2.Rap-ScorpionulOmega

61 9 4
                                    

Pentru a înțelege complet această carte, pentru a mă adapta la modul de scriere destul de rar întâlnit pentru mine, m-am informat mai bine și vă împărtășesc pentru a pricepe la fel de bine, chiar mai bine decât mintea mea începătoare în acest domeniu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Pentru a înțelege complet această carte, pentru a mă adapta la modul de scriere destul de rar întâlnit pentru mine, m-am informat mai bine și vă împărtășesc pentru a pricepe la fel de bine, chiar mai bine decât mintea mea începătoare în acest domeniu.

Rap-ul constă în rostirea de rime, jocuri de cuvinte sau poezie într-un mod ritmic. După unii, cuvântul RAP este un acronim,  însemnând Rhythm And Poem(Ritm și poem). Rădăcinile sunt fixate adânc în cultura Hip-hop, alături de graffiti și breakdance.

Revenind la subiectul nostru:

Titlul nu cred că ar putea fi mai rezumativ, ceea ce e bine:) Coperta este în regulă, dar consider că un tricou ar putea fi înlocuit cu ceva mai bun. Sunt sigură că dacă vei face o căutare mică, vei găsi multe alte opțiuni. Unele mai bune, altele nepotrivite. Rămâne la alegerea ta, oricum. Descrierea este, de asemenea, bună, clară. Doar că "aici" este un termen vag. Poți scrie "In această carte.."

Primul capitol "Singurătate"

Încă din primele două versuri, citesc cuvântul "singurătate" de trei ori, fapt care transmite o oarecare nesiguranță în scriere, frică de cuvinte. Repetiția îmi pare neplăcută la auz( am citit cu voce tare), plus că și titlul reprezintă acest cuvânt. Este logică partea cu titlul, acest sentiment fiind centrul versurilor, dar poți înlocui unul, două dintre cele trei cuvinte de la început cu altele care să ocupe locul liber precum piesele de mijloc dintr-un puzzle. Ideea mea este că poți înlocui  primul "singur" cu "neînvins", sau "cu capul ridicat", sau cu orice îți place. Iar al doilea poate deveni "Și o să-mi fac propria dreptate"

Te sfătuiesc să scrii cu diacritice, căci așa dai o notă high textului și cu siguranță va fi apreciat de cititori. Plus să mai recitești capitolele și să corectezi unde simți că este necesar. Verbul "a fi" sub forma "este" în versul patru..apreciez că ai folosit toate literele, dar când citesc, cel puțin mie, nu îmi sună frumos. În cazuri rare, doar "e-ul"face mai bine. Aici oferind o rapiditate mai bună a lecturii. Încearcă să citești data viitoare înlocuind și, poate, o să-ți placă. Sau nu, decizia ta.

În regulă. Cenzura în cărți, dragi wattpad-ieni, este alegerea voastră strict personală. Eu una aș folosi-o, dar fiecare scrie cum vrea. Doar că atunci când luați hotărârea, urmați-o până la sfârșit.

Așadar, în versul cinci există cuvântul "dracu", ceea ce indică alegerea autorului în a nu folosi cenzura. Aş spune că îl poți schimba cu un sinonim precum "naiba", căci  sună prea dur. Iar prin ultimele rânduri, cuvintele sunt cenzurate parțial "v****z", ceea  ce reprezintă o schimbare între modul de scriere. Să păstrăm o egalitate, zic.

Capitolul 2 "Singuratate 2"

Nu pot spune că repetarea cuvintelor din titlu între capitole este rău, pentru că nu este. În plus, ai adăugat şi cifra "2", pentru a înştiința cititorul că nu există alte asemănări între primul şi al doilea capitol, doar subiectul rămânând acelaşi. Ai un plus pentru asta, la nota finala:)
În versul 2 "cum iți spunea:baiatul meu;", te sfătuiesc să apeşi bara de spațiu între cele două puncte şi "băiatul". Aşa am învățat şi eu, deci îți transmit şi ție pentru îmbunătățire:)
"Carea-a plecat" conține două litere "a" neobligatorii. Probabil ai fost conectat maxim în jocul cuvintelor şi nu ai observat asta, dar aici sunt eu să te ajut:)) "carea" nu există, aşadar poți pune un spațiu între ultima literă şi celelalte cuvinte, iar efectul va rămâne acelaşi, chiar mai corect. "Care a plecat din lumea asta" este puțin diferit de prima variantă, dar exprimă clar ceea ce ai  vrut să transmiți, nu-i aşa?
"Un fior parcă te-nvaluie şi-n ochii tai se vede teama". Aici, pronumele posesiv "tai" nu îl consider necesar, din moment ce "te" este acolo. "Un fior parcă te-nvăluie şi-n ochi se vede teama" este aproape identic.
"Dar încă mai vrei un lucru, vrei să fii cu părinții tăi". Al doilea "vrei" poate fi şters şi nu se va simți o schimbare inacceptabilă. Plus că vei evita o repetiție nu foarte artistică.
"Dar încă mai vrei un lucru, să fii cu părinții tăi", îmi pare mai bine.
"Simți că n-are rost ca să mai trăieşti", mm, lipsa lui "ca" o să fie un plus. "Simți că n-are rost să mai trăieşti" sună mai ok.
"Intr-o lume rea infometata" sună..ciudat.  Ce părere ai dacă schimbi "rea infometata" cu "rea intenționată"?

"Mi-ai luat tot ce aveam mai scump pe lume

Și acel lucru scump era totul pentru mine"

Acestea sunt două propoziții identice, diferența fiind doar ordinea cuvintelor. Repetiția, da, este o figură de stil care pune accent pe un motiv al textului, dar aici este deranjantă. Mai bine alegi unul dintre cele două versuri, iar pe celălalt în ștergi sau îl editezi astfel încât asemănarea să nu fie așa evidentă.

"Acum ce mai am in viata este mama mea si un frate" se ciocnește brutal de versul de la început, "..pentru mama ta care a plecat acum un an din lumea asta". Cititorii vor rămâne să se întrebe" Mama e moartă sau nu? Sau poate că te-ai atașat, între timp, de o persoană astfel încât să o numești "mama", dar nu este clar indicat în text.

Capitolul 3 "Suflet de copil"

Nu înțeleg expresia "trece de sase", așadar nu o să fac nici o referire privind acel vers. Consider că rolul cratimei este inexistent în "despre-un". Înțeleg că ai vrut să dai, poate, rapiditate în citire, dar asta se realizează de la sine, și fără intervenția cratimei.

"Plange in fiecare zi si zice ca nu mai pot". Aici poți înlocui "ca" folosindu-te de semnul de punctuație două puncte și să scrii "nu" cu literă mare, astfel încât să aibă un impact mai mare.

"ce pluteste pe o pluta" poate fi înlocuit cu "Ce plutește într-o plută", așa fiind mai corect spus.

Contrastul dintre "Inima e moarta- un suflet de copil ramane mereu" este "scris cu roșu". Distanța mică la care sunt scrise versurile acestea formează o..neplăcere. Se observă că "moarta" rimează cu "niciodata" scris mai sus, dar tot "moartă" intră în conflict direct cu "un suflet rămâne..", din moment ce "inimă" și "suflet" sunt sinonime.

Sfârșit!

Înainte de toate celelalalte, vreau să te felicit pentru succesul câștigat. Cartea ta este pe locul întâi în rândul cărților cu versuri Rap! Bravo!!

Nota cărții: Ar fi 7, 20, dar adunat cu plusul oferit pentru claritatea în titluri care înseamnă 0,50 puncte, plus încă o,50 puncte pentru succes, devine 8, 20.

Nivelul autorului: Gimnazial.

Întrebarea capitolului: Un om care a intrat în depresie în adolescență, poate ajunge o persoană de succes la maturitate? *obligatoriu răspunsul*

Recompensă: o dedicație.

Spor la scris tuturor!! xoxo



Tribunalul scriitorilorWhere stories live. Discover now