Tujuh

340 30 2
                                    

Taehyung pov

Aku menekan lonceng rumah Yerin. Di tangan aku ada sebakul Bunga rose. Nie jer yang aku mampu nak beli kalau beli buat tu hmm.. dan aku bawak bubur untuk Yerin.

Aku menekan lagi lonceng rumah kali ini aku menekan sebanyak 2 kali dan ada seseorang membuka pintu rumah.

"Ya, boleh Aunty tolong?"

"Err.. Aunty saya Kim taehyung kawan Yerin. Saya datang nak melawat Yerin."

"Oh, masuk lah, Yerin dekat bilik dia. Dia tak boleh berjalan sangat sebab kaki dia terseliuh malam tadi. Kamu pergi tingkat atas lepastu hujung tangga atas sebelah kanan tu bilik Yerin."

"Kamsahamnida."

"Aunty nak buat air dulu"

Aku melangkah setapak demi setapak menaiki tangga. Sampai di tingkat atas aku dapat lihat pintu sebelah kanan yang tergantung kayu tertulis nama Yerin. Aku mengetuk pintu..

" Masuk lah pintu tak kunci~"

Aku mendengar Yerin membenarkan aku masuk. Aku memulas pintu bilik dan aku melangkah masuk ke dalam bilik Yerin. Aku membuntangkan mata aku. Agak besar bilik Yerin dan aku menutup kembali pintu bilik.

"Wuish besarnya bilik. Bilik aku tak sebesar nie."

Aku jalan terus sambil-sambil melihat ke cantikkan bilik Yerin

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Aku jalan terus sambil-sambil melihat ke cantikkan bilik Yerin. Sampai di meja hiasan yang ada dibilik Yerin aku terhenti sebab..

"Taehyung? Awak buat apa dekat sini?"

"Err... Saya datang nak melawat awak. Tapi omma awak suruh saya jumpa awak dekat bilik."

SKIP

Yerin Pov

Saya? Baru aku perasan dari malam tadi dia cuba membiasakan diri dengan aku 'Saya, Awak', sebelom nie dia guna 'Aku/Kau' dengan aku. Nie buat hati aku terdetik untuk terima dia. Tapi aku kena kawal diri. Masih ada banyak lagi yang aku kena tahu sama ada dia betul-ii suka dekat aku atau tak.

"Oh~ duduk lah."

Aku menyuruh Taehyung duduk di sofa yang agak jauh dari katil aku. Aku kembali bermain dengan phone aku.

Facebook

Jung Yewon

Dia datang melawat aku. Apa yang patut aku buat?? Please help me dear Chingu...

Just now

Like20                               Comment 5

xxxLovelyz Yein: Kau tanyalah dia kenapa dia datang melawat..

D.DiDi Umji: Unnie ajak dia keluar. Eh baru ingat yang ka unnie sakit..hehehehe sorry..

SS.Sowonnie: dia ada bawak apa-ii ke untuk kau?

JJ.Jungkook: Sapa orang tu?.. Apa-ii pun good luck about your feeling to him.

Choronggie:Woii,,kau jangan buat apa-ii dulu

Aku tersenyum bila dapat komen yang macam nie. Apa yang aku sekejap tadi dapat banyak likers.. ohoo bangga lah sangat sebelum nie sama jer likers. Aku memandang Taehyung.

"Awak buat apa datang melawat saya? Saya bukan patah kaki ke apa pun."

" Saya..saya nak hantar nie untuk awak."

Aku memandang sebakul bunga ros dan guna bekas makanan yang di bawa oleh taehyung tadi. Taehyung datang menghampiri aku dengan membawa bekas makan tadi bunga ros sebakul tadi dia letakkan di atas meja.

"Awak makanlah, nie saya suruh taeyeon noona masak bubur untuk awak."

Aku demam ke? Kaki aku terseliuh pun kena makan bubur jugak ke? Baru aku tahu orang terseliuh kena makan bubur. Aku mengambil bekas makan yang ada di tangan Taehyung. Bekas bubur itu kini bertukar tangan. Aku buka bekas bubur itu. Haruman bubur i tu membuatkan perut aku mula menyuruh aku mengisinya. Baru sahaja akumahu menyuapkan bubur itu ke dalam mulut. Omma sudah masuk ke dalam bilik aku.

"Eh mana Yerin dapat bubur sedap tu?"

"Taehyung yang bawak bubur nie. Omma nak ke?"

Omma aku meletak air jus oren dan sepinggan biskut oreo di atas meja. Aku sengaja bertanya begitu untuk memastikan sesuatu. Omma aku datang mendekati aku. Aku menyuapkan sesudu bubur ke dalam mulut omma. Omma mula merasa. Taehyung hanya berdiam.

"macam mane? Sedap ke? Kalau sedap omma ambik lah, Yerin tak ada selera nak makan bubur."

"Eh betul ke Yerin bagi nie? Rugi tak rasa sedap nie."

"Takpe, lagi pun taehyung bagi dengan Yerin yerin bagi dengan omma lah."

SKIP

Taehyung Pov

'Aku suruh noona masak untuk kau makan, kau boleh-ii bagi dengan omma kau yerin patah hati aku..'

Taehyung berkata dalam hati. Dia tidak menyangka yang Yerin akan buat begitu padanya.

"Tapi,, nanti chingu Yerin marah pulak.. kesian dia..penat-ii masak untuk yerin tapi yerin bagi dengan omma pulak."

"Eh takpe, dia okey jer.. kan Taehyung?"

Puan Jung dan Yerin memandang aku. Aku nak tak nak membalasnya.

"Eh, takpe nak buat macam mana Yerin dah takde selera nak makan buburkan Aunty jer lah yang makan."

"Haa...kan Yerin dah cakap omma dia tak kisah pun."

"Yelah, tq again...dah omma nak keluar dulu."

Puan Jung hilang dari pandang mata aku dan Yerin. Aku memandang Yerin dengan rasa sedih di hati kerana bubur tadi. #TaehyungTabah.

"Kenapa?"

"Takde apa-ii"

"Yerr yerin"

"Ha~"

Aku cuba untuk memberitahunya sesuatu. Tapi mulut aku terasa terkunci pulak. Aku cuba untuk melawan dan akhirnya..

"Kalau awak dah sihat nanti. Sudi tak awak keluar dengan saya?"

BERSAMBUNG...

Vote

Komen 💬

Sorry kalau ada typo atau kesalahan ejaan..hari nie Author publish 2 part hope readers suka. Nanti Author update 2 part untuk IMWCN 👌

©️ 𝑀𝓇.𝒮𝑜𝓂𝒷𝑜𝓃𝑔 𝒫𝓊𝒿𝒶𝒶𝓃 𝐻𝒶𝓉𝒾  × 𝒯𝒶𝑒𝑅𝒾𝓃 ×Where stories live. Discover now