Saya pusing belakang tgok sapa..Kamu rasa siapa?C Gunz!Punya tekejut sy.Trus sy tringat kejadian dulu2 time skolah.Panas hati saya.Mcm mw tmpar terajang ja.Tp sy keja bha time tu.Sy ndak mw buat masalah d tmpat keja sy..nda lama lg gaji bha..sia2 ja sy mengamuk tiada pasal2..padahal kena tegur juga bgus2..huhu..sbar..kena pikir positif dan inovatif..harap2 ni lelaki psycho nda cr pasal..
"......."sy diam ja.Ndada mud sy terus buat keja.Knapa la ne orang tiba2 muncul lg dlam hdup sy.Betul2 sy nda suka o!Sampai mati sy nda lupa sy nda mw kc maaf ne orang!
"Ehh...sombong juga..jgn begitu bha..hehe.."Sy jeling ja tgok c Gunz.
"Apa kau mau..kalau nda mw beli baju..bgus kau berambus dr sini."Jgn cr pasal sama sy Gunz..sy bukan mcm yg dulu lg.Huh!
"Makin cantik o kau kan Ell..mcm sy rindu mw *mput ko oh..mcm yg dulu2 d sekolah..tp syg msa tu ko kna pukau..kalau nda mesti ko minta s*ks ja tu hari2 sama sy hehe.."
"PASSS!"bebekas tu pipi dia sama tgn sy.Kawan2 skerja sy dan customer yg ada dsana semua tgok sy suda.Naik trun suda nafas sy.Sakit hati sy!!Apa bha masalah c Gunz ne!!Memang sial betul o!!Saya nda mw pcaya 1 pun yg dia ckap lg sbb dia gila mental pscyho!C Gunz pandang sy smbil senyum mcm tiada rasa sakit.Lepastu dia keluar dr sana.Sy tgok dia sampai dia hlang dr pndangan sy.Argghhh!!!!Kenapa nasib sy ne?!!Knapa mesti c Gunz muncul dlm hdup sy lg??!!!
Ngam lg ada manager Mr.Kent di sana nampk tu kejadian.Direct sy kna panggl msuk sna opis.Of course sy kna marah.Bla bla bla..msuk tlinga kiri kluar tlinga kanan.Di fikiran,sy mesti brenti kerja ne.Nda mustahl nant2 c Gunz dtg lg sni,cr saya.Sy ndak mw ada lg yg truk c Gunz mw buat sama sy.Sbelum ada yg lg teruk,bgus sy escape!Sy nda mw tejumpa c Gunz lg.Kalau tejumpa memang ada ja msalah sy..
"Ellisabeth!Kau dgar ka apa yg sy ckap?"Tinggi suda suara Mr.Kent.Sy angguk kepala ja.
"Mr.Kent..sy mw resign.Sy mw ambl gaji untk bulan ne.."Sy tgok muka Mr.Kent mcm tkejut ne.Trus dia ckap,dia bg warning ja td sama sy supaya nda berulang lg.Bukan suruh bhenti keja.Tp sy ckap,sy mw resign juga sb ada masalah yg nda bole d elakkan.Mr.Kent ckap boleh,tp msti hbis bulan ne,bru dpt gaji sy.Kalau sy resign bgtu ja,gaji sy nda kena byar..so..akhrnya..sy terpaksa stay keja sana dlam 1 mggu bgtu smpai hbis bulan supaya sy dpat gaji sy..
Tiap hr,sy berharap btul jganlah c Gunz dtg lg pg tmpat keja sy.Sy benci btl tu orang.Biarpun dia hensom.Ada juga kwn2 skerja sy tnya2 pasal hr tu,tp sy nda mw cerita.Dorang ingat c Gunz ne ex bf sy,sbb tu sy tampar dia.Oh tolongla!Tiada ka anggapan yg lain slain ex bf?Dorang bilang c Gunz hensom,muka iras2 mcm tu pelakon Daniel Wu.Soripalis!Mcm mw muntah sy dgar dorang puji2 c Gunz.Kena pukau kali dorang ne juga.Kalau dorang tau c Gunz tu orang gila mental betempiaran kali kamu lari.
Day by day,and yes!Ni hari saya last day keja!Ambil gaji terus.Awal sy dtg keja hr tu,bgus btl mud sy kan.Sblum tu sy pg sna tingkat bwah d c.p,area2 kdai mkan.Dulu ada 1 kdai cina awal bha dorang buka..jd ramai staf2 yg keja d c.p tu breakfast sana.Ambil makanan pun layan diri ja kecuali minuman la.Sendiri2 ja sy breakfast.Biasa suda.
Sy mkan mi hun goreng sma telur mata ja.Minum milo ping pagi2.Minum sejuk pagi2 ne nda bgus bha sbenarnya,bikin buncit perut.Tp bukan selalu kan.Layan ja mud yg baik ne.Sdang makan,tiba Mr Kent duduk d meja sy..dgn makanan dia.
"Bole sy mkan sini?.."Tkejut jga sy.Senyum ja Mr.Kent sama sy.
"Owh.,umm bole bha.Tiada juga org duduk sana tu."Sy sambung makan lg.Mr Kent pun makan suda.Mcm segan juga sy rasa..sbb Mr.Kent ne mananger sy kan.Klau time keja tegas btl dia.Nda pnah pun mw senyum2 sma staff dia.Td baru ni hari nampk dia tersenyum.Mungkin dia punya mud bgus kali kan ni hari.,,"Ehem..Ellisabeth.Bole sy tnya?"tiba2 Mr.Kent bersuara.Memecah keheningan dinginnya malam.waiseh!ndak bha.Sy angguk ja kepala.Ambil tisu lap2 mulut knun sambil tnggu2 soalan c Mr.Kentut.Nda bha....
"Lelaki yg ko tampar hr tu..bf ko kan?"Uina Mr.Kent!Sembarang ja kau ckap.Urang gila tu nama dia c Gunz.
"Bukanlah mr..dia bkan sapa2 tu.."pendek ja sy jawab.Mr Kent bekerut dahi dia pandang saya.Mungkin dia pun tertanya2 teringin mw tau kenapa hari tu..tp biarlah.Sy nda mw cerita sapa2..kcuali c Bertha.Tp c Bertha sana suda k.l sambung study.Jd sy menyewa blik sendiri ja.Bolehla juga survive sndiri,.yg pnting pandai adjust bujet dan sisip2 simpan duit.Jgan boros..Saya minta diri,sb siap suda mkan kan.Maw duluan la,mw pg byar tu makanan sy sna kaunter.Semua pun lyan diri..Mr Kent bilang dia blanja.Jd sama2 la pg kami pg tmpat keja..sna tingkat * tu outlet store.Ok bha juga Mr Kent ne,peramah pula bha dia.Ceria2 org dia.Tp kalau dpan staff dia kena tegas la kan..Sampai dpan lif,dia tkan simbol naik atas.
"Last day keja kan hr ne?"Mr Kent tnya.Ya sy bilang.
"Owh..oklah.Kau hbiskan bulan ne,kau dpt gaji..so lepasni apa plan kau?"berfikir juga saya..maw cr keja dimana lepas ne..huhu..bsoklah kali start cr keja d area lain.Nda mw suda d c.p..c Gunz tau suda.
"Ting!!"tebuka pintu lif.Tiada orang.Jd kami bedua ja d dlm lif.Sy tkan floor *."Cr keja tmpat lain.."
"Why do i feel..mcm ko maw lari dr someone?"Tediam sy.Mr Kent pandang sy lama.
"Err..tiadalah mr..hehehe"Trus sy pandang arah lain.Yalah..ketara mungkn kan sy ne maw lari dr seseorang.
"Hmmm..ok.."Lif bhenti d tingkat 2,buka ja pintu lif..tebasar mata sy nampak c Gunz.Trus sy pandang arah lain.Mula suda sy berpeluh2..dub dab dub dab.Tlg lah..jgn ko mcm2 skarang.Sakitnya hati!Apa dia buat jam bgne awal d c.p??kdai2 pn blum buka lagi!
C Gunz melangkah masuk lif,trus dia pg dkat sy.Sy menjauh sikit,dia pg dkat smpai sy d sudut tu lif suda.Panas hati sy dia buat bgtu!memang mw kasi sakit hati sy ja!!Mr Kent pula sibuk tgok hp dia tu masa.Berenti lg tu lif d tingkat 3.Masuk lg beberapa org lelaki perempuan.Jd tmbh sempit la dlm tu lif.C Gunz menghadap sy suda senyum2.Dia sengaja kasi rapat tu bdan dia.
Sakit hati!Panas suda sama c Gunz punya perangai gila.
Buli2 dia ambl ksempatan time2 ramai org dlm lif.Dia kasi dkat muka dia d tlinga saya.,"Sy nda kasi lepas kau....."dia bilang lepastu dia hembus nafas dia d tlinga sy.Panas trus tlinga sy rasa tu masa.Nda tau knapa rasa mcm lmbt btl tu lif smpai d tingkat 4.Sesak btl dada sy suda.
"Ting!!"pintu lif tebuka.
"Apa bha masalah kau ni sial!!"sy triak suda nda than c Gunz buat bgtu sma sy!Tiba2 c Gunz kna tarik dari blakang keluar dr lif.Baru mcm rasa dpt benafas..berair mata suda sy.Begegar bha 1 bdan saya..trus tringat mcm yg dulu sy kna tarik pg blakang tandas tu.."Dubb!!"C Gunz kna tumbuk orang.Skali sy tgok btl2 sapa yg tumbk c Gunz..c Mr Kent pula!Cepat2 sy keluar dr lif,sy pg dkat Mr Kent.Mr Kent tgok sy trus dia pgang bhu sy,tnya sy ok ka.Sy jeling c Gunz tajam setajam tajamnya!Sy angguk ja kepala terus sy tarik tgn Mr Kent keluar sana..sbbkan masi awal..jd nda brapa ramai yg nampk td c Gunz kna tumbuk.Padan muka ko Gunz!!Menyumpah2 suda sy dlam hati.Kalau bole mw ja sy dia mati terus td..
Smpai ja d outlet,trus Mr Kent tarik sy masuk pg ofis.Dorang Susan dan yg lain2 suda duluan dlam outlet,sbb c Susan yg pgang kunci kdai.Meningu ja dorang sy kena tarik dgn mimik muka 'what happened??'
Mr Kent ttup pintu.Dub dab dub dab dada sy.Kenapa Mr Kent ne??Mata sy mc lg berair2 than nangs dr td lg.
"Kenapa diam2 ja kna buat bgtu d dlam lif jd??"Diam2??sy ada teriak bha td tu!..
YOU ARE READING
NONAME (COMPLETED)
Mystery / ThrillerEllisabeth dibesarkan oleh orang tuanya dengan paganism(tidak ada memeluk atau mempercayai mana-mana agama).Dia pernah dibuli dan sering mengalami kejadian seram dan paranormal dari kecil sehingga remaja.Ada SESUATU yg datang tanpa diundang dalam hi...