Așa cum se observă în titlul acestui capitol, am să "povestesc" despre volumul 1 al seriei (cred că este corect să folosesc acest cuvânt. În caz contrar, mă bazez că o să mă corectați voi) Iubire periculoasă, Îngeri versus Demoni.
1. Titlul acestei cărți este, defapt, Îngeri versus Demoni, o expresie foarte, poate prea populară după părerea mea. Seria este Iubire periculoasă(v-am explicat mai sus). Așadar, consider că ar fi mai bine să schimbi ordinea cuvintelor în acest sens.
Să fie: Îngeri versus Demoni (Iubire periculoasă), sau poți chiar să lași titlul doar Îngeri versus Demoni, iar în prima propoziție să specifici că seria se numește Iubire periculoasă, să devină mai exprimativ, clar planul de scriere.
Coperta este drăguță, dar nu înțeleg de ce ai decis să încadrezi și titlul capitolului al doilea.
A, acum mi s-a aprins beculețul. Tu dorești să scrii ambele cărții într-una, nu? Adică una după alta, în aceasta carte. Înteleg atunci, dar nu este specificat nici în descriere. Te sfătuiesc ca prima frază a descrierii să cuprindă explicația.
"Eva, o fata cu un trecut.(..) diferit de cel al unui adolescent obișnuit" Aici te sfătuiesc să pui substantivul "adolescent" la feminin, deoarece și personajul este feminin.
Observ că că ai scris "mama sa" de două ori în primele propoziții, lucru care nu este foarte plăcut. Poți să înlocuiești cu "mama ei" undeva, pentru a evita repetiția.
"Afacerist" este, după părerea mea, un cuvânt încadrat în jargon. Mai bine formulezi: "om de afaceri important, puternic, faimos,etc". Plus, mie îmi sună mai high, și sunt sigură că parerea cititorilor la prima vedere va fi una excelentă.
"în L.A...din L. A". Hm, îmi miroase a....(tobele, vă rog) repetiție. E bine că ai scris "se mută împreună în Los Angeles", deoarece așa cititorii cunosc unde este localizată acțiunea poveștii, dar faptul că ai rescris "din Los Angeles" atunci când l-ai "descris" pe acel om de afaceri,nu este tocmai în regulă. Mai bine: "din noul oraș". Decizia ta, desigur:)
"Cine vor învinge Ingerii sau Demonii" nu-mi sună bine. Mai de efect poți scrie: "cine va învinge? Care echipă se va sacrifica până la final?! Îngerii sau demonii?" sau ceva asemănător.
Eu una n-aș scrie prea multe despre volumul doi în descrierea primului volum, pentru a păstra atenția celorlalți asupra cărții. În plus, cartea a doua va fi primită cu mai multă bucurie, mai mult așteptată. Cum crezi tu:)
CAPITOLUL 1
Aha, deci aici ai "dezvăluit" că Iubire periculoasă este o serie iar Îngeri vs Demoni este primul volum.
Nu sunt de acord cu faptul că înainte de replică ai scris personajul, acesta apărând și la sfârșitul frazei. Nu consider că este necesar și nici nu oferă o notă high textului. Te-aș sfătui să renunți de tot la punerea personajelor înaintea replicii, nu și la sfârșitul acestora, căci ar arăta la fel de clar, ba chiar mai frumos și corect.
"Ah, scuze, am uitat să mă prezint, sunt Eva Turner, știți voi fata aceea de la media, da știu e o poză drăguță mersi(...)am părul blond, ochi albaștri, 18 ani"...nu cred că poate fi numit acest paragraf descrierea minimă, de debut a personajului. Poți adăuga o scenă în care personajul privește în oglinda din tavan sau de unde mai știu eu, și îi poți prezenta astfel aspectul fizic. Sau și fără oglindă, scriind despre cum buclele blonde, ciufulite în timpul nopții îi acoperă ochii albastri, etc.
"și restul veti afla pe parcurs+emoticon" nu este ceva recomandat. Nu găsesc cuvintele prin care să mă exprim aici, sper să citești printre rânduri.
Consider că trebuie să recitești capitolele la rece, să corectezi, să editezi ce nu-ți place, ce consideri că poate fi îmbunătățit.
Sfaturi generale pentru tine:)
Scrie mai formal. Limbajul obișnuit este unul prietenesc, cel mai folosit în viața din afara wattpad-ului. Dar în carte, față de cititori, recomand să nu te exprimi cu așa...libertate. Evită formule precum: "Nu mai e timp de vorba", "Pai, de ce mergem noi în Los Angeles", "Mhhhm, eu nu mă supăr, am 18 ani pot să fac ce vreau", "o urmez pe stuardeza(sau cum so scrie)", etc.
"Cu toate aerele lor de bogătani" nu este ceva excelent. Îmi sună a jignire adresată personajelor, chiar înainte ca protagonista să-i cunoască.
Încearcă ca fiecare capitol să depășescă 500 de cuvinte, să conțină mai multe experiențe ale personajelor. Nu recomand capitole mai scurte sau în care sunt prezentate doar 2 întâmplări dintr-o zi a personajelor. Descrie mai complex, înainte de a scrie ceva "pe curat", gândește-te la mai multe moduri în care poți prezenta acea idee, la ordinea cuvintelor.
Încearcă să conturezi caracterul personajului, orice personaj, mai pronunțat. Acordă atenție atât aspectului fizic, cât și purtării, gândurilor, sentimentelor.
Recitește fiecare capitol înainte să apeși butonul PUBLICĂ. Așa vei putea corecta fiecare greșeală neobservată anterior, poate vei gândi altfel anumite pasaje, vei edita cum îți dorești. Te sfătuiesc ca abia după a treia lectură a capitolului să-l faci public.
Lungește-te. Intră în detalii, căci acestea, de cele mai multe ori, fac diferența între "bine" și "excelent". Transformă propoziția de un rând din cap în fraza complexă de cinci rânduri din carte.
Inspiră-te din alte cărți, din experiențele proprii sau viața altora. Imaginația este, de asemenea, o bază a cărții. Atenție însă, "a te inspira" nu înseamnă "a copia". Fiecare autor trebuie să-și respecte creația, să formeze textul, nu să-l transcrie. Drepturile de autor sunt o responsabilitate asumata atât pentru cititori, cât și pentru autorul însuși.
Felicitări pentru multitudinea de capitole scrise în această carte. 54 de capitole oferă motive de apreciere.
Nota cărții: 5,70(acordată prin lectura primelor capitole, nu a întregii cărți).
Nivelul autorului: Începător.
Întrebarea capitolului: Care este prima ta carte citită pe wattpad?
Recompensă: Credit în descriere.
Sper că ți-am fost de ajutor. Îmi pare rău pentru lunga durată de așteptare.
Succes în continuare tuturor! xoxo
YOU ARE READING
Tribunalul scriitorilor
RandomAşa cum exprimă titlul, mai mult sau mai puțin, în această carte poveştile vor fi judecate, notate calificativ. Iar tu, scriitorule, vei fi caracterizat după merit. *Sper că nu te-ai speriat atât de tare încât să nu răsfoieşti această carte. M...