1. chaos

388 14 11
                                    

Eind van de zomervakantie~ aaahhhh.... Chaima help! Ik kan dit niet. Ik was bezig om mijn boeken te kaften. Ik vroeg mijn zus chaima om mij te helpen. Ik heb al 3 van de 4 kaftpapier rollen verspilt. Chaima liet mij zien hoe het moest. Ik begreep het. Na 6 boeken was het kaftpapier op. Ik schreeuwde naar Chaima om te vragen of zij nog terkwaas kaftpapier had. Zij had niks meer. Logisch want zij is al afgestudeerd aan het VWO. Ik hoop dat mij dat ook lukt. Ik zit in de 5e klas van VWO. Het is maandag de stad is open. Ik belde een goede vriendin op: Firdaous. Ik vroeg of ze meeging. Ze antwoordde: ja, graag zelfs ik moet zelf trouwens ook nog school spullen halen. Ik heb nog helemaal niks. Typisch Firdaous, alles op het laatste moment. Het is best wel jammer want Firdaous is van VWO naar HAVO gezakt. We komen dus niet bij elkaar in de klas. Maar ik wist bijna wel zeker dat als ik Firdaous dit jaar goed zou helpen ze volgend jaar weer bij mij in de klas zou komen. Als we klaar waren zouden we bij mij thuis onze roosters bekijken en kijken wie er bij ons in de klas zaten. Oh nee het is al half! Ik moet opschieten. Ik had nog een kwartier om me op te maken. Ik kamde snel mijn haren en pakte een zwart Kenzo shirt en een witte broek met gaten. Ik deed snel wat make-up op en rende naar beneden. Ik deed snel mijn nikes aan en pakte mijn Michael Kors tas. Ik trok mijn jas van de kapstok en pakte mijn fiets sleutels. Jammer dat ik mijn rijbewijs nog niet heb. Ik ben wel bezig met rijlessen maar schiet het nog niet zo op. Ik racede naar de plek waar we afgesproken hadden. Het is ons geheime plekje. Ergens achter in een steegje, om de hoek bij een schuurtje. De bewoners van het huis met dat schuurtje zijn allang al verhuist. Ik pakte mijn telefoon. Ik heb in de vakantie een iPhone 6 gehaald. Ik heb het geld gebruikt van mijn baantje bij de Jumbo. Na een heel jaar sparen had ik eindelijk genoeg voor mijn iPhone 6. Ik had zelfs nog wat over! Met dat geld heb ik in Marokko een neppe Michael Kors gehaald. Eindelijk daar was Firdaous. We gingen even kijken of er bij de Kruidvat nog kaftpapier te vinden was maar alle Back To School spullen waren weg. Gelukkig had ik alles van te voren gekocht. Mijn thema was terkwaas. Firdaous wou het roze doen. We waren naar de HEMA gegaan om te kijken of ze daar nog wat spullen hadden. Daar vond Firdaous wat spullen. Uiteindelijk gingen we naar de Action daar vond ik terkwaas kaftpapier dus nam ik er 2 mee. Firdaous pakte de spullen die ze nodig had. Toen keek ze bij de aanbiedingen. Ik had dit al verwacht. Ze pakte allemaal nutteloze spullen. Goedkope troep. Ze liep naar de woonspullen en pakte de gekste spullen. Kussentjes, kaarsjes zelfs tafels! Uiteindelijk begon ik me te irriteren en pakte alles uit haar handen en nam haar mee naar de kassa. we rekende af en liepen terug naar onze fietsten. We fietsten terug naar mijn huis tot ik plots een klein kleding winkeltje staan. Ik liep naar binnen. Van buiten zag het er erg stoffig en verlaten uit. Maar wat ik daar binnen zag was niet te beschrijven...

het leven van marouaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu