hoofdstuk 7

23 4 6
                                    

Fabiënne P.O.V
"Wat zei je?" Vraagt Ferron aan Emma. "Je hoorde me wel. Zet haar neer." Ze zegt het op een hele dwingende volwassen toon, die ik niet gewend ben van haar. "Ik vraag het nog 1 keer. Zet haar neer!" Dan laat hij me vallen. "Nu goed?" Vraagt hij uitdagend.

Emma P.O.V
"Waarom ben je zo?" Vraag ik ben een bibberende stem. "Waarom ben ik zo? Vraag je dat nou serieus. Je maakt een grapje zeker." Schreeuwt hij spottend. "Nee ik maak geen grapje. Jij kan zo veel beter zijn. Weet je nog op school." Zeg ik rustig terwijl ik een paar stappen dichter bij zet. "Dat was vroeger. Nu is nu." Schreeuwt hij terwijl hij juist naar achter loopt. "School was niet vroeger. Ik weet hoe je echt bent." Zeg ik rustig. Ik loop steeds dichter naar hem toe. En hij gaat steeds meer naar achter. "Nee dit ben ik." Zegt hij. Ik schud me hoofd terwijl Ferron tegen de muur aan botst. Ik leg mijn hand op zijn wang. "Op school ben je zo lief. Iemand waar iedereen vrienden mee is. Dus waarom doe je zo?" Ik zie tranen bij hem op komen. "Ik ben zo." Zegt hij zachtjes. "Ben je niet. Dan zou je ook op school zo doen toch?" Vraag ik net een glimlach. "Hoe kan je het weten?" Vraagt hij dan. "Omdat je de hele tijd om me gaf. Je wou het laten zien maar dat lukte niet. Je wou alleen mijn krachten nemen als ik het niet erg vond. Het duurde heel even maar ik weet het nu." Zeg ik terwijl ik met mijn duim rondjes draai op zijn wang. "Emma wat in hemelsnaam ben je aan het doen?" Hoor ik Fabiënne vragen. "Je bent zeker boos op mij?" Vraagt Ferron. "Niet als je gewoon jezelf bent." Zeg ik zachtjes. Dan draai ik me even om. "Meiden willen jullie alvast naar huis gaan?" Vraag ik. Tessa knikt en neemt de rest mee.


Tessa P.O.V

ik loop met de rest naar buiten. ik hoop dat Emma weet wat ze doet. ze stond daar net alsof hij  haar opgeslagen vriendje was. "wat denken jullie dat daar gebeurt?" vraagt Fabie na een tijdje lopen. we hallen allemaal onze schouders op. "k*t. één dag in het verboden bos is even lang als een week daar buiten oftewel de trol is al weg." zegt Michelle dan. "dat is lekker dan hoe moeten we dan nu verder?" vraag ik. "of we moeten hem volgen maar dat pad is levens gevaarlijk als je geen krachten hebt. of je moet je krachten terug verdienen of we moeten zonder krachten verder leven." zegt Michelle. "ik ga voor dat  eerste we weten namelijk niet hoe we ze moeten verdienen en zonder kan ik toch niet leven." zeg ik. iedereen knikt instemmend. "en hoe gaan we dat doen met Emma?" vraagt Rosa. "die red zich wel. als ze niet voor morgen avond terug is gaan we weer terug hier naar toe om haar te halen." zegt Fabiënne. en dan lopen we met  zijn alle terug naar huis.



 wat in hemels naam is Emma aan het doen? wat  is het geheim van Ferron dat ze nu weet? gaan de meiden hun krachten terug krijgen? hoe gevaarlijk word t de reis?

FoodiesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu