Ilk gün ilk gün ilk gün....
Korkulu ve heyecanlı ilk gün.
Ilk gün itirabi ile artık yeni bir hayat sizi bekliyor. Yeni arkadaşlıklar, yeni dersler, yeni öğretmenler, yeni ve değişik bir ortam.
Liseye başlamadan önce suan yaptığınız gibi bende bir çok hikaye okudum ve sanırım hepsinde lisenin ortaokuldan çok farklı bir ortam olduğu yazıyordu. Ama ben liseye başlayınca hiçte öyle olmadığını gördüm. Tabi herkesin okulu ve ortamı farklı. Bana geçen sene hep orta okulun devamı ama sadece okul degistirmisim gibi geldi.
Ilk gün sabahı....
Okulum yaşadığım yerde olmadığı için serviste erken gidecekti o yüzden bende çok erken kalktım. Yani saat altı da. Önceki akşamdan saçımı duzlestirmistim ama sabah elektriklendigi için tekrar üstünden geçmem gerekti azda olsa. Akşam doğru düzgün hiç uyuyamamistim zaten. Ve sabah kalktığım andan itibaren de boğuluyor gibi oldum. Belki de titredim HEYECANDAN. Sıra geldi kahvaltıya. Sanırım tost yemiş ve süt icmistim. Balkonda yapmıştım kahvaltimi. Saat daha sabahın körü olduğu için hava tam aydınlanmamış, hiçbir komşu uyanmamisti. Dışarda kahvaltı etmek iyi gelir diye dusunduysem de olmamıştı. Yerken kafamda neler neler kurdum daha da kötü oldum.
Neler neler düşündüm...
Filmlerdeki gibi en önde veya en arkada tek başına oturan sürekli asagilanan dalga geçilen, dışlanan, öğretmene doğru cevap versem bile dalga geçilen gözlüklü öğrenci olmaktan çok korktum. Ve bildiğimiz gibi böyle filmlerde o kızı ya bir erkek kurtarır yani diğerlerine karşı savunur ve sonra sevgili olurlar ya da sınıfın popüler sayılabilecek bir kızı gelir ve gözlüklüyü kurtarır. Erkek olanı zaten hiç düşünmedim bile. Saçma geliyor bana. Diğer seçeneği de eledim çünkü onlar film ve bu gerçek hayat. Ama hiçbir zaman öyle olmadı çok şükür ki.
Neyse neyse ne diyordum,ilk gün...
Servis bize dediginden baya sonra geldi. Servise bindiğimde çok gergindim. En son binen bendim. Sarı saçlı bir kızın yanı boştu. Bende oraya oturdum. Ve ilk gün bir öğretmen vardı ama daha sonralarda o gelmedi. Çantamı bile sırtımdan çıkarmadan öylece kazık gibi yarım saat serviste oturdum. Çok rahatsızdım ama aynı zamanda gerginlikten yerimden bile kıpırdayamadım.
Evet yarım saatlik yolun sonu...
Servisten indikten sonra orta okuldan tanıdığım bir kızı gördüm seslendim ama duymadı telefonla konuşuyormuş. Bende böylelikle tek başıma girdim. Yavaş yavaş ilerledim. Okula girdiğim de hizmetli etrafa saf saf bakinmis oldugumu görecek ki dokuzuncu sınıflar en üst katta dedi. Bende çıktıkça çıktım. Üçüncü kat yerine dördüncü kata yani çatı kısmına çıktım. Ama hemen geri döndüm.
9/B...
Yeni sınıf yeni arkadaşlar. Sınıfa girdiğimde içerde birkaç kişi vardı. Önceden tanışıyorlar gibiydi. Bende telefonla oyalandim. Sonra önüme uzun sarı saçlı bir kız oturdu. Hemen arkasını döndü ve tanıştık. Çok sevecen ve cana yakındı. Ve bir o kadar da benim kadar heyecanlı. Biraz sohbet ettikten sonra artık sıraya inme zamanı gelmişti.
Ve beklenmedik üzücü haber...
Sıraya indiğimizde müdür yardımcısı okul kaydında bize söylenen sınıflarda olmadığımızı sınıfları karma ettiklerini söyledi. Sarı saçlı kız yine B şubesinde kalırken benim adım C şubesinde okumuştu. Üzülmüştüm çünkü arkadaş bulmuştum ve belki de diğer sınıfta bulamayacaktim. Bunun verdiği hüzünle sınıfa çıktım.
9/C...
B sınıfından çantamı alıp kendi sınıfıma geçtim. Sadece bir kişinin yanı boştu. Bende oraya oturdum ama bu diğeri gibi değildi. Konuşmadı sürekli saciyla oynayıp telefonla uğraştı. Ne o konuşuyordu ne de ben. Bir yandan içim içimi yiyordu çünkü kızla saatler geçmesine rağmen konusmamistim.
Öğle arası...
Ve ve lisenin ilk öğle arası. Öğlen eski okulumdan iki kızla kantine indim. Çok yakın değildik ama sadece birbirimizi tanıyorduk. Doğru düzgün konusmuslugumuz bile olmamıştı. Onlar tost yemişti. Ben isee... tabiki heyecandan ve sabah ilk kez bu kadar erken yemenin bunyeme alışık olmadığı için hiçbir şey yiyemedim.
Beden dersi...
Öğleden sonra ilk dersin beden olduğunu öğrendik. Tabiki de hiçkimsenin kıyafeti yoktu. Bahçeye inmek için ayağa kalktigimda hala kızla konusamamistim. Kendimi yiyip bitirmek yerineyse konusmayi tercih edip birlikte aşağı inelim mi dedim ve böylece konuşmaya başladık. Ve kız konustukca samimi geldi (sonraki zamanlardan bahsetmiyorum ama). Bahçeye indiğimizde ağaçların altında çardaklar vardı çok sıcak ve çok güneş olduğu için tüm kızlar aynı çardakta oturduk. Hepsi gözüme çok havalı gelmişti ama tabiki de öyle değildi sadece çok çok fazla çekingen olduğum için diğerleri bana öyle gelmişti.
Okul çıkışı...
Kızla azda olsa konusmustum. Ve artık çıkış zamanı gelmişti. Aynı servisle geldiğim kızla servislere gittik ama bir sorun vardı. Biz servisi hatirlamiyorduk. Zaten ben heyecandan plakasına bakmayı aklıma dahi getirmemiştim. Sonra yanlış hatırlamıyorsam servis şoförü söyledi bize. Önünde durduğumuz servismis meğer.
Vee lisedeki ilk günüm de böylece bitmiş oldu.
💫Evet evet evett biliyorum önceki bölümde çok yakında dedim ama okulun açılmasına daha yakın yayinlarsam daha iyi olacağını ve daha çok fark edilecegini düşündüm ve mantıklı geldi.
💢Bu bölümün özetini geç derseniz aslında liseden korkmayın yeni kişilere her daim açık olun çünkü onlarda yabancı bir ortamda ve arkadaşları yok aynı sizin gibi. Yani benim dediğimi yapın, yaptığımı yapmayın😊 Sonraki bölümde görüşürüz👋
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Lise Tavsiyeler ve Anılarım
ChickLitBen bu yazıda hem sizlere lise hakkında bilgi vereceğim hem de başımdan geçen şeyleri yani yaşadığım şeyleri anlatacağım. Size şunu söyleyeyim lise o kadar da korktuğum kadar çıkmadı ve umarım bu yazımda size bir şeyler katabilirim. Peki ben kimim...