Skaden?!

129 6 0
                                    

           

Martinus' synsvinkel

Vi er lige trådt ind af døren til hallen som klokken slår *11:20* Katja og hendes hold går i gang med at varme op, træneren har lige snakket med Katja og hun begynder at gå lidt for sig selv 'Girls' kommer lige pludseligt på og Freja løber ned til Katja, de smiler og nikker til hinanden og begynder at synge og danse med som vi gør i musikvideoen. Da sangen er færdig smiler de til hinanden og griner lidt jeg kigger på Mac og vi flækker af grin, Katja kigger ud på os og rækker tunge og vi flækker endnu mere. Freja kommer over til os og kigger rundt der er ikke flere pladser så hun sætter sig på Macs skød "hvor fanden har i lært den dans fra" spørg jeg stadig grinede "det skal du ikke spørge mig om jeg kom hjem til Katja en dag og så kunne hun bare dansen" sagde Freja og grinede. Der kom 3 drenge ind i hallen og den ene fangede Katjas opmærksomhed hun smilede over hele ansigtet og løb over og hoppede op på ham og krammede ham hårdt, jeg kiggede ned i jorden og kiggede op på Freja "hvem er det?" spurgte jeg usikkert "det er Katjas bedste ven, de har ikke set hinanden længe" jeg sidder lidt og leger med mine fingre "har de haft noget sammen før?" spørg jeg meget forsigtigt "de flirtede lidt sammen for et ½ år siden men det udviklede sig aldrig rigtigt til noget mere" sagde Freja og smilede opmuntrende til mig. *jeg har måske lidt konkurrence nu, han er ikke grim* tænker jeg og kigger trist ned i jorden. "hey Tinus hvorfor ser du så trist ud" spørg Katja undrende jeg kigger op på hende og kigger ned i jorden igen og mumler "ikke noget" hun løfter det ene øjenbryn og kigger skeptisk på mig "vi snakker efter kampen" siger hun og løber tilbage til sit hold, da de skal til at starte. 

Marcus' synsvinkel

Anden halvleg er lige startet, Freja har sat sig ned ved siden af mig da der var en der rykkede sig. Jeg kan se på Tinus at der er noget galt han følger ikke rigtigt med i kampen og han klapper ikke når Katja scorer, og det er altså tit hun gør det, han smiler ikke engang og det hele startede da Katja krammede ham der drengen. "Freja hvad hedder ham der Katja krammede?" hviskede jeg til hende, hun var meget opslugt af kampen så hun fik et chok, jeg grinte stille ad hende "Christoffer, hvorfor?" hviskede hun tilbage og kiggede undrende på mig, jeg trak på skuldrende. "Tinus har bare virket ked af det siden han så Katja kramme Christoffer" hviskede jeg igen, Freja kiggede over på Tinus og kunne godt se at han var trist "kan du ikke lige tage en snak med ham om at der altså ikke er noget imellem dem længere og at det er ham hun kan li" hviskede hun tilbage og begyndte at følge med i kampen igen. Jeg trækker Tinus med ud af hallen og sætter ham på en af stolene i forhallen "hvad er der galt Tinus du har været så stille siden Katja krammede ham der Christoffer" sagde jeg og fangede hans blik "hvad snakker du om" sagde Tinus og så forvirret ud "hold nu op Martinus jeg kan se lige igennem dig og det ved du også godt du kan ligeså godt fortælle mig hvad der er galt" sagde jeg og kiggede irriteret på ham "jeg kan bare ikke li ham der Christoffer jeg er bange for at han tager hende fra mig han er jo 1000 gange pænere end mig" sagde han meget usikkert. Lige pludseligt kommer Christoffer ud i forhallen med en smøg i hånden vi kigger begge 2 på ham "hvad glor i på er det første gang i ser en der er så Gude lækker som mig?" sagde Christoffer hånede, Tinus kiggede ned i jorden "nej det er bare første gang jeg ser en være så falsk overfor sin bedste ven" svarede jeg kækt tilbage han kiggede surt på mig og gik uden for. "det kan godt være at du syntes han er pænere end dig men husk på at det er dig der har Katja" sagde jeg støttende "jeg ved det godt men jeg bliver nød til at fortælle hende at han er sådan" sagde Tinus og legede med hans ring. Da vi kom ind igen var der kun et minut tilbage, de andre havde bolden og det stod lige. Der var omkring 20 sek. tilbage da Katja fisker bolden og løber i kontra med en modstander lige i hælene, hun hopper op men samtidigt med hun skyder bliver hun skubbet bagfra, hun scorer men lander forkert og begynder at skrige. Tiden går ud og Tinus er allerede på vej ind til hende med mig og Freja i hælene.

Martinus' synsvinkel

Jeg løber hurtigt ind til hende og ser hun ligger og vrider sig i smerte imens hun tager sig til hendes fod, jeg skal til at røre ved den "du må ikke røre ved den jeg kan ikke bevæge den" råber hun da min hånd er et par centimeter fra hendes fod. Jeg bærer hende op i brudestilling og går ud til hendes træner, alle omringer Katja og jeg bliver skubbet bagud selvom jeg helst ville være ved hendes side, jeg går hen til Freja og Mac da de står lidt væk "hvad kommer der til at ske nu?" spørg jeg bange "hun kommer direkte på hospitalet det var et ret slemt fald" sagde Freja nervøst. Vi er nu kommet til hospitalet Katjas mor er også kommet og hun sidder inde på stuen sammen med Freja da de er i Familie med hende (Freja er blevet adopteret af Katjas mor da hendes forældre døde) Katjas mor kommer ud og siger at vi godt må gå ind. Vi går stille ind til hende hun ligger med en forbinding om foden og ser ret sløj ud, jeg løber hen til hende "er du okay? Har du det godt? Er der noget jeg skal hente til dig?" siger jeg bekymret hun griner sødt af mig "slap af Tinus jeg har det fint" sagde hun afslappet. Jeg kan se at Freja signalerer til Mac at de skal gå ud "jeg skal lige på toilettet vil du hjælpe mig med at finde det Freja?" sagde Mac forvirret, jeg vender øjne af dem og de går ud. "jeg skal fortælle dig noget vigtigt" sagde jeg "hvad er det?" spurgte hun "Christoffer din ven han er anderledes end du tror" sagde jeg nervøst "hvordan det?" spurgte hun forvirret "da mig og Mac snakkede sammen tidligere ude i hallen kom han gående forbi os og var totalt egocentreret og opførte sig ondt og mærkeligt og var på vej ud for at ryge" sagde jeg meget nervøst. Man kunne se i hendes øjne at hun først blev ked af det men lige bagefter var det vrede der fyldte dem "tænk at du kan tale sådan om min bedste ven når du bare er jaloux vil du ikke gå jeg gider ikke høre på dig og alle dine løgne" råbte hun surt, jeg gik hurtigt og frustreret ud af døren.

:

Igennem kendtes øjneWhere stories live. Discover now