Kızılay

564 45 2
                                    

-Kimmiş Hazal?

-Postacı, anne.Bir zarf getirmiş.
Mutfaktan seslenen anneme cevap verirken bir taraftan da zarfı inceliyordum.Beyaz ahşap mutfağa girdiğimde annem ayıkladığı pirinci elinden bıraktı.Başındaki işlemeli tülbenti düzeltip gözlerini bana dikti.

-Hayırdır inşallah.

-İnşallah hayırdır anneciğim.
Annemin telaşı gözlerinden okunuyordu.Aslında annem haklıydı telaşında.Annemin bir kaç gün arkadaşı ve arkadaşım Canan dışında pek giden gelenimiz olmazdı.Gelip de ne yapacaklardı ki.Annemle paylaştığım bu evde babamın ölümünün ardından pek çok şey eksildi.Bunların içinde misafirlerle birlikte postacı da vardı.Postacı, babamın ölümünün ardından ilk defa gelmişti. O yüzden ben de şaşkındım.
Elimdeki küçük zarfı açarken içimde kötü bir his vardı. Annem oturduğu sandalyede dikleşirken ben de yanındaki sandalyeye oturdum.Açtığım zarfı okurken kağıtda yazanların türkçe olup olmadığını anlamaya çalıştım.Türkçe bir cümle bulduğumda ise şimşekler başımda hissettim.Cümle açık ve netti."Evinizi bir hafta içinde boşaltmazsanız.İcra kararı ile boşaltılacaktır."Tamam.Ama neden?Bildiğim kadarıyla ev babamın üstüneydi.Yaşamı boyunca bakkala bile borç yapmazdı.Annem desek sabahtan akşama kadar evde oyalanır,benim işten gelmemi bekler.Tabii geriye bir şık kalıyor.O a ben. Canan'la yeni açtığımız ofiste işler pek iyi gitmese de borç yapmamıştım.Bunları düşünürken birşey söylememi bekleyen annem kendini hatırlattı.

-Hazal çatlatacak mısın kızım beni meraktan? Söylesene neymiş?kimden gelmiş?

-Yok birşey anneciğim.İşle ilgili.

-Sen eve getirmezdin.Postacı da getirmezdi.

-Bir yanlışlık olmuş demek ki.İş yeri yerine buraya gönderilmiş.Neyse ben de bi Nazlı'yı arayayım da bu haftaki programı öğreneyim.

Kusura bakma anne kalpten gitmeni istemem. Şimdilik bilmesen daha iyi.
Elimdeki zarfla birlikte üst kattaki odama giderken inşallah anlamamıştır diyordum.Sonuçta, oldukça akıllı olan annemden birşey saklıyorum.Kolay değil.
Odama girdiğimde sarı çiçek desenli yatağımın üzerinden cep telefonumu aldım.Asistanım Nazlı'nın numarasını tuşladım.Pazar pazar aradığım için şaşkın sesiyle karşıladı beni.

-Hazal Hanım?

-Nazlı bana çok acil Nuray Hanım 'ın telefon numarası lâzım.

Duâ İle SevdimHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin