Ilk gün okula geldiginizde yerinizi iyi secin. Tabi boş yer varsa. Çünkü oturduğunuz sıra sizin kişiliğinizi yansıtacak. Zaten bunu bilmeyen yoktur. Bu bir okul klişesi.
1- Eğer en öne oturursanız çok çalışkan bir inek ogrencisiniz demektir.
2- Eğer en arkada oturursanız sınıfın serserisi veya dersle hiç alakası olmayan kişisiniz demektir.
3- Ortalara oturursanız dersi dinleyen ama ne çok zeki ve inek nede dersle alakası olmayan serserisinizdir.Tabi ki aslında insanların bu görüşleri çok saçma. Mesela arkada oturup düşük alanlar göze batıyorken önde oturup düşük alanlar göze batmaz genellikle. Aslında bunların hepsi bana sacma geliyor. Iyi bir almanın veya dersi dinlemenin oturduğun yerle pek alakası yoktur. Eğer beni merak ediyorsanız ben okul hayatım boyunca genel olarak ortalarda veya en önde oturdum. Tabi bunda boyumun da katkısı var.
Ben bu görüşlere pek katılmıyorum ve inanmıyorum ama bazen gerçek olabiliyor. Ama bu kişilik meselesi bence.
Sınıf ortamında pek pasif kalmayın. Mesela benim gibi. Yoksa cidden bütün gün sıkılırsınız hele bir de yakın arkadaşınız yok ise. Öyle hemen herkese ilk dakikadan güvenmeyin. Çünkü kimin nasıl biri olduğu bir gün sonra da açığa çıkabiliyor yedi ay sonra da. Ilk gördüğünüz kişiye sırlarınızı anlatmayın. Çünkü her an herkese yayabilir.
En yakın arkadaşınız olsa bile o sizi yönetmek istiyorsa o arkadaşlığı orada bırakın. Çünkü inanın bana ileri zamanlarda çok kötü şeyler yaşarsınız.
Asla ama asla kimseyle kimse hakkında konuşmayın. Karşınızdaki dedikodu yapıyor diye siz ona ayak uydurmaya çalışmayın. Ilerde olaylar çıkar ve sırf siz onun yaptığını yaptığınız için aslında hiç öyle biri değilken suçlu duruma düşüverirsiniz
🐾Evet asıl konuya şimdi geçiyorum. ÖĞRETMENLER !!!
Ogretmenlerinizle iyi geçinmeye bakın çünkü lise öğretmenleri cidden orta okul öğretmenleri gibi değiller. Çeşit çeşit, cins cinsler. Kimin nasıl biri olduğunu zaten şıp diye anlarsınız. Öğretmene laf sokusturmak veya çene çalmak gibi durumlardan kaçının. Lise öğretmenleri ortaokul öğretmenleri gibi bol not sallamazlar. En ufak ayrıntınıza kadar ince ince inceleyip öyle not verirler. Tabi ki nottan kastım sınıf içi ve normal performanslar. Şimdi eminim ki normal performanslar ne alaka ki diyeceksiniz. Aslında lise öğretmenleri için çok alakalı. Performansı ne kadar güzel ve düzgün yapmış olursanız olun sınıf içi de normal performansiniza katılacaktır.
👽Performansları Yüksek Tutmanın Yolları👽
1-Ogretmenlerinizle asla didişmeyin.
2-Derste çok konuşmayın.
3-Derse katılın.
4-Tenefuslerde öğretmenlere olabildiğince soru götürmeye çalışın
5-Derste uyumayın.
Ve bunun gibi klişe birçok şey de işinize yarayacaktır ama en önemlisi soru götürmektir.🎈Biliyorum bu tavsiye kısımları fazla kısa oluyor ama bir sürü tavsiye yazacağım için çok ta uzun tutamam haliyle. Anılar kısmı daha uzun oluyor çünkü orda bir yasanmislik var. Anlayışınızı bekliyorum 😊😊
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Lise Tavsiyeler ve Anılarım
ChickLitBen bu yazıda hem sizlere lise hakkında bilgi vereceğim hem de başımdan geçen şeyleri yani yaşadığım şeyleri anlatacağım. Size şunu söyleyeyim lise o kadar da korktuğum kadar çıkmadı ve umarım bu yazımda size bir şeyler katabilirim. Peki ben kimim...