perspectief Mohammed:
Oke mijn hart ligt nu gewoon in mijn schoen. Ik was ruustig naar appie gegaan om eten te gaan halen voor mij en Selma. Ik was van plan om naar haar toe te gaan. Onderweg was er een ambulance en gekke groep mensen daar op de stoep, maar ik moest er langs. Ik dus een uitgang proberen te zoeken tot ik ineens hoor: 'AAAUUUWWW MIJN BABYYY!!' vlak daarna hoorde ik iemand kapot hard lachen. Ik dacht echt zovan ben je lijp iemand zn baby gaat bijna dood en jij staat daar als izjen handi te lachen. Ik ging kijken en k zie mn mattie Hicham staan. Ik weet niet maar ik vertrouw m niet meer echt. Ik kijk goed naar de vrouw en zie dat t mijn zusje is. ik gaf hem een paar stoten die hij niet aan zag komen. Ik ging op hem stampen en spuugde op zijn gezicht. Ik schreeuwde hayek hard: 'EEYYH HIER ZIT ER OOK EEN NEEM DEZE GELIJK MEE.' ik siste in zijn gezicht: "gaan we zien kk mongool, yek mijn zusje uitlachen omdat ze is gevallen en haar baby bijna doodgaat?!" ik wou geen fdiha (schande) op straat zetten dus ik liet hem op de grond. toen besefte ik wat er aan de hand was. ik rende terug naar hem toe en schreeuwde: "EH KK HOMO VAN WIE IS ZIJ ZWANGER, VAN WIE?" hij bleef stil. "HOERENZOON T IS BETER VOOR JE LEVEN ALS JE NU PRAAT.' ik bleef door slaan en kende geen genade. alles werd zwart voor mijn ogen. ik pakte een blikje energy die ik had gekocht, dronk er er een paar slokken van en spuugde op zijn gezicht.
Er werd 6x getoeterd door mijn goede vriend Amin. hij keek me aan met zo een kifesh hand. Ik liep naar hem toe en stapte in zijn auto. "Naar ziekenhuis nu". Hij bleef me raar aan staren. "YALLAH GA WAAR WACHT JE OP? DENK DEZE AUTO GAAT UIT ZICH ZELF RIJDEN MEH?" hij richtte zijn hoofd weer op de weg. Ik zuchtte. 'mijn zusje licht in ziekenhuis..' "BROER WAAROM ZEI JE DAT NIET METEEN?" kijk Amin kent mijn zusje niet maar hij weet wel dat ik om haar geef. Hij heeft haar ook nog nooit gezien ofso. Het lijkt allemaal wel of ik niks om mijn zusje geef maar wollah ik doe er alles aan dat haar niks overkomt. Ik zit in de drugs. Ik doe er aan maar ik handel niet. Drugs is verslavend dat weten we allemaal, ik ben begonnen 3 jaar terug toen mijn vader een half jaartje naar Marokko ging en ons alleen achter liet. Ik begon heviger te gebruiken toen we te horen kregen dat mijn vader een nieuwe vrouw gevonden had. (dat jullie het weten mijn vader is 2x getrouwd en heeft 2 vrouwen) die vrouw dacht even leuk te zijn en had 2 kinderen geadopteerd en had zelf ook al een kind (ik vertel later wel wat uitgebreider over maar ja ik kan niet snel typen en wij zitten in de auto.) Het werd alleen maar erger toen we hoorde dat mijn vader ziek werd. Ik heb elke dag wel wat. En hoe ik aan geld kom? Ik ben geen slechte jongen, ik doe alles met een doel: laat mijn familie gelukkig zijn (ik werk als advocaat.)
Niemand maar dan ook echt letterlijk niemand weet hiervan. Zelfs Amin niet, ik probeer het hem vaak te vertellen maar ik ben bang dat hij me dan alleen laat. Hij daar in tegen is echt goeie jongen mashallah. Hij doet niks verkeerd. Geen gevaarlijke vrienden, nooit een relatie gehad, wellou drugs. Hij is gewoon proper. Ik heb hem leren kennen tijdens mijn studie, nu hebben we samen een advocaten bureau opgericht. (ik ben ook degene die het geld thuis verdient omdat mijn vader elke x geld opstuurt naar die vrouw, weetje wat nog wel het grappigste is? ik heb haar nog nooit gezien. mijn moeder zegt dat ze 31 is en mijn pa die is 56. Kill wtf zij is net geboren en mn pa al bijna aan t einde van zijn leven).
Ewaja we zijn nu aangekomen bij het ziekenhuis. Ik ren dat ziekenhuis in en vraag naar mijn zus. ik ren naar haar kamer wanneer ik zie dat er geen dokters of iets in de buurt zijn. Ik zag dat ze voor zich uit zat te staren. Woede begint weer in mij op te komen. Ik ga rustig zitten op een stoel waardoor zij schrikt uit haar gedachtes. Ik kijk haar met een strakke blik aan. "Van wie ben jij zwanger?"
------------------------------------------------------------------
ja lieve lezer ik heb zoals beloofd een nieuw deeltje voor jullie! vergeet niet te stemmen en even een comment achter te laten xx
JE LEEST
het leven van maroua
RomanceMaroua 17 jaar, normaal meisje met Marokkaanse afkomst. leeft een normaal leven tot dat er een nieuwe jongen bij haar in de klas komt. De verkeerde zij komt naar boven en brengt haar in grote problemen. Zal zij ooit nog een normaal en gelukkig leven...