NONAME 22

1.5K 78 2
                                    

#NONAME 22

Hbis sem 3,besok cutinya tu c Gunz bawa sy blik kg dia.Sy mcm tu patung buduh ikut saja dia.Dia bawa sy masuk rumah dia.

Sunyi pula tu rumah mcm tiada orang tinggal.C Gunz masuk lg bawa brang2.Lepastu dia peluk sy dr belakang.Masa ne..sy mcm fed up suda mau melawan c Gunz,sb makin sy melawan,makin sy nampak mcm2.Makin sy rasa sakit2.Makin sy mimpi tu ular merah.Sy mcm penat suda melawan c Gunz.😢

"Tiada orang tinggal d rumah ne,tp ada anti2 tu sy kasi gaji kemas ne rumah smggu 2x..orang tua sy lama suda tiada..masa form 5 l'.Saya anak tunggal.Org tua sy pun anak tunggal juga masing2.Sy tiada siapa2 lg..sy survive sendiri..skarang sy ada kau ja.."Mcm ada begetar sikit suara c Gunz sy dgar.Mcm sedih.Tiba2 sy jd kesian sama c Gunz..mcm sy fham napa dia jd bgtu..

"Sayang...sy mau mengaku ni..sy..."berenti dia sekejap.Dia kasi pusing sy menghadap dia.Dia pandang saya..dgn muka sedih.Mata dia berair suda..
"Sy mengaku..sy pukau kau,sy buat2 kau..dr dulu smpai skarang ne..sy tau cara sy slah mau dpat kau..sy pun sakit juga..apa yg sy buat sama kau,balik sama sy juga..sy minta maaf sangat2..sy btl2 suka kau bha dr dulu d skolah lg..sy minta maaf sy fitnah kau..sy tmbuk kau..sy ambi crown kau..sy minta maaf semua2 yg sy buat trhadap kau..sy mau buang ne semua2.. sy nda sanggup suda tgok kau sakit begini sampai bdan kau mengurus..gara2 sy.."tanpa sdar c Gunz menangs masa dia bckap tu.Sy pun ikut menangs.

"Tlong Elli..jgn kasi tinggal sy..sy usaha smpai sy dpat keja jd pngajar pun supaya kau nda pandang rendah thadap sy...sy mau kau pandang sy sbgai lelaki yg bekerjaya..sy janji Elli..sy buang semua santau sihir yg sy hantar sama kau dr dulu..tp tlonglah..jangan kasi tinggal sya.."

Mcm kena cucuk pisau hati saya rasa masa tu. Kan..memang betul tekaan sy.Sy nda jd begini pa kalau tiada sesuatu y c Gunz buat sama sy.Sy memang marah!Benci!Sama c Gunz lepas dia mengaku semua apa yg dia buat..tp masa yg sama,sy kesian sama dia.Dia desperate mau kash syg orang yg syg dia,tp salah bha cara dia ni..melutut suda c Gunz d kaki sy.Keluar suara tangisan dia sbgai seorang lelaki...sy pun ikut menangis juga..

Perasaan sy bercampur baur.Mana mungkin semudah itu sy maaf kan dia atas semua pa yg dia buat trhadap sy slama ne..berat bha kesalahan dia tu.Dulu dia penah fitnah sy,tmbuk sy,kacau sy d lif..lepastu pukau sy,dia ambi crown sy lepastu dia kasi buat2 hantar shir tmpat saya..

"Gunz..kalau betul ko syang sy..buang semua pa yg ko hantar tmpat sy.."sy cuba kasi tegas suara sy.Menangis c Gunz d kaki sy,dia peluk kaki sy..

"Eya..eya sy buang juga,skarang ne pun kta pg sana rmah tu bmoh d ***..tp tolong jangan kasi tinggal sy Elli..Sy janji sy berubah..."Sy tgok ja c Gunz menangis d kaki saya..sy tanya diri saya..perlukah sy bg dia peluang?Dia suda ambi crown sy bha tanpa rela..tp dialah juga yg 1st sentuh sy...😢and skarang dia mengaku suda semua,dia minta maaf..dan...sy nampak keikhlasan dia..😢

C Gunz bawa sy pg rumah bmoh tua yg dia ckap tu(sekarang mcm meninggal suda).Rumah dia betul2 terasing dr rumah2 orang sekampung dia.Nasib baik ja bole buang semua tu sihir dan benda2 yg dia hantar tmpat sy..tu bmoh tua sempat lg minta maaf sama sy juga..dia ckap penjaga sy dia kurung dan ikat supaya shir dia jadi tiada yg kacau..sy diam2 ja nda ckap pa2..bru sy fham knapa c Noname yg last sy mimpi dia dan lepastu nda muncul lg..lagi tu bmoh ckap dia ikut arahan c Gunz saja..c Gunz tnduk ja bila sy tgok dia..mata dia mash merah2 lepas nangis tadi..

Baru sy rasa bdan sy ada ringan..mcm baru dpat nafas segar..tiada suda tu sakit2 kepala sy.Siap ja smua,c Gunz bg pengeras dlm ratus2 juga..lepas tu kami blik pg rumah dia.Bila sy dpat kawal suda bdan sy sendiri..bru sy senang hati sikit..skarang ne sy masih bepikir..pattkah sy bg c Gunz peluang lg..

Smpai d rumah c Gunz,lambat2 sy msuk rumah dia.C Gunz pgang tgan sy,lepas tu dia bawa sy duduk d ruang tamu.Dia pgang tangan sy dia kasi dkat d muka dia..mata dia berair2 suda...

Sy mengeluh..hati sy berbelah bagi mau bg peluang atau nda..tp sy fkir2 c Gunz suda mengaku semua,suda minta maaf,suda dia buang sihir yg dia hantar tmpat sy..dia janji dia berubah..dan akhrnya..sy bg dia peluang...tp sy nda bgtau lg dia...dan dia bilang dia akan tunggu..

Malam tu,sy tdur d bilik,dia d sofa luar.
Bsok pgnya,dia buatkan sy breakfast.Keluar ja sy dr blik dia pg angkat sy pigi dapur,sy pun sdar nda sdar rasa happy dia buat bgtu..mcm berbunga2 pula hati sy tiba2..takan sy suka sama c Gunz suda??Tp kan..sy rasa sy mau bg dia peluang..yg lepas..lepas la..ni hari..hari yg baru..hidup baru mungkin...mungkin bg kamu cepat btl kan sy bg peluang sama c Gunz lepas apa yg dia penah buat sama sy..tp sy pcaya..stiap orang ada kelemahan,ada kisah silam yg buat dorang jd mcm tu..stiap orang layak d beri peluang..kita hnya manusia biasa..tiada hak mau jugde sesama manusia..

Lepas breakfast,c Gunz hantar sy blik kg.Dia ckap dia mau minta maaf sama org tua sy juga.Tp sy bilang nda pyahla..nda mau org tua sy risau apa lg marah.Dua2 orang tua sy ada darah tinggi..palis2..biarla..antara kita ja sy bilang..sy kasi tau juga yg..sy bg dia peluang..

C Gunz ckap lg dia betul minta maaf pa dia buat sjak d skolah smpai skarang.Mcm dia nda pcaya sy bg dia peluang wlaupun bsar kesalahan dia trhadap sy.Sy ckap,sy dr dulu dr kcik smpai remaja puas kena buli tp dpat juga sy kasi maaf dorang,susah mau pcaya..tp bila orang minta maaf dgan ikhlas..sy kasi maaf juga...memang sy nampk keikhlasan sma kejujuran dia minta maaf sama sy...

Sampai d kg sy,sy nda suruh c Gunz lama2 stay d rumah.Lpas ja tlg angkat brang..dia pun blik.Sepanjang cuti tu..bru sy rasa hdup sy aman..nda stress suda..malam pun sy dpat tdur lena suda..sy ada mimpi c Noname.Tp ni kali sy ckap sama c Noname yg mcmanapun..kita nda bole sama2 sbb dunia kami berbeza..dan..dlam mimpi tu c Noname senyum saja.Dia ckap,tulah kali terakhr dia dtg dlam mimpi..dia suruh sy jaga diri..Noname pun ok suda sy tgok mcm sbelum2 ne dalam mimpi sy masa skolah..

Sy kasi ringkas la ah sebab tlampau panjang nant..

Sem 4,sy keja praktikal suda..sy dpat di area k.k juga.Jd sy stay sama kakak sy.C Gunz pun kakak sy knal suda..tp c kakak nda tau yg c Gunz la yg dulu tmbuk sy tu..kalau tau knfom free c Gunz kna tmbuk belasah kali..sy juga yg nda mau kasitau..ckuplah..yg lepas,,lepas la suda..lgpun c Gunz pun berubah suda..tiada suda ugutan dan kekerasan dr dia..nda suda dia pnah sentuh sy dari hari tu yg dia mengaku slah..sy blum lg trima dia sbgai bf..tp c Gunz yg declare dia tu bf sy dr dulu..

Rajin c Gunz ambl sy kalau blik dr keja,wlaupun sy bilang nda pyah.Tingu2 ada suda d bawah menunggu senyum2...dlam hati sy..cubalah dia begini kan layan sy dulu2..nda pyah mau pukau2 shir sy bha..dia layan sy bgini,dia caring sama sy bgne pun ok suda..smpai d dlam keta dia,dia pandang ja muka sy.Bila sy tnya kenapa,.

"Sy rindu kau o..."debilang.Automatik sy tersenyum.Kan bgus kalau kau urat sy bgus2 dulu sy bilang sama dia.Kau tgok pandai juga sy trsenyum bila kau ckap mcm tu..C Gunz ckap..sorry..

Hari demi hari,c Gunz btul2 berubah.Sy nda sangka betul.Sampai la last da sy praktikal..dia bawa sy dinner d restoran and of course dia minta izin sama kakak sy.Kakak sy bilang ok,jgn mcm2 sama adik dia saja suda.Teketawa sy dgar sbb kalau pikir,dari dulu lg c Gunz suda mcm2 sama sy tu kak..C Gunz kasi 'yes,madam' ja sama c kakak.

Sy pun nda tau,c Gunz ada rmantik side dlam diri dia.Slama ne nampak pscyho dan mental gila saja.Yg gaya bkin sakit hati bikin panas hati.Tp tu malam kan..dia propose sy jd gf dia yg betul2..sy pun trima..lagipun..dia berubah suda betul2..hdup sy pun makin baik suda..dan sdar nda sdar..sy pun suka c Gunz suda..sy nampak betul effort janji dia berubah untk sy..dia betul2 mcm orang yg baru suda..

Hbis sem 4 praktikal.Ok juga.Lulus juga sy.Syukur betul sy..berbaloi juga sy bertahan berkorban sepanjang study sana..wlaupun byak dugaan,memori yg pahit..lepas hujan yg lebat akhirnya muncul juga tu pelangi dalam hidup saya...

NONAME (COMPLETED)Where stories live. Discover now