İLK GÜN

228 14 8
                                    


Lisenin ilk günü neredeyse herkes heyecanlanır çünkü daha önce hiç alışılmadık bir ortamdır. Yeni insanlar, yeni öğretmenler falan filan. Bunların hepsi insanın gözünü korkutur. Benimde ilk gün elim ayağıma girmişti. Çok aşırı heyecan yapmıştım ve biraz daha doğrusu baya bir çekingen olduğum için arkadaşsız kalmaktan korkmuştum.

Öncelikle ben istediğim liseyi sadece bir puanla kaçırdım. İlk başlarda çok dert etmiştim hatta daha sonuçlar belli olmadan şuan gittiğim liseye 'Asla gitmem, ölürüm de ben oraya hayatta gitmem' demiştim. 'Hatta okumam daha iyi' falan filan demiştim ama onların hepsi sadece birer basit yakarış cümleleri olarak kaldılar. Şuan her şeyden, herkesten gerçekten çok memnunum. Şimdi önceden istediğim okula baktıkça, arkadaşlarımın gönderilerini görünce iyi ki tutturamamışım diyorum. Çünkü orası benim gibi biri yani sade bir kız için fazlasıyla havalı.

İlk gün geç kalmamak için saat altı da kalkmıştım. Kahvaltımı edip giyindim ardından beni aniden çok değişik bir duygu sardı. Heyecan desem aslında tam heyecan da değildi. Servise adım atar atmaz cidden hem daha çok heyecanlanmaya hem de korkmaya başlamıştım. Aslında ben de önceden şuan yazdığım gibi hikayeler okuyup kendimi rahatlatmayı ve heyecanımı azaltmayı denemiştim ama olmamıştı. Zaten belki şuan sizde bunlar için bu hikayeyi okuyorsunuz. Bu elimde olan bir şey değildi. Yaklaşık yarım saat sonra okula varmıştık. Okulum yaşadığım yerde olmadığı için yol o kadar çok sürdü.

Servis ilk okulun önünde durduğunda ne yapacağımı, nereye gideceğimi falan hiçbir şeyi bilmiyordum. Servisten ilk indiğimde eski okulumdan bir kızı gördüm o da bizim servisteymis meğerse. Arkasından seslendim ama duymadı telefonla konuşuyordu. Arkasında durup konuşmasının bitmesini beklemeye karar verdim ama umduğundan daha uzun bir görüşme olacağını anlayınca bende yavaş yavaş okula doğru yöneldim. Hemen çıkartıp eski okulumdan en yakın arkadaşıma mesaj attım. Ama o maalesef ki mesajımı hemen görmedi. Bende okula girdim. Giriş katında boş boş etrafa bakınmaya başladım. Takii hizmetli sen kaçıncı sınıfsın diyene kadar. Bende 9 dedim. 9.sınıflar en üst katta dedi. Bende hemen en üst kata çıktım. Ama bir kat fazla çıkmışım. Çatı katı gibi bir yere kapısı olan küçük bir yere çıktım. Sonra hemen aşağıya indim ve şubemi aramaya başladım. 9/B. Sınıfı buldum ve bir sıraya geçip oturdum. Sınıfta ben hariç 1 erkek 2 veya 3 tane de kız vardı. Ben oturduktan sonra ön sırama bir kız geçti bende o sırada can sıkıntısından telefonla oynuyordum. Kız geldi oturdu merhaba falan dedi tanıştık. Sonra birlikte sıraya indik. Uzun sarı saçlı çok tatlı bir kızdı. En azından o gün öyleydi. Sıraya geçtik ve müdür yardımcısı şubeleriniz değişti dedi. Ben o anda yıkıldım çünkü eğer tanıştığım kızla aynı sınıfa düşmeme ihtimali vardı ve bu beni korkutuyordu. Tamda tahmin ettiğim gibi olmuştu o 9B de kalmıştı benim adım ise okunmamıştı. O da bende çok üzülmüştük. Sonrasında ben 9C de olduğumu öğrendim. Eski okulumdan bir kaç kişiyle birlikte. Diğer sınıftan çantamı alıp yeni sınıfıma geçtim.

Sadece bir kızın yanı boştu bende geçip oraya oturdum. Saatlerce bekledik ne gelen ne giden. Hiçbir öğretmen gelmedi. En sonunda edebiyatçı olduğunu öğrendiğimiz bir adam kapıdan "Dersim sizinle ama kitap dağıtımında görevli olduğum için suan derse giremiyorum." dedi ve gitti.

Bazı kişiler birbirleriyle kaynaşmıştı bile ama ben aşırı utangaç olduğum için bir türlü yanımdaki kızla konuşmadım. Ama kızda benle hiç konuşmadı. Arkadaşı falan vardır diye düşündüm. Sürekli örgüsünü düzeltiyor ve telefona bakıyordu. Çok gıcık olmuştum. Ve havalı bir tip olduğunu düşünmüştüm. Içim içimi kemiriyordu,saatler geçmişti ama biz hala tek kelime laf etmemiştik. Içimden "Hadi konuş yoksa arkadaşsız kalacaksın" diyordum. Ama bir türlü konuşmaya cesaret edemiyordum. Çünkü beni terslemesinden falan korkmuştum.

Öğle arası oldu ve ben eski okulumdan tanıdığım kızlarla kantine gittim. Fakat hiç alışık olmadığım bir saatte ilk kez kahvaltı ettiğim için midem hiçbirşey almadı. Onlar tost aldılar bende onları beklerken bir masaya oturdum. Tostlarını alıp geldiler. Bitirdikten sonra sınıfa çıktık. Yanına oturduğum kız hala orada öylece oturmuş telefonuyla oynuyordu. Büyük ihtimalle arkadaşıyla yazışıyordur diye düşündüm. Arada bir bende arkadaşımla yazışıyordum. Öğle arası aslında kızı çağırmayı düşündüm ama yerler dolu olduğu için yanına oturamadığı bir arkadaşı vardır diye düşündüm. Ama tabiki de öğle arası yanında kimse olmadığını gördüğümde yanıldığımı anladım. Daha önce konuşmadım diye çok pişman oldum ama içimde hala beni tersler diye bir korku vardı. Yanına geçip oturdum. Hala ikimizde konuşmamak ta ısrarlıydık.

Öğle arası bitti ve dersin beden olduğunu öğrendik. Beden dersi için bahçeye inecektik. En son artık dayanamayıp kıza birlikte gidelim mi dedim. O da olur dedi. Bu sayede ilk konuşmayı utangaç mı utangaç olan ben başlatmış oldum. Cidden kendime inanamıyordum. Daha sonra ışte biraz konuştuk. Iyi ama havalı bir kıza benziyordu. Ama o da benim gibi çok utangaçtı. Veya ben öyle sanmıştım.

Bahçeye indik. Oturma yerlerine oturdu tüm kızlar. Erkeklerin ne yaptığını hatırlamıyorum. Bütün kızlar aynı yerde oturduk ama kimse kimseyle konuşmuyordu. Anladığım kadarıyla herkes birbirini inceliyor. Kimin nasıl biri olduğunu anlamaya çalışıyordu. Bende şöyle bir herkese baktım, inceledim. Herkesi havalı sandım. Neden bilmiyorum ama herkes öyle duruyordu. Işte öyle iki ders saatini boş boş hiç konuşmadan oturarak geçirdik. Belki arada birkaç kişi konuşmuştu ama çok az. Cidden ilk günün heyecanıyla çoğu şeyi hatırlamıyorum.

Iki dersin ardından sınıfa çıktık. Yine kös kös oturuyorduk. Bazıları yavaş yavaş kaynasmaya başlamıştı. Ama ben hala konusmuyordum. Sınıf grubu açmak için numara falan istediler. Bende verdim. Sanırım o gün pek fazla konuşmadım. Bir de öğle arası babam aradı. Tabi o benden daha heyecanlıydı.

Çıkışta eski okulumdan tanıdığım bir kızla servise gittik. Ama servisi bir türlü bulamadık. Daha doğrusu bulduk ama emin olamadık. En son eski okulumun eski mezunlarından bir kızı gördüm serviste ve ordan anladım servisin bizim servis olduğunu.

Ve böylece ilk gün bitmis oldu. Pek güzel bir gün olduğunu söyleyemem ama yine de fena değildi en azından bir arkadaş edindim falan diye düşündüm. Ama belkide yanılmıştım. Aşırı heyecan dolu bir günün ardından eve vardım.

💭❄Benim size olanları yazmadan önce söyleyeceğim şey şu tamam lise arkadaşlıkları güzel falan ama çoğu sahte. Insanlar sizi saf bulup sizi kullanmaya kalkabilir. Sakın ha onların o küçük beyinlerinde geçirdikleri planlara ayak uydurmayın. Sizi değiştirmelerine izin vermeyin. Her zaman kendiniz olun. Isterseniz arkadassiz kalın ama sonradan pişman olacağınız şeyler yapmayın!!!

Ikinci bölüm çok yakında gelecek ☺☺

Lise Tavsiyeler ve AnılarımHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin