„Jsi překrásná samice Homo Sapiens." Řekl Petr Áně. Petr je jedenáctiletý baculatý kluk, který má rád dinosaury a pěkné holky. Nedostatky v oddělení zpracování informací vynahrazuje svým sebevědomým a ‚promyšlenými' hláškami. Ostatní považují jeho chování za trapné nebo legrační. Jonáš pak za urážlivé vůči své osobě. Jonáše totiž uráží kde co. Áňa je vyhublá puberťačka s vrozenou drzostí a celkem pěkným hlasem, dobře zpívá. Důležitější je však, co se dělo dále, proto se vrátíme k ději:
„Cože jsem?" zděsila se Áňa.
„Překrásná samice Homo sapiens." Nenechal se ani v nejmenším vykolejit Péťa.
„Petře drž hubu!" řval v duchu Jonáš. „Péťo sklapni!" řekl doopravdy.
„Proč, když je tady tak krásná dívka?" koukal nechápavě.
„Cože? Jdi někam, Péťo, jsi úplně blázen!" Jonáš začal ztrácet nervy. Naštěstí zasáhla Áňa
„Děkuji, Péťo." Jonáš zcepeněl a neměl sílu říct ani slovo.
„Bylo mi potěšením, krásná slečno." Péťa se dmul pýchou a Áňa odešla opodál. Jonáš pořád netušil, co si má myslet. Připadal si jako ve špatném snu. Áňa je fajn holka, měl s ní domluvené rande na Doubravce (kde nejspíš umře) a teď tohle!! Co si o tom má myslet?
Vojta poznal, že něco není v pořádku a vypravil se za Jonášem s radou: „To víš, ženský... To prostě... Prostě nevíš nikdy."
„No, děkuju, to jsi mi fakt pomohl." Jonáš odešel do klubovny. Tam seděl Prokop a četl si časopis o druhé světové válce. „Ten si mě ani nevšimne." Usoudil Jonáš a sedl si do rohu, aby se mohl tiše sžírat svým hrozným osudem. Všichni trávili večer v klubovně, protože venku byla jaksi zima a jaksi půl metru sněhu. Zítra je čekala výprava na běžkách, ale dnes měli ještě čas. „No, jasně, běžky, to mi ještě chybělo!" „Sklapni, Jonáši," ozval se autor knihy. „Je tak ale co je, běžky jsou mámy, 5 let jsem na tom nestál, co mám jako dělat?" „Víš co? Budu Tě prostě ignorovat."
Vzadu se mezitím rozproudila zábava. Holky spaly v klubovně taky, což věci dost oživilo. Momentálně všechny bavil Mikuláš svými neuvěřitelnými historkami. Petr se dál dvořil, až z toho všem bylo trochu zle a pak se vrátil i Jonáš. Všichni už věděli, že za Áňou pálí, ale když viděli tu situaci... Všichni zmlkli, když se objevil, což znamenalo hodně věcí, rozhodně to však nikomu nepomohlo. A zrovna, když už to vypadalo, že bude nejhůř, se to stalo!
ČTEŠ
Leden
AventureProžijte všední i nevšední dobrodružství s partou puberťáků - skautským oddílem z nejmenovaného města.