Hjælp

2.3K 84 12
                                    

Han svarede ikke, så jeg valgte at gå i seng, dagen havde været lang, og fyldt med mange 'overraskelser'

Kap. 8
Dagene gik hurtigt. Mig og Martinus snappede dag ind og dag ud. Han var faktisk rigtig sød. I aften skal jeg endelig møde ham igen. Det bliver vildt fedt endelig at få snakket ordentligt, uden at der kommer nogen og afbryder. Dog er jeg også lidt nervøs, hvad nu hvis han ikke kan lide mig, når han lærer mig at kende?

Martinus' synsvinkel:
Hvad nu hvis hun ikke kan lide mig, når hun lærer mig at kende? Tankerne fløj rundt i mit hovedet. Om mindre end 5 timer skal jeg for 2. gang snakke med pigen, som jeg har det største crush på. Jeg gik i bad, fandt noget pænt tøj frem og satte håret. Hvad gør man ikke, når man får piger på besøg. Jeg kiggede på klokken, den var allerede 16.30! Maria ville være her om 1,5 time. Jeg glædede mig så meget, men er så mega nervøs. Det er første gang jeg har fået følelser for en pige, og jeg ved virkelig ikke, hvordan jeg skal reagere, når jeg er i nærheden af hende. Pludselig lyser min mobil op. Det er en snap fra Maria. Jeg smiler bare ved at tænke på hende. Hun har sendt et sødt selfie, hvor der står, at hun står og venter på bussen nu. Jeg sender et selfie tilbage, hvor jeg laver 'tommel op'. Jeg går ned i køkkenet, det er mig der måtte vælge, hvad vi skal have. Selvfølgelig, valgte jeg tacos. Det er både mig og Marcus' livret, så jeg håber også, at Maria kan lide det. Men hvorfor skulle hun ikke kunne det? Det er jo den bedste ret i verden. Jeg vælger at dække bordet, så ved jeg min mor bliver glad. Hun har virket lidt bekymret på det sidste. Jeg tror, det er alt det med Maria. Hun har aldrig været så glad for det med, at vi er kendte. Klokken blev 18.01. Maria skulle have været her for et minut siden. Ej okay, måske lidt overdrevet at gå op i, men har glædet mig hele dagen. Der gik længere og længere tid. Maria er stadig ikke kommet endnu. Jeg tænkte, at jeg ville give hende noget tid, det kunne jo være, at bussen var blevet forsinket. Det undrede mig bare, at hun ikke havde skrevet noget til mig. Jeg valgte at sende en snap til hende. "Hvor bliver du af? Glæder mig til at se dig" Der gik lidt, hun havde ikke set den endnu. Hmm, det altså lidt mærkelig det her. Hun burde vel se den hurtigt? Hun har jo ikke andet at lave, når hun sidder i en bus. Pludseligt var klokken allerede 18.30, Maria skulle have været her for en halv time siden. Hun havde stadig ikke åbnet min snap. Jeg sad i sofaen, jeg var virkelig nervøs. Tænk nu hvis der er sket hende noget. Marcus kom ned. "Hvad Tinus har din flirt dumpet dig?" "Nej, jeg ved ikke, hvor hun er. Hun skrev til mig for lang tid siden, at hun stod og ventede på bussen, men har ikke hørt fra hende siden. Har også skrevet til hende, og hun har ikke set det." "Indse det bror, hun kommer ikke. Du var ikke interessant nok." Marcus gik op af trappen, mens han havde et grin på læben. Da han var gået, fik jeg et opkald. Det var fra Maria! "Maria, hvor er du?" Jeg tror man kunne høre, at jeg var bekymret. Jeg kunne høre hun græd. "Hjælp"

Heej! Kapitlet kommer ud lidt tidligt, da der jo er x-factor finale klokken otte. NYHED! Der kommer maraton her i weekenden! Glæd jer:))
- Frederikke<33

Babysitter | Martinus Gunnarsen (Afsluttet)Where stories live. Discover now