Emma P.O.V
ik merk dat ik helemaal aan het trillen ben. terwijl Ferron aan de andere kant van de kamer staat. "Emma schatje dat meen je toch niet. ik kwam hier voor jou, en dan laat jij mij gewoon weg sturen." zegt hij. heviger en heviger begin ik te trillen. Ferron loopt naar me toe. "als ik moet gaan ga jij met mij mee." zegt hij in mijn oor en dan trekt hij me mee naar buiten. ik weet dat hij veel sterker dan mij is, dus tegen stribbelen lijd er alleen maar naar dat hij me gaat tillen. ik kijk naar waar, we naar toe lopen. het rare is dat we niet het bos uitlopen maar dieper in, richting het verboden bos.
Fabiënne P.O.V
"WAAROM DEDEN WE NIKS!!!" schreeuw ik door de kamer. "rustig Fabie, we waren allemaal in schok. we wisten niet wat te doen." probeert Melika me te kalmeren. "HOE KAN IK NOU RUSTIG ZIJN! EMMA IS NET MEE GENOMEN! GEEN IDEE WAAR NAARTOE!" ik krijg tranen in mijn ogen. "we gaan haar zoeken, we zijn geen mensen we zijn magische wezens." zegt Tessa tegen mij terwijl ze verandert in een Fenix. nu verandert iedereen in haar ware vorm. en ik verander in een regenboog elfje. we klimmen de boomhut uit, en als we op de grond staan zien we meteen voetstap afdrukken richting het verboden bos. "h-hij heeft h-haar m-mee genomen n-naar het verboden bos." waarom stotter ik dat doet Emma ik doe dat niet. we rennen meteen allemaal richting het verboden bos. in het hele bos wonnen rare magische en gevaarlijke wezens maar in het verboden bos woont de gevaarlijkste. hij wilt alle magie die er is te pakken krijgen. "je zou toch niet denken dat die jongen." zeg ik. "nee door een magische spreuk kan hij daar niet weg." zegt Myrthe. "elke magische spreuk heeft een zwakke plek." zegt Michelle. "het is toch dat als iemand iets goed in hem kan zien dat hij in het normale bos kan komen om die gene op te hallen." zegt Rosa. ik facepall me zelf. "Emma ziet letterlijk in alles wat goeds." zeg ik dan.
Emma P.O.V
"Ferron waar ga je naar toe?" vraag ik met een bibberende stem. "naar mijn huis." ik kijk hem met grote ogen aan. "ja schatje ik ben het monster waar iedereen bang voor is, maar niemand weet hoe hij er uit ziet." zegt hij. "maak je maar geen zorgen jou zou ik nooit wat aan doen. je vriendinnen daar in tegen." we stoppen voor een huis Ferron maakt de deur open en trekt me verder naar binnen en sluit me dan op in een kamer. het is een niet heel slechte kamer, er staat een mooi bed met schone lakens. er staan kasten met kleding in mijn maat. overal liggen knuffels. het is een soort paradijs. maar ik ga op de grond zitten omdat ik niet wil toegeven. dan komt hij de kamer in gelopen. "wat vind je van je kamer? ik heb alles wat je leuk vind er in verwerkt." zegt hij.
Fabiënne P.O.V
"het waarschijnlijk wat hij wilt als we nu daar naar binnen gaan. we kunnen beter naar huis gaan en een plan bedenken." zeg ik. we staan nog steeds voor de grens van het verboden bos. "maar Emma heeft ons nodig." zegt Tessa. "dat weet ik." zeg ik. "maar we kunnen niet riskeren dat hij al onze krachten te pakken krijgt. we moeten iets bedenken waar door hij die niet te pakken krijgt." zeg ik. ze knikken en veranderen terug in mensen vorm. ik schud mijn hoofd. "het is leuker in onze magie vorm als we thuis zijn hoef je niet rond te lopen als mens." zeg ik. ze kijken heel blij en veranderen weer terug. met zijn alle lopen we dan terug naar huis.
gaat Ferron iets doen met Emma of laat hij haar met rust? kunnen de meiden Emma bevrijden of verliezen ze hun krachten? je ziet het allemaal in het volgende deel. ik ben wel blij dat iedereen dit zo'n een leuk boek vind.
JE LEEST
Foodies
Horroron hold de brugklas het stomste jaar van je leven. de Foodies is een groep vriendinnen die niet bepaald normaal zijn. hun namen: Emma (sommige mensen denken dat ze Esmee heet), Fabiënne, Rosa, Melika, Michelle, Luna, Noa, Tessa, Kim, Myrthe. ze...