5. telefoon gek

183 15 54
                                    

Eerste schooldag~
TRINGG... TRIINGGG... TRIIINNGGGG. aaaaah stop! Schreeuwde ik. Het bleek maar de wekker te zijn. Ik ben nog erg moe maar ik moet nu opstaan. Ik liep naar de douche en ging in bad. Ik had nog 3 kwartier om me klaar te maken. Ik liep naar mijn kaptafel en pakte mijn föhn erbij. Na het föhnen stijlde ik mijn haar. Ik liep naar mijn kast. Wat zal ik aantrekken? Ik pakte mijn grijze trui van Tommy Hilfiger en een zwarte broek van de Zara. Ik deed snel nog even wat make-up op en raapte al mijn spullen bije elkaar. Etui, rekenmachine, alle boeken, agenda make-up.... Ja volgens mij was dit alles. Ik liep naar beneden. Daar stond mijn moeder  al klaar met een ontbijtje. Ze wenste me veel geluk. Na het eten pakte ik mijn spullen en trok mijn jas en schoenen aan. Ik liep naar buiten. Toen ik uiteindelijk bij de bushalte ging wachten op de bus kwam Meryem aanlopen. Ik pakte mijn telefoon. Ik zag dat ik een bericht had van KPN. Shit man mijn abonnement is verlopen! De bus kwam eraan dus moesten we gaan. Wie liepen naar de achterste stoelen. Aangekomen op school liep ik richting mijn kluisje en zette mijn spullen erin. Hicham kwam aan lopen. Hij stond vlak naast me. Hij heeft het kluisje naast me! Ik ben echt zooooo blij. We liepen naar de klas. We hadden mentor uur. Ik weet precies wat er gaat gebeuren: ze gaat zich voorstellen en vragen wat we in de vakantie hebben gedaan. En natuurlijk ik heb gelijk. P.s. ik heb de ergste mentor ever. En de strengste. Toen kwam het.... We kregen vaste plekken! Nooit gedacht dat ik hier blij mee zou zijn want ik werd naast Hicham geplaatst. Hij kwam naast me zitten. Wij zitten helemaal achter in de klas dus niemand let op ons. Hicham liet zijn pen vallen. Ik wou hem pakken maar hij ook dus botste onze hoofden tegen elkaar onder te tafel. We begonnen allebei te lachen ondanks dat we ons gewoon schaamde. Onze mentor sprak ons aan. We keken naar elkaar. Zomaar begonnen we te blozen. Pff dit is nog erger. Onder de tafel legde hij zijn hand op mijn been! Dit kon toch niet waar zijn. Belachelijk. Op het moment schrok ik er zo van dat ik zn hand weg sloeg. Je kan me veel flikken maar mijn zelfrespect is redelijk hoog. De rest van de dag verliep normaal. Ik zit bij 3 vakken en bij mentor uur naast Hicham. I am so happy! Mijn telefoon ging. Meryem appte me.

Meryem: heyy hoe ist? Gaat het nog met je van vanmiddag?
Maroua: ja gaat goed ik voel niks meer van vanmiddag
Meryem: eyy zullen we morgen samen huiswerk maken?
Maroua: jaa sws.
Meryem: okii see you then!
Maroua: bye.

Ik legde mijn telefoon neer en begon alvast een beetje met mijn huiswerk. Ik hoorde de deurbel gaan ik rende naar beneden en deed de deur open. Het was een post bezorger. Hij kwam met een pakketje en het was voor mij! Ik nam het aan en rende naar boven. Ik maakte het pakket lopen en zag dat mijn ipad en laptop erin zaten! Ik was echt super blij. Ik voelde me echt heel wat op dat moment weetjewel heel die set gewoon, ipad, iphone, macbook. NIks bijzonders eigenlijk maar oke. Vroeger had ik al een ipad maar die was kapot gegaan. Vandaar dat ik een nieuwe heb besteld. En onze school was dit jaar begonnen met laptops. Best wel fijn. Het begon echt laat te worden dus ging ik slapen.

het leven van marouaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu