Jag stirrar tomt på honom medan han öppnar bildörren och sjunker ner i passagerarsätet bredvid mig.
"Don't drink and drive" mumlar han fram vilket får mig att irriterat blicka över på honom och fnysa tyst.
"Vill du något? Annars kan du gå" yttrar jag hårt och han lyfter lite på ögonbrynen och ser aningen chockat på mig. "Oj, varför så arg?" Frågar han med en förvånad röst och jag ser uppgivet på honom.
Jag ser in i hans gröna ögon som får hjärtat att hoppa över ett slag trots att jag försöker att avsky honom. Jag känner tårarna i halsen och värken i bröstet. Det bränner i fingrarna efter önskan att röra vid honom men jag försöker hålla mig stark. Försöker komma ihåg hur han sårar mig gång på gång istället för att fokusera på hur han får mitt hjärta slå dubbelslag och minnet av hur hans läppar känns mot mina.
"Felix det här är fruktansvärt jobbigt för mig så kan du bara gå" mumlar jag sprucket fram och får verkligen anstränga mig för att inte börja gråta vilket han upptäcker och förvirrat vänder han sig lite mot mig och ser oroligt på mig.
"Men Oscar vad har hänt? Varför mår du dåligt?" Frågar han oroligt och jag känner nästan för att slå till honom. För hur kan han vara så fruktansvärt blåst och inte se mina blickar, hur jag suktar efter honom. Hur jag gör allt för honom utan att han ens behöver be mig.
"Jävla idiot, bara lämna mig ifred" utbrister jag sprucket och vänder blicken ut genom rutan för att han inte ska se mina tårar.
"Oscar snälla, kan du bara säga vad jag har gjort...gråter du? Varför gråter du?" Får han chockat ur sig och placerar handen försiktigt på min arm vilket får mig att rycka till och möta hans blick med tårfyllda ögon.
"Jag är så jävla kär i dig idiot" får jag ur mig med en sprucken röst och han ser chockat på mig.
ESTÁS LEYENDO
älska lagom hårt // foscar
FanficVi bor i samma stad Vi gillar samma sak Vi andas samma luft Vi delar andetag