Rambut dia panjang,ikal mayang.Cilla ne sapa2 kenal dia pun rasa mw berkawan sama dia sbb dia happy go lucky ja.Si adik and kakak ne mmg famous d sekolah sbb dorang ne lawa dan handsome.Tp Cilla of course,dia beauty with brains!Cilla pun ada juga jumpa sy,tnya pasal tu rumour pasl sy dan adik dia.Sy crita saja semua,sbb sy nda maw dia salah fham.Dia senyum2 ja,dia ckap ok ja bha.Buat apa mw mrah kalau adik dia suka sma saya.Ada lega sikit hati sy lepas Cilla ckap mcm tu..tp still sy risau..risau..risau,,
Sy share lg..knapa sy jd begini,,xda confident level,takut mw trust sapa2..
Dulu msa form 1 memang truk juga bha sy kena buli,sudalah dulu2 tme skolah rendah sy pernah kena buli,trauma kena kurung d tandas ada hantu,meja penuh sampah..
Sy nda kena buli secara fizikal,tp dr emosi dan mental,mcm sy ckap sbelum ne..sy nda tau kenapa apa slah sya..sy kena pulau oleh sebilik dorm,smpah dlam locker,kena suru shar3 locker dgn bdak baru(dia muslim).Majoriti plajar d dorm sy Kristian.Sy ok ja,tapi sbb sy tlg share locker sma dia,makin teruk sy kena pulau.
Sy tiada kawan,tiada yg mw kawan dgn sy msa form 1.Tp bila ada y dorang maw..baru dorang buat baik dgn sy.Tapi tu pun skejap ja.Everything yg sy rasa..sedih..marah..kesal..sy luahkan dlam Diary.Yes..msa tu diary ja kawan baik sy.
One day,sy dr dewan makan..lepas cuci piring sy naik dorm.Sy hairan ne,,rmai2 dorang d dorm kan bekumpul2 ketawa2 d katil dorang mcm something funny ja..skali sy msuk dorm..sy tgok locker sy behambur pakaian sy,buku semua brg sy..bertaburan ne..
Sekali dorang perasan sy ada dsana..trus smua dorang tgok sy,lpas tu yg senior sebilik sy pg dkat sy.
"Ooo...slama ne ko mengumpat kami d dlam buku buruk ko ne pula kan??"Dia bilang lepastu dia kasi buang tu diary sy d muka sy.Sakitnya hati sy btl2 masa tu,air mata pun keluar suda.,tu diary sy bha..tu ja tmpat sy luah semua isi hati sy..sy bkan ada kawan,tiada yg mw kwan sma sy..
"Apa bha salah sy ne sama kamu?pa kamu suru buat sy buat bha..pa kamu mw sy bg..sy diam2 x pnah kcau kamu..tp kenapa kamu bgne sama sy??"dorang cuma senyum sinis ja tgok sy.Nasib yg shar3 locker sma sy tu(bdak muslim) tu masa dia suda pndah dorm..dia minta pindah sb nda tahan tu layanan student d dorm sy..and..
That day..sy btl2 jera suda buat diary.Tu diary sy kasi koyak rabak hancur...mcm hati sy.,.tp wlau mcmana pun..sy nda berdndam sama dorang..suda jg sy kasi maaf..sb sy pling nda suka mw marah2..form 1 memang hell betul sy rasa dlm hdup sy..sna juga sy tekad..kalau jd senior suda,sy mw tlong bdak2 yg kena buli...sy nda mw jadi mcm dorang,suda senior lpas tu mw buli2..and..of course..parent sy pun x pernah tau yg sy kena buli..balik rmah wat biasa ja...
Sambung yg td..
Nda lama lg cuti sekolah..tp mcmana pun tetap kena pegi sekolah wlaupun hbis suda exam.C Will mcm biasa,dia nda suda pandai berganjak dr meja sy.Tiap hr duduk dkat meja sy.Sbb sy biasa menyendiri kan dr dulu,sama sy risau bha pandangan pelajar lain.Risau kena report sama cikgu disiplin la,risau nant ada yg bawa mulut sma mom sy....semualah...."Will..kau nda boring ka duduk dkat sy?"C Will senyum geleng kepala.C Tati tiba2 dtg.Trus dia ambl kerusi dia duduk dkat c Will.Advance bha c Tati ne.Trus dia bawa c Will bercerita smbil tepuk2 bahu c Will.Sy biar ja dorang smpaila hbis kelas.Masa mw balik pun sy jalan ja trus.Sbb sy tgok dorang mesra suda kan.Lg2 sy tau Tati suka c Will.Cemburu?susah mw ckap...smua bercmpur baur..
Hari2 berlalu,lepas yg hr tu..sy perasan c Tati kan,di mana c Will pigi,dia di sana.C Will duduk dkat meja saya,dia pun ikut juga.C Will pg tmpat sy,dia selit kertas note kecil di pensel box sy..lepas tu dia duduk d meja dia sendiri.C Tati pun ikut saja..
"Ellisabeth..ko nda cemburu ka?Sy sama c Tati mesra?"
Saya tgok dorang dua,siok suda becerita bedua d meja belakang.Sy bukan nda cemburu,tp sy tau c Tati suka c Will.Sy nda yakin,c Will nda akan suka c Tati.aduiyai pikiran budak2,,
YOU ARE READING
NONAME (COMPLETED)
Misterio / SuspensoEllisabeth dibesarkan oleh orang tuanya dengan paganism(tidak ada memeluk atau mempercayai mana-mana agama).Dia pernah dibuli dan sering mengalami kejadian seram dan paranormal dari kecil sehingga remaja.Ada SESUATU yg datang tanpa diundang dalam hi...