Ella 14.37
Oscar??? Du har inte varit i skolan på en vecka. Whats up hun?
Jag suckar djupt och bryr mig inte ens om att det syns att jag läst meddelandet. Med en förvånansvärd kraft kastar jag telefonen i golvet och drar upp täcket över huvudet. Kudden är helt blöt av tårar men jag orkar inte bry mig, kinderna är lika blöta dem.
Jag hör i bakgrunden hur telefonen vibrerar, hur någon, - troligtvis Ella, försöker nå mig. Det enda jag gör är att knipa ihop ögonen och försöka stoppa tårarna som borde ha tagit slut för längesen. Hur länge kan man egentligen gråta över någon?
Efter att ha legat i samma ställning med samma värk i bröstet i flera timmar så lyckas jag till slut somna och sover i flera timmar innan jag vaknar av en försiktig hand mot min axel.
Förvirrad och nyvaken vänder jag mig långsamt om och kisar mot ljuset från lampan för att se vem som sitter vid min sängkant.
"Felix?" Får jag ur mig med en kraxig stämma och harklar mig försiktigt innan jag kommer på mig själv och snabbt försöker gnugga mig i ögonen och rätta till håret trots att jag redan vet att jag ser förjävlig ut. Medan han såklart är lika vacker som han alltid är.
Han sitter tyst och lutar huvudet i händerna och skakar stressat med ena benet vilket gör mig nervös. Men jag har inget att säga så därför sitter även jag tyst och väntar på att han ska ton.
Men ingenting händer och vi sitter tysta och stirrar båda ut i luften framför oss medan tankarna cirkulerar i huvudet.
STAI LEGGENDO
älska lagom hårt // foscar
FanfictionVi bor i samma stad Vi gillar samma sak Vi andas samma luft Vi delar andetag