25 % - Alex

99 34 0
                                    

,,Alexi? Víš jak ses mi zmiňoval, že skládáš něco nového pro hodinky?“ přiběhl do Alexovy kajuty Harry.
,,Máš něco?“ otočil se na něj Alex nesnažící se skrývat naději v očích.
,,Ano. A bude se ti to líbit. Je to stručné, jednoduché a funkční.“ Harryho nadšení bylo až ohromující.
,,Sem s tím.“

,,Víš, našel jsem to tady v knihovně. Představ si to, oni mají některé knihy ještě ze staré Země!“
,,A co mi teda chceš ukázat?“
,,Jmenuje se to Bible. Je to část jednoho z náboženství, co na staré Zemi měli. A je to geniální!“

Alex si nedůvěřivě vzal z Harryho rukou nějakou starou ošoupanou knihu. Ještě z celulózového papíru.

Papír na Raebosu měl výrazně jiné složení než papír ze Země. Celulózu nahradila Graysonova hmota nebo jiné uměle vytvořené látky. Ušetřily se tím spousty stromů i práce.

Alexovi to nedalo a podíval se na rok vydání oné knihy. 2026. Bylo zvláštní držet něco tak starého. Vždyť i on byl asi dvakrát mladší, než tento relativně dobře zachovalý výtisk.

,,Tak co na to říkáš?“ zeptal se ho nervózně Harry.
,,Vypadá to zajímavě,“ pokrčil rameny Alex snažíc se o neutrální tón. Ale už se nemohl dočkat, až bude mít čas si celou knihu pořádně prostudovat.

,,Tak já ti ji tady nechám, buď na ni hodný,“ mrkl na něj Harry a opustil jeho kajutu.

Alex zůstal sám. Nevadilo mu to. Lidská společnost mu nikterak nescházela. Možná až na jednu ženu. Charlottu. Určitě by byla z oné knihy stejně nadšená, jako on.

Myšlenka střídala myšlenku a on najednou zjistil, že by Charlottu viděl zase o něco více rád. Jeho nynější hrubý odhad činil asi 25 %.

Odpočet cituKde žijí příběhy. Začni objevovat