Éjfekete, kócos haja azt a benyomást keltette, mintha most kelt volna ki az ágyból. Szinte természetellenesen kék szemei most végigpásztázták a termet, próbálta felmérni a terepet. Egyszerű fehér pólója megfeszült a vállán, majd a tanárhoz fordulva elnézést kért.
- Nos, ha már így alakult a helyzet, akár kezdhetné is egy rövid bemutatkozással. - mondta Mr. Harmon, majd intett, hogy álljon ki az osztály elé.
- Rendben. - kezdte a fiú. - Aaron Joseph a nevem. Körülbelül ennyi.
- Ennyi? Semmi elfoglaltság, szabadidős tevékenység? Csak Aaron Joseph? - kérdezte döbbenten osztályfőnökünk.
- Mondhatni. - válaszolt a fiú, mire halk kuncogás moraja futott végig az osztályon.
- Hát ez igazán sok mindent elárul a személyiségéről, Mr. Joseph. Leülhet - intett a tanár, miközben valamit feljegyzett a naplójába, majd az említett vállat vonva huppant le az előttem lévő padba. A természet és szappan illatának keveréke azonnal megcsapta az orromat, szememet csak nagy erőfeszítések árán bírtam levenni kidolgozott hátáról.
- Rendben, akár folytathatnánk is a bemutatkozósdit, de nem lenne sokkal egyszerűbb, ha mindenki otthon párokban kidolgozna egymásról egy prezentációt? - tette fel a költői kérdést osztályfőnökünk, mire csalódott sóhaj hangzott fel az osztályból. - Attól függetlenül, hogy az osztály nagy része már egy éve egy közösséget alkot, nem hiszem, hogy túl jól ismernétek egymást. Éppen ezért mindenki a mögötte ülővel majd szépen hazamegy, és ott ketten összehoznak egy legalább 3 oldalas beadandót egymásról másfél hét múlva. - fejezte be mondandóját Mr. Harmon, mire az előttem ülő lassan hátrafordult.
Lehetetlen, hogy valakinek ilyen kék legyen a szeme! Hosszú másodpercekig fürkészte az arcomat, szinte meztelennek éreztem magam előtte. Hosszas bámulása árán felforrósodott arcom a fülem tövéig pirult, mire ő szórakozottan elmosolyogta magát. Már meg sem lepődtem, mikor a szája sarkában gödröcskék jelentek meg. Mikor visszafordult a padjába, éreztem, hogy Maia izgatottan bökdösi a bordáimat, ő is látta az incidenst.
Az óra többi része nem telt túl eseménydúsan, Mr. Harmon beszámolt, mik fognak történni a tanévben, én viszont egy szavát sem tudtam befogadni, minden gondolatomat az előttem ülő fiú foglalta le. Mégis hogy fogjuk összehozni azt a 3 oldalas prezentációt? Még a gondolatára is összeugrott a gyomrom, hogy kettesben kell vele dolgoznom.
A csengő hallatára mindenki egyesével rohant ki a teremből, mi Maiával hátul ballagtunk, mikor éreztem, hogy egy meleg kéz ragadja meg a karomat. Szívem majd' kiugrott a helyéről, mikor megfordultam, és Aaron vállával találtam szembe magam.
- Khm. A szekrényed előtt megvárlak. - szólt barátnőm, majd azzal a lendülettel ki is viharzott a teremből. Csak mi maradtunk bent.
- Igen? - kérdeztem fél szemöldökömet felvonva.
- Na vajon? Beadandót kéne írnunk. Vagy talán elfelejtetted? - vonta fel szintén fél szemöldökét gúnyosan a fiú, mire éreztem, hogy újra fülig vörösödök.
- És ebben a pillanatban szeretnéd elkezdeni? - értetlenkedtem egyre növekvő feszültséggel.
- Igen, hogyne! - nevetett fel öblösen. - Arra akartam kilyukadni, hogy talán megadhatnád a számod, tudod, hogy majd hétvégén megcsináljuk. - mondta szórakozottan, miközben lenézően megpaskolta a fejem.
- Ne érj hozzám! - löktem el a kezét. - Ezek után várhatod, hogy majd együttműködjek veled! Inkább bukok meg, minthogy veled töltsem a szabadidőmet! - robbantam ki dühösen.
- Megbukni osztályfőnökiből? - gondolkodott el. - Új rendszert hoznál be a suli életébe. - gúnyolódott folyamatosan, majd látva komor fejemet, megcsippentette az arcomat. - Na, ne legyél ilyen morci!
- Még egyszer mondom, ne érj hozzám! - azzal a lendülettel kiviharzottam a teremből, magára hagyva gúnyos gondolataival.
A folyosóról még hallottam, ahogy rajtam nevet, majd Maiát karon fogva rohantam ki a napsütéses udvarra, hogy ott kiszellőztethessem a fejem.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
The wild youth
Genç Kurgu,,Lassan szedelődzködtünk, de Aaron megállt az étterem előtt, és kivett egy dobozkát a zsebéből. Akkor esett le, hogy épp rágyújtani készül. - Kérsz? - nyújtotta felém a dobozt, miközben szájába vette a cigarettát. - Isten ments! - löktem el a kezét...