebenar. Taehyung sampai di Taman Rama-rama lebih awal dari XRin. Taehyung menunggu dan terus menunggu.

" Mana dia nie? "

Taehyung menunggu orang itu selama berjam-jam. Sementara dia menunggu orang itu sampai. Taehyung bermain dengan phonenya.

" Hai "

Taehyung mendongak. Dengan tidak di sangka-sangkanya yeoja yang dia tunggu berjam-jam dari tadi ialah...

" Yerin?? "

Yerin Tersenyum tangannya sempat melambai Taehyung. Teahyung masih tidak percaya Yerin ialah XRin. Yerin duduk bersebelahan dengan Taehyung. Mata taehyung tidak lari dari memandang wajah Yerin.

"Kau ke XRin tu?"

Yerin menganggukkan kepalanya. Taehyung menundukkan kepalanya mata nya memandang ke tanah.

"Macam tidak percaya "

Kata taehyung dengan suara yang perlahan. Yerin mengerutkan dahinya.

"Apa yang awak kata tadi Taehyung.."

"Takde apa-ii, eh jom lah aku bawak kau pusing-ii dekat sini. Buat apa kita datang sini kalau duduk jer dekat sini. Baik kita pusing dekat sini."

Walaupun Yerin yang suruh Taehyung jumpa di taman itu tapi dia tidak tahu sangat selok belok di kawasan itu. Memandangkan Taehyung tahu selok belok di taman itu dia membawa Yerin pusing-ii satu kawasan itu.

Semasa mereka berjalan-jalan. Mereka senyap berjam- jam tiada satu perkataan pun yang keluar dari mulut mereka berdua kecuali suara orang yang lalu - lalang di taman itu sampailah ada suara di antara mereka memecah kesunyian di antara mereka.

"Er..Yerin boleh aku tanya kau satu soalan?"

"Nak tak nya banyak pun takpe. Apa dia? "

"Er..kau suka aku kan?"

Yerin dan Taehyung berhenti seketika. Mereka saling berpandangan. Yerin mengangguk.

" Aku harap kau dengar baik-baik apa yang aku nak katakan nie. Aku harap kau faham."

End Unknown Pov

Yerin Pov

Jantung aku bedegup dengan lajunya. Aku rasa tidak sedap hati. Aku memberi semangat pada diri aku.

" Kau berhentilah suka pada aku Yerin sebab cinta kau tak akan terbalas oleh aku kerana aku tak nak bercouple dulu."

Dan bila aku mendengar apa yang Taehyung jelaskan pada aku. Jantung aku bagaikan sudah meletup. Apa yang di mimpi aku malam tadi menjadi kenyataan.

FlashBack

Aku dan taehyung berhenti di tengah-ii jalan di taman rama-ii. Tiba-ii jantung aku berdegub dengan lajunya.

"Tolong berhenti sukakan aku Yerin. Aku tak suka dekat kau Yerin."

Dan aku mula rasa hendak pengsan masa dia kata macam itu. Air mata aku mula membasahi pipi aku yang gebu.

"Janganlah macam nie Taehyung saya cintakan awak. Saya suka sangat dekat awak. Tapi macam nie awak balas perasaan saya terhadap awak."

Aku memegang tangannya. Dan aku memandang anak matanya sedalam yang mungkin dia membalas pandangan aku. Aku menahan air mata aku dari membasahi pipi aku.

©️ 𝑀𝓇.𝒮𝑜𝓂𝒷𝑜𝓃𝑔 𝒫𝓊𝒿𝒶𝒶𝓃 𝐻𝒶𝓉𝒾  × 𝒯𝒶𝑒𝑅𝒾𝓃 ×Where stories live. Discover now