[ 2 Minggu kemudian ]
Yerin Pov
Sudah 2 minggu berlalu aku masih bersama dengan Jimin dan membernya. Taehyung masih tiada apa-ii riaksi pun. sudah bermacam-macam cara aku dapat dari member aku. semuanya tidak menjadi. Mungkin ini tandanya aku lupakan dia kot. Hari ini adalah hari graduate kita orang semua.
" Masa dah tiba Yerin, kau kena sedar yang cinta kau tak akan terbalas. "
Aku bersiapkan diri aku. aku sempat lagi berimaginasi masa hati aku terluka.
Imaginasi Yerin
Aku melangkah masuk ke dalam dewan bersama-sama dengan member aku dan juga Taehyung di sebelah aku. aku memandang wajahnya yang gembira aku pun turut gembira.
" Sayang~ kenape pandang saya macam tu? ada yang tak kena ke dengan muka saya nie? ke pakaian saya? "
Aku mengelengkan kepala aku sambil tersenyum.
" Semuanya okey, takde cacat pun namchin sayang nie. "
Aku memegang pipinya. dia pun memegang pipi aku. aku dapat rasakan sentuhan pada pipi aku. air mata aku mula menitis dia mengusap air mata aku. aku juga rasa sentuhan itu lagi. aku memejam mata aku kemudian aku...
End Imaginasi Yerin
Aku membuka kedua-dua belah mata aku. aku nampak.
" Jimin? "
Jimin masuk ke dalam bilik aku. nasib baik aku dah berbaju kalau tak dah lama kena tendang si Jimin nie. Aku menjauhkan diri aku dari Jimin. Aku memandang wajah aku di cermin besar yang menampakkan seluruh diri aku, aku nampak titisan air mata. aku cepat-ii menghapuskan air mata itu. kemudian aku kembali memandang Jimin.
"Awak buat apa dalam bilik saya nie? siapa suruh awak masuk bilik saya nie?"
" Omma awak suruh saya pergi cari awak dekat bilik, so saya pergi jer lah. "
Jimin berjalan-jalan menikmati keindahan bilik aku yang kononnya cantik sangat bagi dirinya selama ini. aku membiarkan sahaja. Aku sambung mengemas diri aku untuk naik ke atas pentas menerima sijil.
" Cantik jugak bilik awak nie ek, bila di tengk balik. memang cantik."
" Tak lah secantik mana pun, awak pergi lah dulu Jimin nanti apa pulak kata Umji nanti. "
Jimin berpaling memandang aku. dia mendekatkan dirinya pada aku. aku mula berundur setapak demi setapak sehinggalah aku tersandar pada cermin aku. tangannya kedua belah menjadi pagar kiri dan kanan aku.
"Awak buat apa nie J..Jimin?"
Wajah jimin nampak masa serius dan aku dapat rasakan yang wajahnya semakin dekat pada wajah aku. aku menutup kedua belah mata aku. beberapa minit aku tidak rasa apa di mana-mana tempat di wajah aku yang akan di sentuh oleh jimin. aku mendengar sengihan Jimin yang membuatkan aku ingin membuka mata. Aku pun membuka kedua-belah mata aku.
YOU ARE READING
©️ 𝑀𝓇.𝒮𝑜𝓂𝒷𝑜𝓃𝑔 𝒫𝓊𝒿𝒶𝒶𝓃 𝐻𝒶𝓉𝒾 × 𝒯𝒶𝑒𝑅𝒾𝓃 ×
RomanceHidup Yerin penuh dengan imaginasi. Yerin seringkali berimaginasi dengan Mr. Sombong nya. Taehyung. Taehyung ialah seorang namja yang agak sombong. Taehyung ialah Mr. Sombong yang menjadi pujaan hati Yerin. Ramai yang tidak suka dengan Taehyung ker...