🕳Ilk Güne Sivilce ile Başlamak Istemeyenlere🕳

17 3 0
                                    

Daha ilk günden sivilce sorunsalını kimse yaşamak istemez herhalde. Liseye ilk başladığımda benim tek bir tane bile sivilcem yoktu. Hatta teog için heyecan yaparken bile sivilcem yoktu. Sivilcelenmemin aslında altında yatan neden tedavim için kullandığım ilaçlar. İlaçlara başladığım andan itibaren her sınavda sadece bir tane çıkan sivilceler sayısız çok sivilceye dönüştü. İlk baş ilaçlar yüzünden olduğunu anlamamıştım ta kii yan etkilerini okuyana kadar. bu sivilceleri azaltmak, kurutmak için internette birçok şey okudum. Okul zamanında yeteri kadar kendimle ilgilenemesemde ufak ufak bir şeyler yapmaya başladım. Sabun cildi kuruttuğu gibi aynı zamanda sivilceleri de kuruttuğunu öğrendim fakat sabunu bir günden fazla kullandığımda alerjik reaksiyon gibi bir şey yaptı. Sivilce gibi değil de boş boş kabarcıklar çıktı. O yüzden bu işlemi bıraktım.


 Peki ya gelelim işe yarayan yöntemlere.

1- LİMON SUYU

Limon suyu dediysem de gidip hazır olanlarından almayın sakın. Kendiniz suyunu çıkarın. Ya da yarım bir limonu direk yüzünüze sürün. Ben sıkıp pamuğa batırıp sürmüştüm. Limon cilt tahriş edici olduğundan her gün kullanılmamalıdır. Ben sabah değil de akşam kullandım çünkü çoğumuzun da bildiği gibi cilt akşamları biz uykudayken kendini yeniliyor. Cildiniz çok hassas değilse iki günde bir, hassassa bence hiç kullanmayım ama illa kullanacağım diyorsanız haftada en fazla iki kere. Benim cildimde işe yaradı sivilceleri kuruttu hatta izlerini bile azalttı ama sanki derim git gide incelmeye başlıyor gibi hissettiğim için bir daha kullanmadım.


2-HAZIR KİMYASAL ÜRÜNLER

Bu tür ürünleri alırken içeriğinde sizin için alerjen birşey içermemesine dikkat edin ve cilt tipinize en uygununu bulun.


3-ELMA SİRKESİ VE SU

Bir veya iki kaşık elma sirkesine bir bardak dolu dolu su ekleyin ve cildinize sürün. Cildinizin hassasiyetine göre ölçüleri değiştirebilirsiniz. Akşam yatmadan önce pamuk yardımıyla sürün. Bu hem sivilceleri kurutacaktır hemde izlerin geçmesinde büyük katkı sağlar. Ben hala bu yöntemi kullanıyorum ve çok ta memnunum. 


Eğer sivilcenizin içinde iltihap veya cildinizin altında çıkmayı bekleyen sivilceler varsa onları çıkartır. Sabah kalktığınızda aa bu bana sivilce yapmış bir daha kullanmayacağım demeyin. Bir kaç gün düzenli bir şekilde kullandıktan sonra ne yapacağınıza karar verin. 


4-KARBONATLI YOĞURT

Sivilce kurutmakta diğerlerine nazaran daha hafif bir etkisi var. Zaten asıl amacı peeling etkisi sayesinde cildi yenilemek, ölü deriyi atmak yani izlerin geçmesini sağlamak.

Lise Tavsiyeler ve AnılarımHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin