hoofdstuk 1

48 8 2
                                    

Fabiënne P.O.V

we hadden net heel lekker gegeten. het is echt fijn dat Luna zo goed kan koken, dan hoeven we niet zo heel vaak iets minder lekker te eten. of zo als bij Emma vies. ik ben samen met Emma aan het afwassen nu. maar ze lijkt niet helemaal op de wereld. "Emma hoe was het met Balder." zei ik. zo dra ze die naam hoorde keek ze op. "je heel leuk." zegt ze alleen maar. en gaat door met het afdrogen van het bestek. als we klaar zijn gaat Emma terug naar haar eigen hutje. en eigenwijs als ze is doet ze dat niet met de loop bruggen maar klimt ze de boom zo hoog in dat ze over de takken naar de andere boom kan lopen. ze is al een paar keer naar beneden gevallen, maar als ze valt verandert ze zich zelf gewoon in een ijsdraakje. ik loop de keuken uit naar de eetkamer waar de rest zit. ik ga er gewoon gezellig bij zitten. "waar is  Emma?" vraagt Tessa. "al naar haar hutje. ze leek helemaal in de wolken." zeg ik. "zo heb ik haar nog  nooit gezien."  zegt Noa.  "wedden dat ze zo meteen springend en druk doen de kamer in komt en het dan gaat vertellen omdat ze dan pas bedenkt dat het geen droom is." zegt Tessa. "ik ga niet wedden mijn chocola is al bijna op, en jij krijgt toch  wel gelijk." zeg ik.


Tessa P.O.V

"nou nu krijg ik geen chocola." zeg ik nep verdrietig. "dan had je ook niet al je chocola moeten in zetten op dat stomme varken." zegt Myrthe lachend. dan komt Emma rennend en springend de kamer in. "hijvindmeleukikbangennerveushijraaktemeaangafknuffeliknogsteedsaanrakingvoelenkippenveloverheelmijnlichaamhijiszogeweldig." zegt ze. "Emma rustig zo verstaan we er  niks van." zegt Melika. "dan niet." zegt Emma en gaat weer weg. "ze is nog  steeds niet helemaal bij." zegt Fabiënne. "wat gaan we morgen doen we zijn dan toch vrij." vraag ik. "Bios." zegt Emma die  weer terug is gekomen. "oké welke film?" vraag ik dan. "miss Peregrine 's home for peculiar children." zegt Luna. meteen doet Emma ook weer normaal. "jadiefilmisleukikwildiefilmzienkunnenwenaardiefilmalsjeblieft." begint ze. "ja hoor Emmy we gaan wel naar die film." zegt Fabie tegen haar. "jee" zegt Emma dan. de volgende ochtend gaan we met zijn alle naar de bios en koppen de kaartjes en heel veel popcorn. als we de zaal komen krijgen we eerst een kwartier reclame en niet heel raar is de popcorn dan al voor de helft op. als de film eindelijk begint is die wel heel leuk gelukkig. heel leuk maar wel best eng. als we de zaal uitlopen. "moesten we nou deze film kiezen hij was eng." zeg ik. "ja we moesten deze film, hij was niet eng." zegt Emma. die de popcorn kruimels uit de doos aan het vissen was. "tuurlijk Emmy jij vind niks eng." zegt Fabie. "jawel en je weet wat." zegt Emma met grote ogen. maar richt zich  dan weer op de popcorn kruimels. we gaan met zijn alle weer naar huis. 

FoodiesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu