Enam belas

53 3 0
                                    

\\ Yerin Pov \\

Aku duduk di dalam kelasku. Aku orang pertama yang sampai ke kelas. Kepala aku mengingatkan kisah semalam yang berlaku kepada diri aku dan juga Taehyung. Jari aku mula bermain pada bibirku sambil bibirku mengukirkan senyuman.

" Aduh kepala hotak aku ni suruh aku ingat kejadian semalamlah.."

Monologku. Sedang aku seronok mengelamun kisah aku. Tiba-tiba satu sentuhan yang membuat aku terkejut. Aku pantas berpaling ke belakang aku dan terpampang wajah Si Eunha. Dia duduk di sebelah aku dengan senyuman yang sampai ke telinga.

" Kau dah kenapa?  senyum macam kerang busuk ni."

" Saja aku senyum. kau tu dah kenapa senyum sorang-sorang sampai termenung jauh je.. Sakit ke? "

Aku membetulkan posisiku yang tadinya menghadap tingkap bertukar menghadap Eunha yang berada betul di sebelah aku. Aku mencari nafasku dan kemudian aku mulakan ceritaku kepada Eunha.

" Taehyung dah balik.."

" Huh? Taehyung dah balik? "

Eunha berkejut mendengar nama Taehyung. Dia memegang kedua-belah tangan aku dan dia memberi renungan yang seperti mahu tahu selajutnya apa yang terjadi.

" Aku jumpa dia hari tu dengan rumah dia kebetulan lepastu kau rasa dia sombong dengan aku Eun.. aku pun tak tahu kenapa dengan dia tu.. 2 tahun aku tak tahu khabar berita tentang dia. tuptup aku tengok dia balik.."

" Lepas tu apa jadi ?"

" masa hari aku jumpa dia dekat rumah dia tu.. petangnya aku nak jumpa dengan Stalker yang nak beri satu barang dekat aku lepastu.. yang Stalker tu adalah Taehyung sendiri.."

" What?! apa dia bagi dekat kau?"

Aku mengeluh. Baru sahaj aku mahu menyambung ayat aku lecturer sudah sampai. Aku dan Eunha mengeluarkan buku nota dan aku menyambung cerita aku. tempat duduk aku dan Eunha agak jauh dari Lecturer kerana kelas aku bilik stage. Sambil tangan aku dan Eunha menulis mulut aku pun bergerak.

" Apa jadi lepastu ?"

" Dia bagi aku gambar dan diary aku yang dia simpan sebelum ni. Gambar tu gambar yang aku letak dekat bilik dia setiap kali aku datang rumah dia.."

" Lah.. kau gila ke Rin.. yang kau masuk bilik dia kenapa pulak.."

" Aku rindu dia weyhh masa tu... Aku pergi lah rumah dia lepastu aku lepaskan rindu aku tengok bilik dia je.. "

Kata aku jujur. Eunha menggelengkan kepalanya seperti tidak percaya dengan apa yang dia dengar dari mulut aku sendiri. Aku muncungkan bibir aku. Kata mata aku di betulkan sedikit. Lalu aku sambung dengan nota aku.

" Tapi kan semalam dia mabuk aku tidur rumah dia Eun.. lepastu masa dia mabuk tuuu dekat tempat kita orang berjumpa dulu aku dengan dia.."

Aku tidak memandang wajah Eunha tapi dari mata sisi aku nampak riaksi nya dengan apa yang cuba aku beritahu. Wajahnya semakin mendekat pada wajah aku. aku menjarak kan sedikit darinya dan aku memandang wajahnya.

" Kau jangan cakap korang berr...chup..chupp..Rin "

Aku mengangguk dan memberi senyuman terpaksa padanya. Eunha menampar dahinya dan dia membetulkan posisinya kembali. Aku juga membetulkan posisi duduk aku. Aku hanya berdiam sahaja. Aku membiarkan kelas aku pada masa itu tamat dahalu.

©️ 𝑀𝓇.𝒮𝑜𝓂𝒷𝑜𝓃𝑔 𝒫𝓊𝒿𝒶𝒶𝓃 𝐻𝒶𝓉𝒾  × 𝒯𝒶𝑒𝑅𝒾𝓃 ×Where stories live. Discover now