hoofdstuk 4

24 4 1
                                    

Tessa P.O.V
we zitten met zijn alle in de eetkamer te bedenken hoe we gaan zorgen dat we Emma kunnen bevrijden zonder onze krachten te verliezen aan Ferron. "we kunnen onze krachten op geven en dan pas Emma bevrijden. zo kan Ferron niet onze krachten krijgen en is de wereld soort van nog steeds veilig." zeg ik dan. "we kunnen onze krachten niet zo maar op geven. het enige wat we kunnen op geven is onze menselijkheid." zegt Kim. "over onze menselijkheid. wie gaat er koken morgen moeten we ook gewoon naar school. we zeggen wel dat Emma ziek is." zegt Fabiënne. "ik was gister aan de beurt maar ik ga vandaag ook wel koken." zegt Luna en verdwijnt de keuken in. een uurtje later is het eten klaar en gaan we eten. na het eten gaat iedereen naar haar eigen hutje want het is al best laat, dus ik ga maar slappen.
volgende dag.
we zijn net klaar met ontbijten en maken ons allemaal klaar voor school. we gaan met zijn alle naar school, maar we hebben er geen zin in. als we aankomen meld Fabiënne Emma ziek bij de balie. en de lessen zijn zo als gewoonlijk super saai. ik let ook helemaal niet op ik kan alleen maar denken aan dat we oplossing moeten vinden. en of het echt niet mogelijk is om onze krachten ergens anders te brengen. "Tessa weet jij het antwoord?" Ik schrik op uit mijn gedachten door de docent. "Wilt hij de vraag nog eens stellen?" Vraag ik. Hij knikt. "Hoe is Karel de grote keizer geworden?" Vraagt de docenten. " de paus werd bedreigd en vroeg hulp bij Karel maar Karel wou dat alleen doen als hij dan gekroond werdt tot keizer de paus ging er mee akkoord een tijdje later was Karel de grote een keizer." zei ik maar snel. "Dat klopt maar de volgende keer dat je niet oplet zou ik je toch echt de klas uit sturen." Zegt de docent. "Ja mevrouw." Zeg ik. De hele klas begint te lachen want de docent is een man. "Stilte!" Roept hij en hij gaat weer verder met de les.
Skip alles tot de pauze.
We zitten met zijn alle in de aula. Het is best gezellig. "Meide volgens mij is er wel een manier om onze krachten weg te doen." Zegt Michelle. "Vertel op." Schreeuwen we tegelijk waardoor iedereen ons aan kijkt.

Fabiënne P.O.V
"Eens in de tien jaar komt er een trol in ons bos genaamd Sietse hij kan onze krachten in een soort doosje opslaan maar als je ze niet op tijd terug haalt loopt hij verder." Zegt Michelle. "Wanneer is hij weer in ons bos?" Vraagt Noa. "Overmorgen." "Moeten we dit wel doen?" Vraag ik. "Dit is de enige manier hoe we Emma kunnen bevrijden zonder dat Ferron krachtiger wordt door onze magie." Zegt Luna. "Oké." Zeg ik. "Één voor alle en alle voor één." Roept Rosa dan. En we roepen dan met zijn alle haar na.

FoodiesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu