Men en ting var sikkert, jeg bliver nød til at lære hende at kende.
Kap. 4
Marias synsvinkel:
Emma og jeg har nu leget med Barbie dukker i lidt over en time. Jeg spørger hende om hun er sulten, hun nikker. Vi går begge ud i køkkenet, og jeg spørger Emma, hvad hun har lyst til. Vi kommer frem til, at vi skal lave pandekager. Jeg finder alle ingredienserne frem. Da jeg skal hente mælk og æg i køleskabet, ser jeg et billede. Billedet er fra Emmas barnedåb. På billedet står også to drenge, som ligner hinanden fuldstændig. Det må være hendes 2 brødre. Der står også en ældre pige, som jeg ikke ved hvem er. Jeg kigger meget på billedet. Eller faktisk så kigger jeg meget på de to drenge. De er helt klart tvillinger, men det er som om, at jeg har set dem før. Har jeg måske gået på skole med dem? Eller mødt dem på gaden? De så i hvert fald bekendte ud.
Da jeg har kigget på billedet et stykke tid, tager jeg de ting jeg skal bruge i køleskabet. Emma rør i skålen, mens jeg hælder alle ingredienserne i. Jeg vælger at stege dem, da jeg ikke vil have, at Emma kommer til skade. Nu når jeg tænker over det, så er det her job ting faktisk ret nemt. Det kunne jeg godt vende mig til. Jeg stiller pandekagerne på bordet, sammen med noget vi kan putte i. Vi sidder ved bordet, og Emma skovler pandekage efter pandekage ned i sin lille mave. Jeg er helt overrasket over, hvor meget der kan være dernede. Vi spiste færdig, og jeg begyndte at vaske op, mens Emma sad i stuen og så fjernsyn. Da jeg var færdig, og kom ind i stuen, lå Emma og sov fredeligt på sofaen. Jeg ville ikke vække hende, så jeg tjekkede bare de sociale medier. Snappede lidt med min bedste veninde, postede et billede på instagram og scrollede igennem alle de kedelige opslag på Facebook. Klokken var ved at være 5. Emma havde sovet i lidt over en time, da hun vågnede. Hun var stadig meget træt, så jeg valgte, at følge hende op i hendes seng. På vej til hendes værelse, så jeg et Chelsea flag hænge på en væg i værelset ved siden af Emmas. Selv er jeg ret stor Chelsea fan, så det interesserede mig en meget.
Emma lagde sig i sengen, og jeg puttede hende. Hun spurgte om jeg ikke ville synge en sang for hende. Det gjorde jeg. Ikke fordi jeg synger specielt godt, men kan faktisk godt lide at synge. Emma faldt stille hen, og til sidst kunne jeg høre hende snorke lavt. Jeg blev siddende på hendes værelse, indtil jeg kunne høre nogen komme ind af hoveddøren. Jeg gik ned og kiggede, det var selvfølgelig bare Gerd-Anne, som var kommet hjem, men hun havde ikke de andre med. Gad vide hvad de skulle? Gerd-Anne takkede mig for at passe Emma, hun gav mig 1100kr. Jeg var fuldstændig overvældet, det er jo mega mange penge, og hvis jeg får det hver gang? Så bliver jeg jo millionær til sidst! Men hvor har de så mange penge fra? De har sikkert bare et godt job. Hun sagde pænt farvel, og sagde, at jeg bare kunne komme klokken 12 imorgen, da hun først skulle køre klokken et. Jeg forlod huset, og tog nu bussen hjem. Da jeg kom hjem var jeg virkelig træt, og lagde mig egentlig bare til at sove. Jeg drømte om billedet, hvem var de drenge? Og hvor havde jeg set dem før?Heej, så kom der endnu et kapitel! Hvornår tror i, at Maria finder ud af hvem drengene er? Vote for et nyt kapitel
- Frederikke <33
YOU ARE READING
Babysitter | Martinus Gunnarsen (Afsluttet)
FanfictionHun fik jobbet, han fandt kærligheden.