Tessa P.O.V
ik ben tussen al die troep op mijn kamer mijn wapens aan het zoeken. zonder krachten heb ik die extra hard nodig. de rest is ook hun wapens aan het zoeken. als ik mijn dolken en pijl en boog heb gevonden ga ik naar de kamer van Emma om haar koekenpan te zoeken. als ik de koekenpan heb loop ik naar de eet zaal. " waarom heb je die koekenpan?" vraagt Fabie. "deze is van Emma." zeg ik. ze knikt omdat ze zich herinnert dat dit Emma haar wapen is. "ik hoop dat het goed gaat met Emma." zucht ze dan. "wij allemaal meid." zegt Km die de kamer in komt lopen.Emma P.O.V
ik sta in een andere kamer dan net, omdat Ferron zei dat hij hier mijn krachten zou pakken. ik vind dat niet echt erg. want ik doe alles voor hem. "schatje ben je er klaar voor?" vraagt hij. ik vind het echt geweldig dat hij me schatje noemt. "ja ik ben er helemaal klaar voor." ik voel mezelf een beetje leeg lopen. als hij klaar is loopt hij meteen naar me toe. "gaat het een beetje met je schatje." ik knik blozend. "wil je wat drinken of eten?" ik knik. hij loopt meteen weg en komt dan terug met een glas melk en een broodje. "bedankt." zeg ik. terwijl ik aan het eten ben wordt ik terug geleid naar mijn kamer. ik ga op mijn bed liggen en val dan in slaap.Fabiënne P.O.V
we zijn met zijn alle aan het lopen naar het verboden bos. als we aan de grens zijn twijfel ik wel terwijl de rest er al is. "kom nou Fabie." zegt Tessa. ik knik en loop snel naar hun toe. na een tijdje lopen komen we aan bij een best wel mooi huis. "we zijn er." zegt Michelle. we lopen naar de deur die eng genoeg open staat. ik slik en loop naar binnen. het is een best groot huis met veel kamers. als we allemaal binnen zijn sluit de deur uit zichzelf. "ik verwachte jullie al." hoor ik een stem zeggen. "ja tuurlijk je hebt onze vriendin mee genomen gek wat verwacht je dan van ons dat we niks gaan doen." schreeuwt Luna. "daar denkt Emma anders over. ze dacht dat jullie haar vergeten waren. dat jullie haar geen vriendin vonden." zei de stem. toen opende er een deur. "ga naar binnen ik wacht." zegt de stem. we lopen de kamer in en daar zit Ferron. "geef Emma terug!" schreeuwt Rosa die op hem af rent. "niet zo snel meisje." zegt Ferron. hij blaast en de grond voor Rosa wordt van ijs. "je hebt haar krachten afgepakt?" vraag ik met ongeloof. "wat denk jij dan." lacht hij gemeen naar ons. "Emma kom eens." roept hij dan Emma komt dan de kamer ingelopen. "wat doen zij hier?" vroeg ze aan hem. "Emma gek we komen je reden." roept Tessa. "waarvan?" roept Emma terug. "jullie waren mij vergeten! Ferron was er tenminste voor mij!" schreeuwt ze dan. "rustig maar schatje." zegt Ferron. "wat?! hij heeft je ontvoerd je krachten gestolen alles wat je bijzonder maakt afgepakt!" roept Melika. dan zie ik een rode steen om haar nek hangen. ik tik Tessa aan en wijs er naar. ze knikt, en ik loop zo on op vallend mogelijk naar Emma toen terwijl Tessa hun afleid. als ik dicht bij genoeg ben trek ik het medaillon van haar nek af. en gooi het stuk tegen de muur. Emma staat verbaast om haar heen te kijken. ze ziet Ferron en springt van schrik naar achter en valt op de grond. Tessa geeft haar de koekenpan. ze kijkt met grote ogen naar Tessa en dan naar mij. ik schud mijn hoofd als teken dat ze hem nog niet mag slaan. "wat heb je gedaan kreng." zegt Ferron tegen mij terwijl hij me optilt bij me kraag. "zet haar neer." zegt Emma tegen hem.
JE LEEST
Foodies
Horroron hold de brugklas het stomste jaar van je leven. de Foodies is een groep vriendinnen die niet bepaald normaal zijn. hun namen: Emma (sommige mensen denken dat ze Esmee heet), Fabiënne, Rosa, Melika, Michelle, Luna, Noa, Tessa, Kim, Myrthe. ze...