° 𝙳𝚒 𝚃𝚊𝚖𝚊𝚗 °
Yerin berjalan di Taman ingin mencari jalan untuk memikat hati Taehyung lagi.
" Kalau Hari tu aku dah minta tolong dengan Jimin apa lagi aku nak kena buat ek? "
Yerin mengaru dagunya sambil dia berjalan pusing satu taman. Seorang budak melanggar belakangnya sehingga Yerin hampir jatuh. .Yerin berpaling memandang budak kecil yang melanggarnya tadi.
" Eh, adik kenapa lari tak tengok depan nasib baik saya tak jatuh tau. "
Kata Yerin lalu dia melutut di hadapan budak itu. Budak kecil itu menunduk hormat
" Saya minta maaf noona saya tak sengaja. Maafkan saya "
" eh takpe, lain kali kalau nak berlari tengok depan jangan tengok belakang faham ?"
Budak kecil itu mwnagngguk tanda dia faham dengan pesan Yerin tadi. Yerin mengeluarkan sesuatu dari poket jaketnya 2 Biji gula-gula di beri kepada budak itu.
" Hadiah untuk awak ambik lah. Makan. Ini je yang noona ada. Adik ambik lah ye. "
Kata Yerin. Budak itu tersenyum lalu dia mengucapkan terima kasih kepada Yerin dan meninggalkan Yerin. Semasa Yerin sedang bercakap dengan budak Tadi dia tidak menyedari ada sepasang nata memerhati dirinya.
" Tak pernah berubah. Untung lah Junhui dapat awak Rin "
Monolog Taehyung di sebalik pokok sambil tersenyum. Yerin dari duduk melutut terus berdiri setelah budak kecil itu pergi. Taehyung yang sedang mengintai Yerin menyambung lariannya yang dia tinggalkan.
" Ehh, tu Tae kan? "
Yerin ternampak Taehyung keluar dari sebalik pokok. Yerin berlari mengejar Taehyung sehinggalah dia berada di samping Taehyung.
" Awak, baru jog ke tae? "
" Awak dah makan ke? "
" berapa pusingan dah? "
" lepas nie saya nak pergi makan Jom teman saya boleh tak? "
" By the way awak seorang je ke? Yang lain mana? "
Satu persatu soalan yang keluar dati mulut Yerin. Satu pun Taehyung tidak menjawab. Yerin mencebik dia terus mengikut Taehyung walaupun dia berbaju biasa sahaja tidak menggunakan kasut sukan.
" Tae nak tanya sikit. Kenapa family saya tak suka sangat dekat family awak ? "
" Awak ada buat salah ke dekat family saya? "
Masih juga tidak terjawab soalan Yerin itu dari mulut Taehyung. Taehyung teruskan lariaanya. Yerin mengikut berlari. Yerin berhenti apabila dia terasa penat dia menglap peluhnya dengan tangan. Yerin menceri nafas Taehyung sekali lagi berlari sampi sahaja Taehyung di tempat Yerin berdiri dia terus berhenti berlari. Jarak mereka 6 langkah kaki.
Taehyung menelap peluhnya dengan menggunakan Kain yang tersedia pada lehernya. Taehyung janlan mendekati Yerin. Yerin hanya kaku di tempatnya berdiri.
" Kau sibuk nak tahu kenapa ?"
" Saya mesti kena tahu... saya tak boleh kalau orang buat saya macam ni.. buat saya tertanya-tanya faham tak.. "
" Kau tak perlu tahu lah Rin... benda dah lepas..lagi pun kau dengan Junhui dah bertunangkan..."
YOU ARE READING
©️ 𝑀𝓇.𝒮𝑜𝓂𝒷𝑜𝓃𝑔 𝒫𝓊𝒿𝒶𝒶𝓃 𝐻𝒶𝓉𝒾 × 𝒯𝒶𝑒𝑅𝒾𝓃 ×
RomanceHidup Yerin penuh dengan imaginasi. Yerin seringkali berimaginasi dengan Mr. Sombong nya. Taehyung. Taehyung ialah seorang namja yang agak sombong. Taehyung ialah Mr. Sombong yang menjadi pujaan hati Yerin. Ramai yang tidak suka dengan Taehyung ker...