Kapitel 5

490 16 0
                                    

"Jag första mig där va?" Sa jag generat.

"Lite, det e lugnt jag gillar dig också!" Sa Felix och kramade om mig, sen gick han in.

Jag fattar inte att Felix faktiskt gillar mig, om det var det han sa ens.

Jag hörde ljudet av kameror och vände mig om. Yupp typ 30 st.

1:a dan i skolan och papparazi förstör allt.

"Nathalie hur känns det när ens mamma e borta så ofta?" Sa en blondin med en mik.

"Tråkigt, tyvärr men jag måste in snälla stör inte skolan e viktig för mig!" Sa jag.

Papparazina förstod och följde inte efter mig in i skolan. Alla i hela jävla korridoren stirrade på mig

"Shit! E det där Nathalie Larsson?" Hörde man nån viska.

"Ja det e Nathalie Larsson kan alla vänligen sluta glo?

En brunett med blond dip-dye kom fram till mig.

"Bry dig inte om dem, dem e bara avundsjuka! Vill du ha hjälp med att hitta?" Sa hon.

"Aaaa tack gärna! Du e den första som faktiskt vågar prata med mig." Sa jag. Vi båda började garva

"Jag har..." Jag kollade på schemat. "Gympa, var ligger det?"

"Åh vi e i samma klass, ta dina kläder så går vi!" Sa hon.

*

Hon värkade vara sjukt trevlig. Hon ledde mig genom massa korridoren och tillslut in i ett omklädningsrum fullt av tjejer som b blicka mig.

"E inte du Nathalie?" Sa nån.

Jag nickade bara på huvudet och ställde ner min väska på en bänk.

"E inte din mamma Katelyn? Hon som är med i alla filmer!" Sa en svarthårig i ett hörn.

"Japp..." Dryga tjejer-.-

"Tjänar inte hon typ miljarder kr varige vecka?" Sa nån bimbo.

"Jooo, kan ni bara sluta med alla frågor?" Sa jag utmattar.

Jag tog på mig mina rosa Hollister kort byxor. Och en Abercrombie tröja. Och nej jag fick inte ens ha gympa i vanliga kläder-.-

Jag följde efter tjejen som visat mig runt in i en gympasal och vi satte oss på läktarn. Jag såg att Felix kom ut från ett omklädningsrum, vi gick tydligen i samma klass. Han satte sig bredvid mig.

"Förresten du sa aldrig vad du hette?" Sa jag och vände blicken mot henne.

"Isabell, men kalla mig Bella." Sa hon.

"Ok, jag e-"

"Nathalie, jag vet haha!"

En smällfet gubbe med visselpipa kom in och blåste med sin rosa visselpipa.

"TYSTNAD! Idag ska vi köra volleyboll och lite vighets övningar, alla med på det?"

alla nickade och "Mmm" ade.

Alla sprang ner mot näten. Jag spelar volleyboll och har gjort det sen jag var 4:a så det var inte en svaghet för min del. Vig var jag också mamma tvingade mig börja på balett.

jag såg att Felix kom mot mig och jag sträckte på ryggen för att dra in magen lite mer.

Han sträckte fram en lapp och jag tog emot den och stoppade ner den i min bakficka.

Matchen startades och jag och Felix var i samma lag. Det andra teamet servade och när bollen kommit en bit över nätet så lade jag inne smash. Tränarn applåderade men sen insåg han att ingen annan gjorde det så han slutade*

*

*

*

Jag tog min mobil och sprang in i omklädningsrummet och läste lappen.

"Hej, shit! Tror jag sumpade det lite innan va? Men jag menar det. Jag slutade alldrig tänka på dig det kan jag inte neka! Men kommer detta förhållandet vara överallt? Ifall du ens vill ha ett förhållande. Oj jävlar förlåt. Men om du vill det så sms:a ellr ring/felix nr:0734521653(påhittat)

Jag tog upp mobilen.

Jag: Hej, donken häng ellr nått ikväll?

Jag stoppade ner mobilen i fickan och började byta om.

*

Jag tog upp mobilen och gick ur gympasalen. Felix hade svarat.

Felix: Visst❤️ ska jag hämta dig 8?😘

Jag: aaaa❤️ taru moppen ellr?✋

Felix: Ja😏 Vill u sova hoss mig ikväll? Mina föräldrar e på affärsresa..;)

Jag: Ja om inte mamma behöver ta "snacket" med mig igen för det e lika jävla pinsamt varje gång hahaha

Felix: Hon borde kanske ta det för säkert hets skull?😏👉💏👄

Jag: Felix dröm vidare😂💕

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------jag känner mig ganska swag med noll läsare asså😂 kan vi ändra på det?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sagan om Nathalie LarssonTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang