hoofdstuk 8

18 5 4
                                    

Emma P.O.V
de meiden zijn net weg.  ik richt me weer op Ferron. ik knuffel hem en druk mijn hoofd tegen zijn borst. "wordt alsjeblieft weer  jezelf." snik ik. ik voel dat er een hand mijn hoofd dichter tegen zijn borst aan drukt. "het spijt me. door een vloek werd ik steeds zo als ik uit school kwam. ik mocht het niet zeggen want de vloek kon pas worden opgeheven als iemand er uit zich zelf achter kwam." zegt Balder. "het hoeft je niet te spijten. jij bent niet de gene die voor de vloek koos." zeg ik. ik hoor hem lachen. "hoe kwam je er achter?" vroeg hij toen. "dat zei ik al. je gaf voor een slecht iemand te veel om me." zeg ik. "je wilt zeker je krachten terug." zegt hij zachtjes. "als je nog niet weet hoe het moet hoeft het niet." Zeg ik. Dan haal ik mijn hoofd van zijn borst om hem te kunnen zien. Dan voel ik op eens twee zachte lippen op de mijne een tintelent gevoel raast door mijn lichaam. "Sorry. Ik had het eerst moeten vragen." Zegt hij wanneer hij zijn lippen van de mijne haalt. "Geeft niet. Zolang jij het bent vind ik niks erg." Zeg ik.

Fabiënne P.O.V
Emma is nog steeds niet terug. "Tessa zullen wij Emma samen gaan halen?" Vraag ik als ik bij Tessa binnen loop. Maar ze is er niet.

Tessa P.O.V
"Hey Fabie zullen we samen Emma gaan hallen?" Vraag ik als ik haar hutje in loop. Maar ze is er gek genoeg niet. Ik loop dan naar de eetkamer waar ze ook binnen komt lopen. "Waar was je?" Vragen we exact tegelijk. We schieten in de lach omdat we door hebben wat er is gebeurd. "Zullen we dan gaan?" Vraag ik. Ze knikt en samen lopen we naar het verboden bos. Weer is Fabie aan het twijfelen. Dan komt ze toch achter me aan. We openen de deur en gaan naar binnen. We lopen de zelfde kamer in als de vorige keer. Waar Emma zit, maar niet samen met Ferron maar met Balder. "Hey meiden." Zegt Emma vrolijk. "Wat is er gebeurt toen wij weg waren?" Vraag ik verbaast. "Nou wat bleek is dat Balder vervloekt was. En dus elke dag na school in Ferron veranderde. De vloek kon alleen verbroken worden als iemand anders er achter kwam uit zichzelf." Zegt Emma alsofhet heel normaal is. "Maar waarom was hij vervloekt?" Vraag ik. Nu kijkt Emma vragend naar Balder.

Had je dit verwacht? Sowieso niet.
Maar waarom zou Balder vervloekt zijn? Wat is zijn geheim.

FoodiesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu