Men alligevel vælger jeg at ligge en arm rundt om hende, da jeg lægger mig til at sove. En beskyttende arm, for aldrig skal nogen røre hende igen.
Kap. 11
Marias synsvinkel:
Jeg vågnede tidligt. Jeg lå i Martinus' seng. Jeg kunne mærke, at han holdte om mig. En form for beskyttelse ramte min krop. Jeg følte mig så tryg i nærheden af ham. Han så nu meget sød ud, når han sov. Jeg ville ikke vække ham, det ville være syndt. Jeg tog min telefon, som var blevet lagt på natbordet. Der var en besked fra min mor.
"Hej Maria, det er ikke så godt, at du kommer hjem lige nu. Alt det der er sket, er kommet bag på mig, og lige nu er jeg ikke i stand til, at skulle være sammen med nogen. Undskyld. Jeg har snakket med Gerd-Anne, og hun har gjort et gæsteværelse klar. Dine ting bliver hentet i formiddag af Kjell-Erik. Igen undskyld."
Jeg kunne ikke tro det. Når jeg mest havde brug for det, ville min mor ikke se mig. Faktisk er det ikke første gang, at min mor ikke vil have mig hjemme. Det samme skete da min far døde. Han var med i en bilulykke. Min mor gik psykisk ned, og hun ville ikke se mig. Jeg blev sendt til min mormor i Danmark, men kom hjem efter ca. et år. Siden det har jeg ikke set min mormor. Men jeg håber virkelig ikke, at jeg bliver sendt til Danmark igen. Jeg kan meget bedre lide Norge. Jeg kunne mærke mine øjne blive våde. De blev altid meget røde, når jeg begyndte at græde. Og lige som den første tåre faldt, kunne jeg mærke Martinus bevæge sig. "Maria, er du okay?" Han havde en meget hæs morgen stemme. Jeg rakte ham telefonen, og tørrede mine øjne. "Vil det sige du skal være her?" Jeg nikkede. Jeg fortalte Martinus alt om sidst min mor sendte mig væk. Jeg kan virkelig fortælle alt til Martinus, også uden at føle mig flov, det har jeg aldrig prøvet med nogen af mine andre venner. Han var så forstående. "Jeg vil gøre alt for, at du har det godt." Han sagde det, mens han kiggede mig i øjnene. Jeg begyndte at smile, stort.
Lidt efter, valgte vi at gå ned og spise morgenmad. Gerd-Anne havde lavet æg og bacon, så selvfølgelig tog vi en del. Efter vi havde spist, gik vi op på værelset igen. Marcus kom ind, og vi valgte at se en film alle tre. Den var faktisk ret sjov "Hangover" hed den. Men lige som vi var begyndt at have det sjovt. Bankede det på hoveddøren. "Maria, det er til dig." Jeg gik bekymret ned af trappen, med Martinus bag mig. Da jeg kom ned så jeg to mænd med uniform. "Hej Maria, vi kommer fra politiet...Heej! Endnu et nyt afsnit! Snart 3k!! Vote for nyt kapitel:))
- Frederikke<33
YOU ARE READING
Babysitter | Martinus Gunnarsen (Afsluttet)
FanfictionHun fik jobbet, han fandt kærligheden.