„A máme tu leden." Jonáš si asi po osmdesáté šesté letmým pohybem ruky učísl ofinu. Všichni teď měli dlouhá hára, takže to bylo celkem normální.
„No nepovídej, ty Einsteine." uzemnil ho Vojta a uhladil si ofinu svého blonďaté hára na jednu stranu. Dělali to teď tak všichni, takže si toho nikdo moc nevšímal.
„Leden, za kamna vlezem." Prokop se probudil ze zimního spánku. Neučesal si háro, protože žádný neměl, což všechny přítomné vyděsilo.
„Venku je zima." pokračoval v duchaplné konverzaci Erik. A hodil si trhnutím hlavy černou ofinu na stranu, což teď dělal skoro každý, takže si toho vlastně už nikdo nevšímal, ale všechny tak nějak uklidnilo, že to zase někdo udělal.
„Je tady zima jak na Hothu. To je takový to, jak tam je všude sníh a žijou tam jenom tau-taunové, který strašně smrděj, prej smrděj tak, že se u nich vůbec nedá být..." řekl Miki a oběma dlaněma si ulízal melírovanou ofinu na stranu. Koneckonců, dělal to už prakticky každý, takže to už nikoho nepřekvapovalo a hlavně – nikdo neměl potřebu na to dál upozorňovat.
„Dej už pokoj s těma STAR WARS!" obořila se na něj celá parta.
Pak všichni chvíli mlčeli, jen někdo sem tam projel rukou vlasy, aby mu nepřekáželi ve výhledu. Každý se plně věnoval svému mobilu. Máme tedy čas a můžeme si představit dosud nepoznané členy družiny.
Erik i Miki jsou Vojtovo spolužáci. Oba tančí Irské tance, ale jinak už asi nemůžou být rozdílnější. Mikuláš je na blonďato melírovaný obr, který NIKDY nežil s ostatními ve stejném světě. Možná za ním, nad ním, vedle něj, ale ne TAM. Jeho světem jsou STAR WARS a střílečky, takže na ostatní vždy působil jako mimoň. Erik byl vyhublý, svalnatý týpek, neobyčejně obratný a schopný jezdit na rozhrkaném kole na sněhu při -10°C. Takže taky mimoň. Všichni byli vlastně tak trochu mimoň.
„Tak bychom mohli začít, ne?" nadhodil Vojta.
„Né, až jindy..." žebrali kluci.
„Už je 17:00." hlásil vždy přesný Prokop. „Měli bychom začít."
„No jo." uznali kluci.
„A co Matěj? A Šimon?" zeptal se kdosi z party.
„Matěj má rýmičku, nepřijde." odpověděl Prokop
„A Šimon se zhulákal na lyžáku a je doma v komatu." doplnil Vojta.
A tak začli.
ČTEŠ
Leden
AdventureProžijte všední i nevšední dobrodružství s partou puberťáků - skautským oddílem z nejmenovaného města.