NONAME 13

1.4K 76 1
                                    


Cuti sekolah,mcm biasa sy tlg mama bpa sy d ladang ja.Tiada pg mana2,d ladang ja menolong gumamas ka,halau burung ka,blum lg musim menuai kan..Ada juga dorang c Tita bawa pg cr kerja di k.k smentara cuti skolah..ada juga hati maw ikut tp dlm mimpi ja la.Parent sy nda mw kasi lepas sy ne keja pg bndar wlaupun d pekan saja.

Lelaki dlm mimpi?Itu la yg last sy jumpa dia..ndak pnah suda sy mimpi dia lepas tu..wlaupun sy mw btl jumpa dia.Pasal c Gunz pun parent sy mcm masi nda tau..sbb mgkn blum lg ada orang crita dorang.,itu pun kalau ada org kg tau la..tp mustahl la rasanya..sdangkan kwan 1 skolah 1 kg sy pun tau..c Will lglah..mw pandang muka sy pun nda suda kalau terjumpa d mana2...

Jauh dlm sudut hati sy..sy risau juga..mcmana kalau btl sy kena pukau oleh c Gunz?Memang sy nda sdar dan ingat apa2 masa tu?Tp tiada juga sy rasa apa2 perubhan d kem***an..sakit ka atau apa..mcm biasa sja..Tp mcmana kalau suda kawin nant2,mlam pertama sama bkal suami..tiada suda D*RA sy??..mw juga fikir pg klinik cek..tp malunya tu..😖..nda snggup sy minta cek,doktor mesti tgok juga tu kan?Huhuhuhuhu..stress!dilema btl sya..

Akhrnya..1 hari tu sy ambil keputusan mw kasi cerita sama orang tua sy.Drpada dorang tau dr mulut org,nant bertambah2 lg tu cerita.Biasa orang ne,suka tambah cerita supaya tu cerita jd siok.Yang tiada pun di kasi ada.

"Ma...pa...ada sy mw kasitau kamu ne....tp sy hrap..kamu dgar dulu smpai hbis...sy syg kamu ma..pa..."Huhu..sy tgok muka org tua sy..dua2 mcm biasa sja..baru hbis mkan tgahri bha masa tu..jd santai2 skejap baru smbung lg kerja d ladang..sy tarik nafas dlam2..

Sy cerita dr A smpai Z..wlaupun sy than suda airmata sy,tetap juga sy termenangs.Sy cerita smua ugutan c Gunz.Trus bpa sy bediri.Memaki2 suda bpa sy marah sma c Gunz.Dia pg libas2 tu pokok dkat sulap sma parang.Mama sy tnya org mana?kg mana?Sy nda tau kg c Gunz mana.Tp sy ckap..hbis jga dia skolah suda.Tahun dpan tiada suda dia.Mama sy mendengus marah.Patutlah mama sy ckap,lain2 org kg ne sama mama sy.Mcm sindir2 tp mama sy nda peduli.Mw tnya pun dia malas nant jd gaduh.

"Betul kau ndada buat Elli?"Mama sy tnya lg blik.Sy ckap,kalau sy buat nda sy mw kasitau sampai bila2 sama dorang.Bapa sy ckap kalau c Gunz dtg kacau blik,mampus la dia.Diam ja sy smbil tersingut2 nangs.Baru lega hati sy,rasa mcm ringan dada sy,orangtua sy pecaya ckap sy..tp kesian pula sy tringat pasal kakak sy dulu..gara2 mulut org..kakak sy stress tekanan smpai minum klorok.

Syukur la..mama sy nda mcm dulu lg.Brg2 yg bomoh2 bg mama sy,untk di kasi asap kemenyan sama mesti di calit darah bila malam jumaat pun,mama sy buang suda..dia ndak mw amalkan lg..mama sy ckap..mgkin dia akan peluk agama lepastu..

Tahun baru..sekolah ndak lama lg buka.Mcm biasala..mau tinggal hostel mesti urus pendaftaran dan lain2 lg.Tahun ni exam SPM.Azam sy mw fokus study dgn tenang..sb tu lelaki pscyho tiada suda d skolah..

This year was the best year at school.Semua plan sy bjalan dgn lancar.Biarpun ada juga segelintr student dan cikgu yg pandang sy lain2..sy biar ja.Sy dan Bertha masih bestfriend.Bulan demi bulan,hari demi hari berlalu..baru sy perasan,sy lupa suda sama lelaki yg dlm mimpi sy tu..tpikir juga sy..siapa bha dia tu?Hantu atau bunian?Masa ne pengetahuan alam ghaib sy mc kurang lg...walaupun kerap alami kejadian2 pelik dr kcik..

Habis SPM,sementara tnggu result keluar..akhrnya parent sy kasi lepas juga sy pg kerja sana k.k.Memang happy btl cuma sy tinggal sma kakak dan suaminya.Sy fikir mw menyewa sendiri atau ikut kawan,tp msa tu kerja pun belum ada kan..jd sementara tu stay sama kakak sy ja.

Sy dpat keja d area **** masa tu.Nda bole kasi tau nant byak yg pm sy tanya2.Huhu.Seboleh2 nya sy nda mw aibkan sesiapa d sini.Sy cuma mw share my story ja..Sy keja d kdai kain.Rumah sewa kakak sy masa tu d bandaran.Jauh juga kan sikit..

Lepastu sy tejumpa c Bertha,lama bha kami nda bejumpa,dia keja d kedai sbelah ja ne rupanya.C Bertha menyewa di area *** juga.Gaji pertama,sy beli hp.Kesian kan,bdak lain umur form 1 dpt suda pgang hp.Sy hbis SPM bru dpt pgang hp.

Memang rasa excited dan happy,mcm orang jakun pun ada ne haha.Kebaruan bha ada hp.Rajin btl sy sms kakak sy sma c Bertha masa tu.Bulan kdua sy keja,sy pindah menyewa sama c Bertha.Best btl rasa sbb,sy sama c Bertha ne 1 kepala.So tiada masalah.Saling memahami.C Bertha pun nda pernah mw berkira sama sy.

Masa ambil result SPM,sy sama2 c Bertha.Kami resign terus sbb mw blik kg dan ofcourse maw sambung study.Result SPM sy?Oklah juga sangkut2..yg penting lulus dan senang maw apply mana2 IPT d k.k.

Sy dpat tawaran d sana K.L..dlm bidang IT sbb sy minat IT kan..tp parent sy ckap jauh btl.Nant kalau ada apa2 susah mw jumpa.Jd..terpaksalah sy tolak tu tawaran.Dan sy pg keja d k.k smentara tunggu tawaran lain.Sy keja d outlet store d c.p masa tu..

1 hr tu,masa sy sibuk mw display baju maw kasi pakai di patung..sy kena tegur oleh seseorang dr belakang.

"Hai Ellisabeth..lama nda jumpa.."Mcm sy kenal suara tu,,tp sy inda ingat siapa...

NONAME (COMPLETED)Where stories live. Discover now