Makin lama.,makin dkat bunyi tapak kaki tu,,
"Hhmmm~"dengar suara mengeluh ne di luar pintu tndas.Sy hnya mampu ttup mata sja.Ndak maw tgok muka2 buruk bkin takut lg.D kepala pun trbyg2 suda muka tu hantu.Dlam hati sy pasrah ja apa yg jadi.Kalau kena mkn hantu pun kna makan la sb mcm tiada hrapan suda maw slamat kan diri.Leher pun skit suda menahan nangs supaya x kuar suara.
Tiba2.."klikk"mcm bunyi kunci trbuka.Tandas dulu2 kan ada bha bkin kunci dr dlam sama luar.Apa ndak kalau bdak jajal mw membuli kan senang btl.Huhu.
"Hhmmm~hmmm~"ada lagi blik tu suara mengeluh,mcm perempuan tp mcm lelaki juga tu suara.Kabak2 suda hti sy,trus sy ckap
"sapa bha tu d sna.,tlung la bha kasi keluar sy,,nant kena mrah oleh cikgu uhuhuhu"..Skali xda suda tu bunyi tapak kaki sma suara.Pelan2 la sy angkat muka sy,mata2 pun sy buka ckit2 ja..sy nampk tu pintu tndas terbuka skit.Ndak da suda sy pkir apa2.Apalagi,mgkn dgn kelajuan usain bolt suda sy lri keluar tndas tu.Sekali sy mw msuk kelas kan,punya marah tu ckgu.Dia ingat sy hilang suda(rupanya byk juga guru2 pg cr saya,rupanya lama jga sy hlang dkat2 jam 5 wktu mw blik skolah suda).
Tu cikgu2 fkir sy lemas suda d sungai(sb dulu ada bdak lemas).Mash lg begegar2 bdan sy msa tu ketakutan sdalah kena kunci dlm tndas,dgar lg hantu.
"Ellisabeth!ko dr mana??ko pg mana??"brabis tu cikgu gncang2 bdan sy,Murid2 lain diam2 sja semua.Ndak lama tu bberapa cikgu smpai pg kelas.Nampk sy d sna,mengucap bha dorang."Cikgu..sy kena kunci kurung dlm tandas..uhuhuhu".
Menangs2 ja saya.Tu cikgu tarik sy pg sana dkat meja guru.Tu cikgu2 lain pun masuk berbincang2 masing2.Ndak suda sy peduli pa dorang cikgu2 tu ckap.Saya perhati ja semua kwan2 sekelas sy satu.Sy mw tgok bha tu sapa yg ada buat muka rasa bersalah,mknanya diala yg kunci sy tu.
Tiba2 sy perasan ada murid lain duduk di meja sy.Tu murid perempuan membelakang.Tp mcm sy kenal.Sy tgok ja tu bdak kan,ndak lama tu budak pusing tgok sy.Punya sy tekejut.
Saya nampak 'SAYA' sendiri.Trus ada bunyi 'nginggg' d telinga sy.Sakit btl telinga saya,trus ndak lama tu sy nampk gelap sekeliling.Ndak suda sy ingat pa2..
Sayup2 sy dgar suara org brckap2.Skali sy buka mata d rumah suda.Mama bapa sy cepat2 peluk sy.Mcm biasa,sy tnya..kenapa tu?Mama bpa sy teda ckap pa2,cuma ckap sy pengsan d skolah.Tiada juga mama bpa sy tnya pasal sy kena kunci d tandas.
Mungkin tu cikgu tiada bgtau..sy pun tiada crita mama bpa sy sbb,takut kena marah(ndak tau kenapa sy fkir begitu).Pertengahan tahun 1999,kami pindah stay d kg.Sb bapa sy pencen suda keja d Telcom.
Jd sy pun pindah sekolah la d kg.Tiada kejadian pelik sepanjang tahun tu.Tp syukur juga keputusan pun semakin meningkat dan untk 1st time sy dpat tempat pertama d kelas.Happy jgn tanya.Tersangat2 happy.
Suasana sekolah yg baru,dan dapat ramai kawan.Cuma ada 1 ja kejadian pelik masa tu..dkat hujung2 tahun tu,ada satu hari tu,sy baru sampai d skolah.Sekolah d kg,x mcm skolah d pekan.D kg skolah dia 1 sesi sja.Iaitu sesi pagi.Kalau msa sy skolah d pekan dulu ada 2 sesi,pg dan petang.Masa tu sy d beranda kelas,mw msuk kelas suda bha masa tu,tiba2 sy kena baling buah mengkudu.Adai karas lg buah tu.Tekena d dada sy.Punya sakit.Sy cr2 sapa yg pg baling.
Sakit btl hati sy,tp tiada sy jumpa siapa2 pun budak dsana.Ndak tau la manusia ka hantu ka yg pg baling sy tu.Kuang asam boi betul.Bikin panas awal pg.Sabar saja hati.
Naik tahun 4,sy sakit lg,tp ne kali sakit yg saya mcm ndak sedar diri(mcm kerasukan tp bukan juga)siou..tunggang terbalik suda ayat sy ne.Mama sy cerita,masa ne,bila saya marah kan,saya ndak kan sedar sy ggit,cakar tgn mama bpa sy.Tp kan,sy ndak ingat apa2 pun bila sedar suda.Yg ada dtg mw ubat sy drumah pun kena juga..siou.,itu saja yg sy mampu ckap bila sedar.Sb sy btl2 tiada niat pun mw cderakan sapa2.
Ni la bha ne..Ndak habis2 bha..ada ja ne.Mama bpa sy bawa sy pigi berubat merata2,sb pelajaran sy pun merosot bha gara2 sakit yg ndak tau sakit pa ne.
Tapi ni kali,ada org bawa kami berubat dgn satu pakcik tu.Sy lupa suda nama kg tu.Pakcik ne om.Tp baik hati.Masa kmi sampai sna,mcm biasa mama bpa sy kasitau la tjuan dorang dtg sna.Ndak lama tu,sy kena bawa msuk dlm blik,lepastu kena suruh baring la di katil.Trus sy rasa mcm marah betul sama tu pakcik ne.
Tu pakcik tarik baju sy sampai leher.Tambh sy marah,mama bpa sy kasi tenang2 suda sy.Ckap tiada apa2 juga,mw berubat ja.Tp ndak suda saya peduli.Tgan kaki sy kena pigang suda sorang satu.Tu pakcik tekan2 dada saya.Ada bintik merah timbul.
"nah..inilah apa yg ada di dalam ne anak ne,kamu pigang dia betul2.sy maw kasi keluar ne brg.."hbis sja tu pakcik ckap begitu,terus dia gigt sy punya dada.Punya sakit!Menangs teriak2 suda saya.Meronta2.
Telepas tgn saya,sy pg tarik tu kepala tu pakcik,rambut dia suda la lapayon(yg botak d tgah),sy pg tarik2 lg.Sakit bha tu.Pikir saja tiada bius lg,pakai gigi lg.
Ndak lama tu mcm ada benda yg kluar dr dada sy tu pakcik tarik pakai gigi dia.Trus mcm ringan tu dada sy rasa.Tapi sakit mash sakit.
"Nah,anak..inilah pa yg pakcik kasi keluar dr dada ko td..minta maaf ah kalau anak rasa sakit.."bilang tu pakcik.Mama sy pelan2 kasi duduk sy,tp pelik,bekas yg pakcik tu ggit kan,tiada drah keluah,wlaupun kulit dada sy tekeluar suda.
Sekali sy tengok dlam mgkuk yg tu pakcik pigang,itu jarum yg mcm untuk knit(bukan untk crochet) 8 inch(pakcik tu yg bilang) lepastu mcm ada kapur2 d bdan tu jarum.Mcm susah maw pcaya,tp itula yg keluar dr dada sy.Mama bpa sy sendiri nampk dpan mata dorang.Pakcik tu ckap,ne jarum kena salut kapur sirih supaya nda bole nampk.Jarum ne la yg buat sy bgini bilang tu pakcik.Ada org yg irihati sma sy pakcik tu kasitau.Mama bpa sy geleng2 ja kepala.
"Apa juga yg mw di dengki sama c elisabeth ne..heran kami,dari dulu bgnela kami ne 1 family.Kena buat2 ja,,"sayu suara mama sy masa tu.Ndak lama tu pakcik pnggil bini dia,minta tlg bawa sarung.Untk basahan kan masa kena gigt tu,tekencing bha saya.Bha alang2 juga bha sakit dia tu.Huhu.
Nsib mash budak masa tu.Lepas berubat tu,baru sy rasa mcm budak normal sikit.Syukur,lepastu tiada suda jd mcm tu.Cuma kaki sy ja yg pandai rasa panas kalau malam2 time tidur blum baik2 lg.
Masa berlalu dgn cepat,ndak rasa tu masa.Sb tu org ckap masa itu emas(uisehmen).Naik tingkatan 1,skolah menengah,sy knfom tinggal d asrama.Jauh bha kg sy.Jalan pun garabol.Kalau hujan lg sandi.Mana banjir,mana jaln licin.Tu pm pun mcm dr dlu janji kalau bn menang,jalan raya akan di kasi tar.(yg ne org2 tua yg komplen haha).
Hmm..sini pun sy kena buli ja.Ndak taula kenapa,apa slah sy.Padahal bila dorang susah,minta tlg juga sama sy.Hantu?sy pun ndak tau kenapa sy ja yg blik2 kena.Sabar ja la kan.Takut memang takut,sapa yg ndak takut sama hantu kan.Tp mcm mlas suda sy mw peduli bha.
Pigi tandas terpaksa 1 org,sb xda yg maw kasi kawan.Tp bila dorng mw pg tandas,sy kc kawan juga bha.1 malam tu,mcm x steady bha perut sy.Maw nda maw terpaksa ja pigi sendiri.Punya sunyi tu malam.Sampaikan goruk org yg tidur pun bole dgar bha.
Tapi nda suda sy pduli tu.Sakit btl perut sy.Berlari2 anak la sy ne pg tandas.Dpan tangga blok asrama tu ,ada tangki,kwasan untuk mandi.Tandas tu d blakang tangki.Dkat hutan2...
YOU ARE READING
NONAME (COMPLETED)
Misteri / ThrillerEllisabeth dibesarkan oleh orang tuanya dengan paganism(tidak ada memeluk atau mempercayai mana-mana agama).Dia pernah dibuli dan sering mengalami kejadian seram dan paranormal dari kecil sehingga remaja.Ada SESUATU yg datang tanpa diundang dalam hi...